Mreže su idealne za povećanje prodaje

Autor: Stjepan Škramić , 16. veljača 2011. u 22:00

Društveni mediji nisu besplatni, ali su izuzetno koristan i efikasan alat

Sve veći broj hrvatskih kompanija shvaća da se razne marketinške akcije, ali i općenito predstavljanje tvrtke, moraju obavljati i na društvenim mrežama, a ne samo tradicionalnim putevima. Iako su osnovni principi jednostavni, za potpuno iskorištavanje svih potencijala novih komunikacijskih kanala valja osnovati poseban odjel ili angažirati agenciju kojoj je to osnovna djelatnost.

Jedna od tvrtki koja vrlo uspješno pomaže klijentima u plovidbi društvenim mrežama je Interaktivni studio (iSTUDIO), a o utjecaju društvenih mreža na poslovanje razgovarali smo sa suosnivačem tvrtke Danielom Ackermannom koji iznosi neočekivan podatak: “Hrvatska je među najrazvijenijim zemljama u Europi po pitanju prisutnosti brandova na Facebooku. Primjerice, Austrija ima preko 2.2 milijuna aktivnih korisnika na Facebooku te je najveća stranica ona Bipina sa 180.000 fanova. Hrvatska koja ima samo 1.3 milijuna aktivnih korisnika ima šest stranica većih od 150.000 fanova dok je najveća ona od 24sata s više od 300.000 fanova. Slično je i s Facebook aplikacijama kao i u drugim zemljama”.

Može li se danas bez društvenih mreža kompanija predstaviti na pravi način? 
Društvene mreže su postale izuzetno važan segment u marketinškoj komunikaciji tvrtki. Društvene mreže, a posebice Facebook stranice, pružaju potpuno novi vid targetirane komunikacije, odnosno komunikacije branda sa direktnim potrošačima što je dosada bilo vrlo teško postići. Uz kvalitetnu komunikaciju kompanija može jednostavnije nego drugdje iskomunicirati svoje poruke i potaknuti svoje korisnike na aktivnosti te tako povećati prodaju. Bez društvenih mreža je moguće provesti marketinšku kampanju, neke kompanije to još uvijek rade, no definitivno nije preporučljivo. Društvene mreže su još uvijek jeftin alat za promociju preko kojih je moguće ostvariti dvosmjernu komunikaciju s kupcima i ispromovirati sebe. Sve bitne segmente poslovanja, poput promocije novih proizvoda ili unaprijeđenja prodaje, moguće je ostvariti putem društvenih mreža i to za još uvijek mala uložena sredstva.

iSTUDIO je mlada tvrtka, no lista klijenata je impresivna. Čemu zahvaljujete tako brz rast?  
Krenuli smo prije godinu i pol sa 20.000 kuna temeljnog kapitala i bez ijednog klijenta. Trenutno imamo nekoliko desetaka klijenata među kojima su većina najveće hrvatske tvrtke i jako smo sretni i ponosni na ovaj uspjeh. U početku za rast je bila najzaslužnija dobra ideja i usluga – prvi u Hravtskoj smo ponudili “full service social media marketing” te su to klijenti prepoznali, najprije manji, a potom i veći. Vrlo bitan segment je i da smo svaku kunu koju smo zaradili investirali u kompaniju i najbolje ljude koje smo mogli zaposliti. Prošlo je više od pola godine da si mi kao suvlasnici i direktori nismo niti kunu isplatili. U trenucima kada kompanija broji 12 zaposlenih i zapošljava nove ljude, isplaćujemo si minimalnu plaću, najmanju u cjeloj kompaniji, sve kako bismo mogli investirati i ulagati u nove ljude, nove usluge i novu još bolju kvalitetu.

Takvim pristupom, unatoč slabim početnim uvjetima smo uspjeli kompaniju razviti u jaku i inovativnu kompaniju za koju bi inače trebalo mnogo više kapitala. Također, od početka smo inzistirali na kvaliteti tako da su gotovo svi klijenti koji su počeli surađivati s nama, još uvijek s nama dok se redovito javljaju i drugi, novi klijenti koji žele naše usluge. Kvaliteta je dovela do toga da klijenti cijene našu uslugu i redovito nas preporučaju. Nikada nismo imali aktivnu prodaju već su se većina klijenata sami javili nama što je najveća nagrada našem trudu.

Pružate li usluge malim tvrtkama jednako kao i velikim kompanijama?
Trenutno najveći broj klijenata su veće kompanije, ali surađujemo i samanjima. Razlog tome je što kvalitetno Facebook pozicioniranje često zahtijeva veliki angažman u produkciji, ali i u ljudskim resursima pa je to manjima često budžetski prezahtjevno. Zato smo za njih pripremili posebne pakete koji uključuju manje našeg operativnog angažmana, a više savjetodavnoga, tako da usluga bude prihvatljivija manjim klijentima, a da se još uvijek zadržava razina kvalitete.

Kako mjerite uspjeh neke kampanje na društvenoj mježi?
Društvene mreže su jako novi kanal komunikacije i još nisu definirani univerzalni načini mjerenja rezultata. Problem je što koji puta promoviramo npr. prehrambeni proizvod koji uz nas se promovira i drugim kampanjama i teško je procijeniti koliko je naša kampanja povećala prodaju. S druge strane, razvijamo prisutnost na Facebooku za najveće medijske kuće u Hrvatskoj kojima većinom promoviramo Web portale gdje zajedno mjerimo povećanje posjećenosti pa tako i uspjeh.

Ipak, ono što je univerzalno svima nastojimo mjeriti i prezentirati klijentima. Jedan od parametra uspjeha je količina fanova na facebook stranici i to naravno targetiranih fanova. Mnogo je uspješnija kampanja koja je privukla veći broj ljudi od onih koje su privukle manji broj ljudi. Također, jedan od jako bitnih parametara je kvaliteta interakcije s fanovima. Ukoliko je brand okupio mnogo fanova, a kvaliteta interakcije sa njima je jako mala, to nije kvalitetna stranica. Zato inzistiramo na što većoj kvaliteti interakcije sa korisnicima, što većim “povezivanjem” branda sa korisnicima i kroz razne parametre izvještavamo klijente o uspjehu. Nedavno je na portalu drustvenimediji.com izbačen index FIR koji mjeri kvalitetu interakcije po stranicama te nam se čini da tržište sve više uviđa važnost kvalitete interakcije.

S obzirom na to da su društvene mreže globalni fenomen, kako stojite s klijentima iz drugih država?
Nama je od ove godine je jedan od prioriteta izvoz te već sada imamo mnoge klijente u inozemstvu, a svakim novim mjesecom povećavamo prisutnost u drugim zemljama kroz partnere i kvalitetne odnose.

Cijena ‘fejsa’

Je li istina da je Facebook besplatan medij?
Facebook definitivno nije besplatan. Svatko može otvoriti Facebook stranicu besplatno ali bez ikakvih ulaganja neće postići nikakve rezultate. Potrebno je ispromovirati stranicu, redovito smišljati aktivnosti na stranicama, biti u pripravnosti 24/7 te reagirati u najkraćem mogućem roku na bilo kakav upit. Za kvalitetnije rezultate potrebno je educirati radnie ili angažirati agenciju. Dakle, Facebook nije besplatan, ali je mnogo isplativiji od tradicionalnih medija.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Super nacin za promociju istudia a da nista pametnog ne kazete bar usput. I usput budi receno, njihove cijene za male tvrtke su tako dobro prilagodene malim poduzetnicima da pocetna cijena ponude koju sam ja dobila ide od 17 tisuca kuna na vise…ovaj gazda si je neki rod sa dragim nasim slavkom linicem kad bi nam derao kozu sa ledja.

New Report

Close