Zagrebačka tvrtka Altpro, koja se bavi razvojem i proizvodnjom signalno – sigurnosne opreme za željeznička vozila i infrastrukturu, nedavno je potpisala dva vrlo značajna ugovora s vodećim hrvatskim proizvođačem željezničkih vozila, tvrtkom Končar – Električna vozila.
Za održavanje kolosijeka
Kako pojašnjavaju iz Altproa, u oba ugovora se radi o isporuci njihove opreme za sustav automatske zaštite vlakova. Končar – Električna vozila razvija, proizvodi i popravlja elektromotorne vlakove (EMV), tramvaje i električne lokomotive.
Oba ugovora odnose se na isporuku Altproove ugrađene opreme za sigurnosne sustave za vozila (ATP). Prvi ugovor definira isporuku 21 kompleta ugrađene opreme za 21 elektromotorni vlak koji Končar – Električna vozila proizvodi za Hrvatske željeznice – Putnički prijevoz.
Svaki komplet ugrađene opreme sadrži središnju jedinicu tipa RAS8385 IS, kao i svu perifernu opremu za vozila. Drugi ugovor definira isporuku jednog kompleta ugrađene opreme za vozilo za održavanje kolosijeka koju tvrtka Končar – Električna vozila gradi za Hrvatske željeznice – Infrastruktura.
“Ovaj set ugrađene opreme sadrži središnju jedinicu novo razvijenog ATP uređaja tipa RAS90, kao i svu perifernu opremu za vozila. Novi uređaj RAS90 u potpunosti je razvila tvrtka Altpro, a djeluje na principu I60 kao i na principu PZB90 koji se temelji i razvija na iskustvu koje je stečeno dugotrajnim korištenjem. RAS90 je u skladu s najnovijim europskim (EU) tehničkim i sigurnosnim zahtjevima”, kažu u tvrtki kojoj je na čelu Zvonimir Viduka.
Dodaju da su krajnji kupci u oba slučaja hrvatske željezničke tvrtke koje su prepoznale kvalitetu, pouzdanost i druge prednosti Altprovih proizvoda na području sigurnosti željeznica. Iz ove tehnološke tvrtke naglašavaju da će ova dva ugovora osigurati stabilnost poslovanja Altproa u budućnosti i ojačati prisutnost i reference njihove tvrtke na tržištu.
Altpro, koji trenutačno zapošljava 180 ljudi, potpisao je krajem prošle godine ugovor sa željeznicama u Indiji vrijedan 40 milijuna eura. Viduka je komentirao kako se ta tvrtka već 15 godina pokušava probiti na indijsko tržište koje je u njihovoj branši vrijedno oko 2,5 milijarde eura.
Recept za izvozni uspjeh
Otkrio je recept za izvozni uspjeh rekavši da hrvatski proizvod mora biti inovativan i rijedak kako bi se uspješno izvozio. “Detektori koje smo mi razvili za “monorail” vlakove jedinstveni su u svijetu, ne proizvodi ih nitko drugi. Dakle, treba se usko specijalizirati i biti u nečemu najbolji.
To je naša filozofija, da u tri niše kojima se bavimo budemo najbolji na svijetu, a ne da imamo tisuću proizvoda koji se ne prodaju“, pojasnio je Viduka, dodavši da im je korona donijela velike probleme budući da je u Indiji gotovo čitavo vrijeme pandemije potpuni lockdown pa se teže isporučuje roba.
“Naši inženjeri idu na montažu proizvoda u pogon pa moraju u samoizolaciju nakon povratka. Zato smo sve što možemo digitalizirali i maksimalno se prilagodili. No, uspjeli smo se već krajem protekle godine vratiti na rezultat iz 2019., rekordne godine, a do kraja godine smo ga i premašili, što je izuzetno postignuće“, kazao je čelnik Altproa Zvonimir Viduka.
Istaknuo je i da su državne mjere pomogle premostiti najteže razdoblje. Inače, u proizvodnim pogonima tvrtke nastaju inovativni proizvodi koji se prodaju u više od 50 država svijeta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu