CROMARIS – Najbolji izvoznik u Italiju
Cromaris, koji posluje u sastavu Adris grupe, šesta je tvrtka u svijetu u uzgoju orade i brancina s tržišnim udjelom od 3,2 posto svjetskog tržišta Mediteranske ribe u 2019. godini. Od svog osnutka 2009. godine Cromarisova prodaja redovno raste dvoznamenkastim godišnjim stopama rasta te je od početnih 1000 tona narasla na gotovo 10.000 tona ekvivalenta svježe ribe u 2019. godini.
Cromaris čak 84 posto svoje prodaje ostvaruje na izvoznim tržištima, a glavni nositelj snažnog rasta izvoza zabilježenog i u prvom dijelu ove godine jest talijansko tržište, koje je u lipnju i srpnju raslo više od 50 posto u usporedbi s istim mjesecima prethodne godine. Tomu je prethodio snažan rast Cromarisovog tržišnog udjela u Italiji koji je povećan za više od 40 posto ove godine. Cromaris u Italiji, koja je i najveće svjetsko tržište brancina i orade, drži naime 8,3 posto količinskog i više od 11 posto vrijednosnog udjela. Rast tržišnih udjela u 2020. ostvaren je i na nizu drugih europskih tržišta, poput Austrije, Njemačke, Švicarske i Mađarske.
Od 2019. Cromaris je nositelj ASC certifikata za sve svoje uzgojne vrste i za sve lokacije uzgoja po čemu je jedinstvena kompanija u cijeloj industriji uzgoja Mediteranske ribe.
INFOBIP – Najbolji srednji izvoznik
S više od desetljeća iskustva u IT industriji, Infobip globalno zapošljava više od 2100 ljudi te kroz više od 60 ureda posluje na šest kontinenata. Izrastao je u vodeću globalnu komunikacijsku platformu u oblaku (CPaaS), a ove je godine predstavio je svoj model softvera kao usluge (SaaS). Tvrtka je direktno povezana s više od 600 telekom operatora diljem svijeta pri čemu surađuje s više od 300.000 klijenata; s najvećim svjetskim chat aplikacijama poput WhatsAppa, Vibera, Telegrama, te s globalno poznatim brendovima poput Virgin Megastore, Strave, Ubera, Zendeska, Burger Kinga itd. Infobip je ove godine četvrti put zaredom proglašen najboljim pružateljem A2P SMS usluga na svijetu. Tvrtka je prošle godine ostvarila prihod 602 milijuna eura, a u proteklih je 10 godina zabilježila prosječni godišnji rast od 48 posto. Infobip i društvo za kapitalna ulaganja One Equity Partners (OEP), potpisali su krajem srpnja ove godine ugovor o značajnom strateškom ulaganju. To je prvo vanjsko financijsko ulaganje u vodnjansku IT tvrtku. Iznosi više od 200 milijuna dolara, čime je potvrđena vrijednost kompanije na razini jednoroga.
PLIVA – Najinovativniji izvoznik/Najbolji izvozniku SAD
S gotovo 100 godina uspješnog poslovanja PLIVA je najveća farmaceutska kompanija u Hrvatskoj i jedna od vodećih u regiji Jugoistočna Europa. Danas je članica Teve, jedne od najvećih farmaceutskih kompanija u svijetu. U svojoj dugoj povijesti PLIVA je proizvela stotine kvalitetnih lijekova i dala izniman doprinos liječenju bolesnika u Hrvatskoj i cijelom svijetu, a njezini stručnjaci, istraživači i znanstvenici izniman doprinos razvoju tehnologije i znanosti. Najveća tržišta kompanije su SAD, zemlje EU i Rusija. Proizvodne i razvojne lokacije u Zagrebu i Savskom Marofu nalaze se među strateškim lokacijama Teva grupe i sjedište su operacija na tržištima Jugoistočne Europe. Plivin proizvodni portfelj uključuje velik broj gotovih oblika lijekova za gotovo sve terapijske skupine kao i aktivne farmaceutske supstancije. Ima jednu od najširih paleta generičkih lijekova u Srednjoj i Istočnoj Europi ali i svoje originalne lijekove. Jedina je farmacetuska kompanija u Hrvatskoj s vertikalno integriranom proizvodnjom što znači da lijek u potpunosti nastaje na Plivinim proizvodnim lokacijama u Zagrebu i Savskom Marofu, a to u konačnici omogućava vrhunsku brigu i kontrolu kvalitete proizvoda. Osim u Hrvatskoj, PLIVA uspješno posluje na tržištima zemalja Južne i Istočne Europe, tj. u Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Srbiji, Makedoniji i Crnoj Gori.Prošla godina za Plivu je ponovno bila godina rasta u kojoj su ostvarili oko 4,8 milijardi kuna prihoda, uz neto dobit blizu milijardu kuna. Pliva ima oko 2400 zaposlenika u Hrvatskoj.
AD Plastik Grupa – Najbolji veliki izvoznik/Najbolji izvozniku Francusku
AD Plastik Grupa jedna je od vodećih kompanija za razvoj i proizvodnju komponenti za interijere i eksterijere automobila u Istočnoj Europi, a poslovanje zasniva na tradiciji, znanju, iznimnoj stručnosti i predanom radu svojih zaposlenika. Na osam proizvodnih lokacija u pet zemalja zapošljava gotovo 3000 ljudi različitih profila. Njihova profesionalnost, motiviranost i predanost, ključan su razlog dugogodišnjeg uspješnog opstanka na izazovnom i specifičnom tržištu autoindustrije. Dugogodišnja prošlost i iskustvo kroz koje su rasli, razvijali se i nosili s raznim izazovima, danas im daju odgovarajuću zrelost i sigurnost te jasnu viziju budućnosti. Strast i znanje utkani su u razvoj i realizaciju svakog proizvoda koji izrađuju za najpoznatije svjetske proizvođače automobila. Novi materijali i tehnologije, digitalizacija, robotizacija, sigurnost i kvaliteta, trendovi su automobilske industrije kojima se kompanija svakodnevno prilagođava. U 2019. godini AD Plastik Grupa ostvarila je povijesno najbolje poslovne prihode koji iznose 1,5 milijardi kuna što predstavlja rast od 16,7 posto u odnosu na godinu ranije. Ostvarena neto dobit u 2019. porasla je za 14,9 posto u odnosu na godinu ranije i iznosi 102,5 milijun kuna. Godinu su obilježile pripreme i počeci serijskih proizvodnji značajnih projekata poput Clia 5 i Forda Puma te redizajniranih modela Twinga i Smarta. Ugovoreni su ujedno novi poslovi u vrijednosti 214,9 milijuna eura za europsko i rusko tržište.
Jadran Tuna – Najbolji mali&mikro izvoznik
Tvrtka Jadran-tuna je osnova na 1997. godine kao joint venture s japanski partnerima. Danas je u 100-postotnom hrvatskom vlasništvu. Bavi se uzgojom plavoperajne tune za sushi i sashimi tržiste. Tržište Jadran tune je 90 posto Japan i 10 posto EU. Tvrtka investira u razvoj i modernizaciju proizvodnih kapaciteta te je Izgradila dva nova broda u hrvatskim brodogradilištima. Potražnja za njihovim proizvodima raste jer je budućnost u zdravoj hrani s održivim resursima.
LTH Metalni lijev – Najbolji izvoznik u Sloveniju
LTH Metalni lijev, kao članica LTH Castings grupacije, ima dugogodišnju tradiciju na području tehnologije tlačnog lijeva na osnovu koje danas proizvodi odljevke od aluminijskih legura. Pored samog lijevanja, proizvodni proces također obuhvaća i CNC strojnu obradu kao i visoko sofisticirane operacije pranja, montaže, testiranja. Gotovo cjelokupna proizvodnja se plasira na tržište Europske unije, a proizvodna paleta je u potpunosti namijenjena automobilskoj industriji. Najznačajniji kupci dolaze iz kruga premium proizvođača kao što su Mercedes, BMW ili Audi, ali isto tako i drugi veliki “igrači” kao npr. Continental, ValeoSiemens ili WABCO. Proizvodi LTH-a bilo direktno ili kao dijelovi složenijih sklopova, ugrađuju se u većinu automobilskih brandova. Cjelokupni poslovni proces zadovoljava vrlo visoke standarde kvalitete koje diktira automobilska industrija te je interni sustav upravljanja kvalitetom certificiran po međunarodnoj normi IATF 16949. Pored kvalitete, LTH Metalni lijev održava visoke standarde i u drugim aspektima poslovanja. Sukladno tome firma je također certificirana i po normama ISO 14001 za sustav upravljanja okolišem, ISO 18001 vezano za upravljanje rizicima za zdravlje i sigurnost na radu te ISO 50001 za sustav upravljanja energijom. Firma trenutno zapošljava više od 500 djelatnika, uglavnom mlađeg kadra metaloprerađivačke i strojarske struke, a godišnji prihodi od prodaje kreću se na razini od oko 350 milijuna kuna. Premda je ova poslovna godina obilježena negatvnim utjecajem korona krize i premda je, posebice u drugom tromjesečju, zabilježen drastičan pad proizvodnje i prodaje, već danas se može reći da se poslovanje postupno normalizira i u firmi vjeruju u skori i potpuni oporavak. U Metalnom Lijevu napominju da su u proteklom periodu ugovorili više novih poslova te da, ukoliko ne bi došlo do novih tržišnih poremećaja urokovanih globalnom pandemijom, u predstojećim godinama očekuju daljni rast poslovanja, a time i nove investicije i nova radna mjesta.
HAIX obuća – Najbolji izvoznik u BIH
Gornjište i đon moraju se spojiti u Europi. Samo na taj način cipela može, sukladno propisima EU, nositi oznaku “Made in Europe” – čak i ako su pojedine komponente proizvedene u Aziji, Africi ili negdje drugdje u svijetu. Iskreno je drukčije, smatra bavarski proizvođač funkcionalnih cipela HAIX. Made in Europe u HAIX-u nije samo fraza, nego i praksa koju se dnevno živi. Ako na HAIX-ovoj cipeli stoji ‘Made in Europe’, onda tvrtka garantira da je cipela 100 posto i proizvedena u Europi. Od osnutka tvrtke prije više od 70 godina, sjedište firme je u bavarskom Mainburgu. Međutim,većina od oko 1,4 milijuna pari cipela, koliko ih HAIX godišnje proizvede, nastaje u hrvatskoj Maloj Subotici. Više od 1300 radnika od 2009. godine tamo proizvodi funkcionalne cipele najviše kvalitete. Ova proizvodna lokacija ubraja se u najmodernija postrojenja za proizvodnju cipela na svijetu. Prošlog je listopada HAIX u svoj tim preuzeo još 230 novih radnica i radnika. Novi zaposlenici od tada rade u HAIX-ovoj proširenoj proizvodnji gornjišta, koja je sa radom započela 21. listopada 2019. godine. HAIX®-u je bitna kvaliteta, ali jednako i održivost. U proizvodnji puno polaže na najvišu kvalitetu i na standarde za zaštitu okoliša. Proizvodne lokacije odlikovane su certifikatom za zaštitu okoliša, ISO 14001, a upotrebljava samo najbolje materijale i sirovine certificiranih dobavljača, koji odgovaraju OEKO-TEX standardima 100. HAIX je jedan od posljednjih proizvođača cipela, koji još uvijek sam obrazuje svoj kadar. Svake godine se na lokacijama u Mainburgu i Hrvatskoj obrazuje oko 50 mladih ljudi u raznim zanimanjima, primjerice, za referente u industriji i maloprodaji, za obućare i prodavače.
Končar – Distributivni i specijalni transformatori – Najbolji izvoznik u Austriju
Končar – Distributivni i specijalni transformatori d.d. društvo je s proizvodnim programom na području distributivnih, specijalnih i srednjih energetskih transformatora do 160 MVA i 170 kV u grupi Končar – Elektroindustrija d.d. Ukupna prodaja roba i usluga u 2019. od 1031 milijuna kuna, od čega je izvezeno 903 milijuna kuna ili 88 posto, s prosječno 612 zaposlenih, Končar D&ST pozicionira među velika hrvatska poduzeća. Društvo izvozi u više od 40 zemalja, osim na europsko tržište, na zahtjevna tržišta Afrike i zemalja Arapskoga zaljeva. Primjerenim načinom upravljanja valutnim i nabavnim rizicima, korištenjem novih tehničkih rješenja i povećanjem produktivnosti u 2019. ostvarena je neto dobit u iznosu od 49,5 milijuna kuna, U tijeku su radnje za ostvarenje planirane investicije ‘Povećanje kapaciteta proizvodnje distributivnih transformatora’. Za investicijske aktivnosti, uglavnom za građevinske radove, nabavu nove proizvodne, ispitne i informatičke opreme te poboljšanje radnih uvjeta u proizvodnji u 2019. uloženo je 92,1 milijuna kuna.
Vetropack Straža Tvornica stakla – Najbolji izvoznik u Srbiju
Vetropack Straža d.d. iz Huma na Sutli jedini je proizvođač staklene ambalaže u Hrvatskoj. Od 1996. je u vlasništvu švicarskog Vetropacka, koji uz ovu hrvatsku ima još i tvornice stakla u Švicarskoj, Austriji, Češkoj, Slovačkoj, Ukrajini, Italiji te odnedavno u Moldaviji. Proizvodni program tvrtke čini ambalažno staklo – raznovrstan asortiman koji obuhvaća standardne i ekskluzivne oblike boca i staklenki u bijeloj, zelenoj, smeđoj, olive i cuvee boji. Uvođenjem tehnologije bojanja stakla u feederu, mogu se proizvesti i boce u nijansama drugih boja. U prošloj je godini prodano preko milijardu boca i staklenki, od čega je gotovo 73 posto plasirano na izvozna tržišta.
Našicecement – Najbolji izvoznik u Mađarsku
Našicecement d.d. – tvornica cementa u Našicama, od sredine 2020. posluje pod tvrtkom NEXE d.d. za proizvodnju građevinskih materijala i najveća je članica poslovnog sustava regionalnog proizvođača građevinskih materijala Nexe Grupe. Tvrtka se, osim proizvodnje cementa i Namala, bavi i proizvodnjom i prodajom svježeg betona, a danas zapošljava 430 radnika. Drugi put u svojoj četrdesetogodišnjoj povijesti NEXE d.d. je u 2019. proizveo više od milijun tona cementa i Namala. Ostvaren je i rast prihoda od prodaje cementa i Namala od 13 posto. Ovim rezultatima treba dodati i rast prihoda od prodaje, prijevoza i pumpanja betona od 27 posto u odnosu na 2018. godinu.
E.G.O. Elektro – komponente – Najbolji izvoznik u Njemačku
E.G.O. Elektro – komponente d.o.o. vodeći je hrvatski proizvođač i jedan od najvećih europskih proizvođača komponenti za kućanske aparate. Svakog radnog dana na svjetsko tržište izveze se preko 150.000 komada raznih proizvoda, gdje se proizvodi E.G.O. Elektro – komponenti ugrađuju u kućanske aparate proizvedene na pet kontinenata. Osnovan još davne 1926. godine, E.G.O. Elektro – komponente uspješno su prebrodile sve ekonomske i političke promjene, potvrđujući se kao stabilno i uspješno poduzeće. Danas zapošljava preko 800 radnika, s ukupnim prihodom od gotovo 60 milijuna eura, od čega se gotovo 100 posto ostvaruje izvozom.
Tržišni uspjeh poduzeća gradi se isključivo na povjerenju kupaca u kvalitetu isporučenih proizvoda i usluga. Neprekidno ulaganje u tehničko-tehnološki razvoj, primjena suvremene poslovne organizacije, stalno obrazovanje kadrova, odnos prema kvaliteti, usklađenost s najnovijim ISO standardima, zaštita radnika, zaštita okoline i visok stupanj društvene odgovornosti važni su element poslovne politike koja se kontinuirano provodi i daje zapažene rezultate. Ti rezultati svrstavaju E.G.O. Elektro – komponente u grupu najboljih velikih tvrtki u Hrvatskoj.
Šerif Export-Import – Za tržište Afrike, najbolji izvoznik u Egipat
Šerif Export-Import d.o.o. jedna je od najsnažnijih trgovačkih kuća u regiji koja već godinama pripada skupini od 1 posto najefikasnijih tvrtki u Hrvatskoj. Trgovački posao prenosi se s koljena na koljeno te se obiteljska tradicija nastavlja, tako da danas u tvrtki rade tri generacije. U 2019. Šerif Export-Import uspio je zadržati svoju vodeću poziciju i čak povećati prosječnu količinu robe koja se izvozi kod velikih partnera i klijenata u Egipat. U 2019. imali su 34 broda s ukupnim izvozom više od 130.000 kubičnih metara bukovog drveta (što predstavlja oko 23 posto ukupnog egipatskog uvoza bukovog drveta). Nastavljaju ulaganja u alternativnu električnu energiju od drvnog otpada i planiraju otvaranje novog pogona, Drvni Centar Karlovac, To je Šerifova treća elektrana, a planira i četvrtu.
ALTPRO – Za tržište Azije i Pacifika, najbolji izvoznik u Indiju
Tvrtka ALTPRO počela je s radom 1994. i bavi se razvojem i proizvodnjom signalno – sigurnosne opreme za željeznička vozila i infrastrukturu. Proizvodi tvrtke u potpunosti su razvijeni u Hrvatskoj na bazi vlastitog znanja te su dokazali svoju konkurentnost na globalnom tržištu. S dvije niše kompletnih sigurnosnih sustava za željeznička vozila i infrastrukturu, ALTPRO je trenutno jedan od nekoliko proizvođača navedene opreme u svijetu. Proizvodi tvrtke su do sada isporučeni u 50 država na šest kontinenata, a tvrtka trenutno zapošljava preko 180 djelatnika u nekoliko država. Udarna tržišta zadnjih godina su zemlje JI Azije, a pogotovo Indonezija gdje su godinama najveći hrvatski izvoznik, te Kina i Indija. Prva narudžba iz Indije nakon 15 godina testiranja i rješavanja dozvola iznosi oko 4,5 milijuna eura, a u Kini su instalirali za vrijeme korona krize opremu za prvu tramvajsku liniju kao i liniju monorail vlakova.
Kraš – Za tržišta Sjeverne, Srednje i Južne Amerike najbolji izvoznik u Kanadu
Lider konditorske industrije, Kraš Grupa, gotovo polovicu prihoda ostvaruje izvozom robe na sve svjetske kontinente. Kraš izvozi u pedesetak zemalja, a čak i u ovoj godini, koju je obilježio globalni lockdown, otvorena su nova tržišta – Katar i Južni Sudan. Kraš je i u tim okolnostima nastavio s nesmetanim, iako otežanim, izvozom robe na gotovo sve kontinente pa su izvozni prihodi u prvoj polovici godine dosegnuli više od 200 milijuna kuna čime je zadržan udio izvoza u ukupnim prihodima od prodaje. Lani je Kraš na svjetska tržišta izvezao više od 16 tisuća tona svojih proizvoda i od izvoza ostvario više od 45 posto prihoda od prodaje. Kanada je izuzetno važno tržište za Kraš s dugom prisutnošću. Kanađani naročito vole Kraševe Napolitanke, a proizvod je prilagođen specifičnostima tržišta. Dugogodišnje iskustvo Kraša na raznim tržištima na svim kontinentima naučilo ih je da moraju biti inovativni, brzi i prilagodljivi. Preferencije kupaca bitno se razlikuju od tržišta do tržišta pa čak i na razini pojedinih država. Tako u Saudijskoj Arabiji potrošači vole Napolitanke, Japanci su oduševljeni Bajaderom i njenom ambalažom dok su Koreanci prepoznali Ki-Ki bombone.
