Dva čimbenika, širokopojasna veza i sigurnost da će u slučaju prekida ponovo proraditi u roku od 48 sati, ključna su za odabir internetske veze za fiskalnu blagajnu. Očekuje se da će s Novom godinom, kad krene prvi val uvođenja fiskalnih blagajni i to u više od 16.000 kafića i restorana, uslijediti jedna od dosad najvećih internetizacija poduzetnika u Hrvatskoj. Ministar financija Slavko Linić propisao je kroz Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom da svaki račun prilikom izdavanja mora imati jedinstveni fiskalni broj, koji se prilikom svakog ispisa računa traži elektroničkim putem od Porezne uprave. Prekid te veze ne smije biti dulji od 48 sati.
Veliki odavno spremni
Svi veći telekomunikacijski operateri tvrde da već nude usluge koje udovoljavaju tim kriterijima. No, neki su poput Hrvatskog telekoma otišli dalje i taj dio ponude posebno izdvojili. HT nudi pet usluga pristupa internetu u skladu sa uvjetima fiskalizacije to su MX2 Biz paketi, MAX3 Biz paketi, MAXadsl internet kada je riječ o fiksnim internetskim vezama te Mobile Net tarife i M2m Ideal tarifa kada je riječ o mobilnom pristupu internetu."HT ima najbolju i najpouzdaniju fiksnu i mobilnu mrežu s najvećom dostupnošću u Hrvatskoj što nas čini prirodnim partnerom svim obveznicima fiskalizacije budući da stalno trebaju biti internetski povezani s Poreznom upravom", kaže Mirela Šešerko, operativna direktorica Sektora ICT rješenja za poslovne korisnike HT-a.U Vipnetu su također posebno izdvojili usluge koje su prilagođene za fiskalizaciju. Na službenim stranicama navode tri tarife čije se cijene kreću od 35,06 kuna mjesečno. Riječ je o tarifama Mobilni internet, Officebox i Fiksni internet"Vipnetova ponuda je već sada u potpunosti podobna za pružanje najkvalitetnije Internet veze za elektroničku razmjenu podataka svim zainteresiranima u Hrvatskoj", kažu u operateru.Tele2 je korisnicima fiskalizacije pripremio prilagođene usluge mobilnog interneta. Valentina Junaci, voditeljica odnosa s javnošću Tele2 kaže da svakom obvezniku fiskalizacije nude internetsku vezu putem kartice mobilnog interneta i M2M tarife za korisnike.Dodatno operateri ističu da njihova ponuda u obzir uzima i količinu prometa kao i brzinu internetske veze.
No, za razliku od mobilnih operatera oni fiksni, kad govore o fiskalizaciji, ističu kvalitetu svojih usluga i takozvani service level agreement odnosno SLA razinu pružanja usluga.U najvećem alternativnom fiksnom operateru Optima telekomu kažu da imaju niz usluga za fiskalizaciju među inima ADSL, stalnu vezu i optičku vezu. Željko Šafranec, voditelj Odjela za razvoj proizvoda Optima telekoma naglašava da korisnicima na dva načina mogu osigurati visoku kvalitetu usluge. Jedan je kroz zakup dva nezavisna internetska linka čime se osigurava da neće doći do duljeg prekida. Drugi je kroz nadoplatu za takozvani SLA."Cijena SLA usluge računa se prema usluzi, nema generičku cijenu. On ovisi o potrebama korisnika i većinom funkcionira po principu omjera postotaka neke mjesečne cijene, koji variraju od deset posto do trideset posto na tu cijenu. SLA korisniku jamči uslugu i penale koje telekom plaća ukoliko nešto ne krene prema dogovorenim uvjetima", kaže Šafranec te dodaje da se to obično uzima kad je riječ o stalnoj vezi ili optičkom linku.Najveći fiksni poslovni operater Metronet za obveznike fiskalizacije pripremio je posebne promotivne pakete prilagođene veličini obrta ili tvrtke. Sanjin Katinić, član Uprave Metroneta kaže da svim takvim korisnicima nude usluge i na optičkoj, i bakrenoj mreži i mobilni pristup.
Plaćaju i odštetu
"Od usluga nudimo MetroInternet, Metro2Fast i MetroADSL usluge. Posebnost svih naših usluga ogleda se u visokoj razini kvalitete i pouzdanosti, što jamčimo ugovorom i tehničkim rješenjem koje u slučaju pada jedne veze promet preusmjerava na drugu te zato nudimo SLA koji uključuje 99,97 posto aktivnosti veze, odnosno garantira najviše 15 minuta nedostupnosti mjesečno", ističe Katinić. Pojašnjava da to znači da Metronet plaća korisniku odštetu koja se kreće u visini do 2,5 posto od iznosa mjesečnih naknada za svakih 15 minuta nedostupnosti. "U praksi, ukoliko je usluga realizirana putem dualnog pristupa, dostupnost svih usluga je gotovo 100 posto", bezbrižno navodi Katinić.U H1 Telekomu kažu da u svojoj ponudi imaju niz paketa pristupa Internetu koji odgovaraju svim poslovnim namjenama pa tako i potrebama fiskalizacije, a cijene se kreću od 49 kuna mjesečno. Dodaju da i oni osiguravaju kvalitetu veze tako što ako korisnik nije mogao koristiti uslugu za što je bio odgovoran H1 Telekom kao pružatelj usluge, ima pravo na određeno umanjenje naknade za korištenje usluge.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu