Mudrinić: Oni koji nisu u trendu s najnovijim dostignućima nemaju što tražiti na tržištu

Autor: Darko Bičak , 11. listopad 2013. u 14:11
Photo: HaloPix/PIXSELL

Stjecanje znanja je ključna stvar koja svaku kompaniju pozicionira kao uspješnu ili neuspješnu na tržištu.

Stjecanje, stvaranje i primjena znanja je ključna stvar koja svaku kompaniju pozicionira kao uspješnu ili neuspješnu na tržištu, rečeno je na današnjoj 2. međunarodnoj konferenciji „Znanje u fokusu“ koju je u Koprivnici drugu godinu za redom organizirala Podravka.

Konferencija je posvećena primjeni ICT tehnologija za edukaciju u poslovnom okruženju. Koliko je stalna edukacija, uz korištenje najsuvremenijih rješenja bitna za poduzeća, potvrdili su i čelni ljudi dviju velikih hrvatskih tvrtki – Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke te Ivica Mudrinić, predsjednik Uprave Hrvatskog telekoma. „Znanje je dio korporativne kulture Podravke već više od pola stoljeća. Ono što Podravka danas znači, uvelike je doprinos ljudi koji su u njoj prije stvarali. Bez sustavnog stvaranja i usvajanja znanja, mi bi danas teško uspješno poslovali u sustavu koji broji 5600 ljudi i prisutan je na 19 tržišta“, kazao je Mršić. On je naglasio nužnost stalne edukacije za čitavo društvo jer se trendovi neprestano mijenjaju, a svijet je danas toliko globaliziran da se zatvaranjem u lokalne okvire ne može biti uspješan. „Problemi s američkim deficitom i proračunom, koji ovih dana zaokupljaju svijet, tiču se zapravo i nas jer nam utječu na nabavku sirovina u Iranu te ću poslije sa suradnicima razgovarati kako da iz nastale situacije izađemo neokrznuti“, navodi Mršić. On smatra da je društvo danas toliko povezano i tehnološki uznapredovalo da više nema smisla praviti razliku između učenja i e-learninga (e-učenja) jer je to postala nerazdvojna cjelina. Prvi čovjek Podravke pojašnjava da pravljenje razlike među ovim pojmovima ima smisla kao i kada bi se pravila razlika između učenja i knjigo-učenja.

 


Ivica Mudrinić i Zvonimir Mršić

Da znanje stalno napreduje i da oni koji nisu u trendu s najnovijim dostignućima nemaju što tražiti na tržištu, smatra i Ivica Mudrinić.  Kao plastični primjer napretka, on navodi iPhone. „Kada je 2007. godine Apple predstavio iPhone, on je računalno bio savršenije nego čitava američka svemirska agencija NASA kada je slala prvog čovjeka na mjesec. Od 2007. je prošlo samo šest godina, a današnji smartphonei su svjetlosnim godinama daleko od prvog iPhonea. Komunikacijska tehnologija zadnjih godina napreduje po trendu da se svakih 18 mjeseci udvostruči kapacitet prijenosa podataka po istoj cijeni“, naglašava Mudrinić.

Predsjednik Uprave HT-a smatra da je znanje jedini svjetski resurs kojeg možete neograničeno trošiti i dijeliti, a da se ono pritom ne troši i ne umanjuje, čak naprotiv.

Profesor Predrag Pale sa zagrebačkog FER-a, inače jedan od osnivača Carneta, požalio se da znanje u Hrvatskoj i dalje nije na visokoj cijeni. To, prije svega, potkrepljuje činjenicom da se relativno malo javnog, ili korporativnog, novca troši na obrazovanje. E-learning vidi kao priliku da se bude u svjetskim trendovima s najnovijim dostignućima na svim poljima jer se u realnom vremenu saznanja i informacije mogu prenijeti bez obzira da li su nastale u Hrvatskoj, negdje u Europi ili u Australiji. Upozorio je da se pod e-learning često podrazumijevaju informatički sustavi, ili pak digitalizirani sadržaji. „Veliki broj digitalnih sadržaja je samo zbirka. Ako se sve ne poveže u jedan sustav, stjecanja znanja, onda se radi samo o komponentama, a ne o e-learningu.

 

 

Komentirajte prvi

New Report

Close