Đuro Đaković Termoenergetska postrojenja – Za rastuća tržišta, najbolji izvoznik u Tursku
Đuro Đaković Termoenergetska postrojenja d.o.o. (ĐĐ TEP) je poduzeće s gotovo 100-godišnjom tradicijom proizvodnje kotlovskih postrojenja za sve vrste goriva i sa najzahtjevnijim parametrima. ĐĐ TEP je danas europski lider u proizvodnji tlačnih dijelova i opreme kotla po svojoj ili kupčevoj dokumentaciji, te regionalni lider u projektiranju i proizvodnji kotlovskih postrojenja, energetskih otoka i elektrana zasnovanih na izgaranju drvene biomase, industrijskih kotlovskih postrojenja loženih plinom i uljem i kotlovskih postrojenja za iskorištavanje preostale topline (HRSG) iza malih i srednjih plinskih turbina i industrijskih procesa. ĐĐ TEP u segmentu obnovljivih izvora energije proizvodi i isporučuje, po principu ‘ključ u ruke’ kompletne elektrane za proizvodnju električne i toplinske energije (kogeneracije) iz biomase, otpada i kanalizacijskog mulja snage od 15 do 150MWt.
JGL – Za ostale europske zemlje, najbolji izvoznik u Rusku Federaciju
JGL je hrvatska farmaceutska kompanija s globalnim dosegom, inovativni lider u segmentu nazalnih dekongestiva na bazi morske vode i oftalmika u cijelom terapijskom spektru. Već 29 godina JGL organski raste i internacionalno razvija poslovanje, specijalizirajući se za razvoj i proizvodnju sterilnih proizvoda s dodanom vrijednošću u oftalmologiji i otorinolaringologiji, kao i za korištenje morske vode za zdravlje. S 1002 zaposlenika u JGL Grupi, danas kompanija posluje na ukupno 50 tržišta, izravno i posredstvom partnera. Portfelj JGL-a čini 160 brendova, 460 proizvoda, 1360 varijacija i 6000 artikala prilagođenih potrebama specifičnih tržišta. Prošla godina bila je najbolja godina u povijesti poslovanja JGL-a. Ukupni prihodi JGL Grupe u 2019. dosegnuli su 932 milijuna kuna, zabilježen je dvoznamenkasti rast prihoda od prodaje (14 posto), te dvoznamenkasta EBITDA marža (15 posto). Dobit poslije oporezivanja JGL Grupe, odnosno rezultat razdoblja, iznosi 78 milijuna kuna. Dvoznamenkasti rast (15 posto) na njihovom najvećem i najzahtjevnijem tržištu – Rusiji, potvrđuje kvalitetu i vrijednost JGL-ovih brandova.
OMCO Croatia – Najbolji izvoznik u Belgiju
OMCO Croatia d.o.o je vodeći europski, a moglo bi se reći i svjetski proizvođač alata za izradu staklene ambalaže. Tvrtka OMCO Croatia d.o.o. iz Huma na Sutli je od 1997. dio grupe OMCO International i bavi se istom djelatnošću kao što je i djelatnost cijele OMCO grupe čije je sjedište u Belgiji, s pogonima u Velikoj Britaniji, Turskoj, Rumunjskoj i Hrvatskoj, ljevaonicama u Belgiji i Sloveniji te predstavništvima u SAD-u, Ruskoj Federaciji i na Dalekom Istoku. Kao poštovan europski dobavljač alata za izradu staklene ambalaže, OMCO Croatia d.o.o. proizvodima opskrbljuje najveće europske pa i svjetske grupacije za proizvodnju staklene ambalaže, tako da više od 97 posto proizvoda završava na inozemnom tržištu. OMCO Croatia je jedna od najbolje opremljenih tvornica u regiji za strojnu obradu metala s najsuvremenijom tehnologijom i opremom i kao takva je središte izvrsnosti i mjesto školovanja i obučavanja mladih ljudi, koji čine i većinu zaposlenika tvornice. Omco Croatia d.o.o. trenutačno zapošljava 750 ljudi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu