Aircash, prvi hrvatski digitalni novčanik pomoću kojeg se mogu trenutačno plaćati omiljene usluge na jednom mjestu, nedavno je lansirao Aircash Mastercard karticu, sigurno rješenje vezano uz Aircash mobilni novčanik, primjenjivo je na milijunima lokacija: na internetu, u trgovinama, na bankomatima.
Namijenjen je za internet kupovinu i plaćanje na prodajnim mjestima u cijelom svijetu bez naknada pri plaćanju i nadoplati kartice/novčanika te bez mjesečnih troškova, a može se kupiti na svim lokacijama Tiska, Ine i iNovina, a namijenjena je za internet kupovinu i plaćanje na prodajnim mjestima u cijelom svijetu bez naknada pri plaćanju i nadoplati kartice/novčanika te bez mjesečnih troškova, stoji u priopćenju objavljenom u četvrtak. Osim toga, podizanje novca moguće je na svim bankomatima u svijetu.
Koliko korisnika danas bilježe, gleda li se u Hrvatskoj na fintech kao priliku ili prijetnju, te kakvi su planovi i ciljevi za 2022. godinu u razgovoru za Poslovni dnevnik otkrio je Damir Šmigmator, direktor operacija Aircasha.
Posljednje smo razgovarali u svibnju ove godine, kada smo se dotakli Aircasha kao najbrže rastućeg fintecha. Veliki hit je isplata i uplata na PBZ bankomatima, ljudi ne moraju čekati u redu i jednostavnije je i brže s vašim digitalnim novčanim. Tada ste naveli da imate 150.000 aktivnih korisnika koji mjesečno rade promet veći od 150 milijuna kuna. Kakva je sada situacija, kakvi su podaci, brojke?
Aircash se dokazao kao najbrže rastući hrvatski fintech s više od 200.000 aktivnih korisnika samo u Hrvatskoj koji mjesečno rade promet veći od 250 milijuna kuna. Sve to je dovelo do toga da je Aircash mobilni novčanik konstantno među prve tri aplikacije u svom segmentu na Apple AppStoreu, Google Play Storeu i Huawei AppGalleryju. Broj aktivnih korisnika raste iz dana u dan i to nas čini iznimno ponosnim ali i „prisiljava“ nas da neprestano uvodimo nove mogućnosti na korist naših korisnika. Ključna razlika od konkurencije je činjenica da smo jedini gotovinski novčanik, odnosno da korisnicima nudimo mogućnost uplate i isplate gotovine putem Aircash aplikacije. Svaki korisnik može uplatiti gotovinu na svakom kiosku Tiska kao i na svakoj Ina i Tifon benzinskoj postaji. Naravno da je i dalje novac na Aircash novčanik moguće uplatiti karticom, jednostavno primiti novac od drugih Aircash korisnika ili s računa partnera. A kada je novac na Aircash novčaniku jednostavno ga je poslati nekome, platiti usluge direktno iz Aircasha ili ga isplatiti u gotovini na bilo kojem kiosku Tiska, benzinskoj postaji, PBZ bankomatu (čiji klijent ne morate biti) ili ga isplatiti na svoj bankovni račun. Bitno je naglasiti da za podizanje novca s bankomata ne treba kartica, već samo šesteroznamenkasti kod iz aplikacije.
Najavili ste u svibnju usluge kao što su plaćanja u trgovinama i kafićima, kupovinu putnih karata, ulaznica za sportske i kulturno-umjetničke manifestacije, predstaviti kartice vjernosti i još mnogo toga”. To obuhvaća suradnju s Mastercardom?
Glede novih usluga unutar Aircash aplikacije, ove godine smo omogućili našim korisnicima kupovinu autobusnih i trajektnih karata, a uskoro će biti u ponudi i karte za vlakove. Kupovina putem mobilne aplikacije pojednostavnila je korisnicima putovanje te više nema čekanja u redu nego je moguće obaviti kupovinu za željenu destinaciju u svega nekoliko klikova. Isto tako, omogućili smo korisnicima kupovinu ulaznica za nogometne utakmice prve hrvatske nogometne lige i reprezentacije te prodaju auto osiguranja, sve to jednostavno i brzo putem aplikacije.
Od nedavno smo uveli opciju pohranjivanja kartica vjernosti unutar aplikacije. S navedenom uslugom korisnici mogu svoje kartice vjernosti imati na jednom mjestu i pokazati ih trgovcu koji će ih na blagajni skenirati.
Plaćanje u trgovinama i online je omogućeno već neko vrijeme putem Aircash aplikacije, a svakodnevno sklapamo nova partnerstva kako bi proširili naše usluge u što ulazi i kupnja na webshopovima. Kao što je poznato 4. studenog predstavljena je Aircash kartica u suradnji s Mastercardom kojom je omogućeno plaćanje putem interneta, plaćanje na prodajnim mjestima u cijelom svijetu te isplata novca na bilo kojem bankomatu. Kartica je lako dostupna za kupovinu na maloprodajnim mjestima Ine, Tiska i iNovina te ju je moguće napuniti gotovinom, kartičnim i bankovnim uplatama te primitkom sredstava na Aircash.
Izašli smo na tržište s karticom u ovo predblagdansko vrijeme zbog činjenice da je upravo Aircash kartica namijenjena za sigurnu online kupovinu i potpunu kontrolu troškova kako blagdanska euforija ne bi dovela do nepoželjnih minusa.
Gdje ste sve danas dostupni, od domaćeg do EU tržušta?
Aircash je od samih početaka gradio partnerski odnos s najvećim tvrtkama u svojoj domeni tako da danas surađujemo s Inom, Tiskom, PBZ-om, Konzumom, Petrolom, iNovinama dok u EU zemljama surađujemo s najvećim lancima kioska, benzinskih postaja i trgovačkih lanaca.
Što se tiče broja korisnika, samo u Hrvatskoj ih trenutno imamo više od 200.000 dok van naših granica trenutno brojimo par desetaka tisuća korisnika. Kako se otvaraju nova tržišta i kako budemo povećavali broj usluga, očekujemo da taj broj značajno naraste.
Dogovarali ste suradnje s Austrijom i Slovenijom. Kako je to prošlo, tko su Vaši klijenti vani i ovdje i kakvi su rezultati?
U cilju daljnjeg razvoja, Aircash je sklopio suradnje sa strateškim partnerima u Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Španjolskoj i Rumunjskoj s nastavkom širenja i na druga EU tržišta. Prije izlaska u bilo koju EU zemlju prvo što je potrebno napraviti je detaljno snimanje tržišta s fokusom na prepoznavanje različitih potreba korisnika te adekvatno tome prilagoditi pronalazak poslovnih partnera putem kojih Aircash može napraviti najbržu i najopsežniju suradnju a sve kako bi mogli osigurati sve pogodnosti i usluge koje Aircash trenutno nudi. Aircash bazira svoju ekspanziju na poslovnim suradnjama s partnerima koji su lideri u svojim segmentima poslovanja od distributera koji nude maksimalnu pokrivenost prodaje putem svoje mreže trgovina, kioska i benzinskih postaja do sklapanja suradnji s vodećim online partnerima iz najrazličitijih industrija.
Putem inozemnih partnerstva Aircash želi pružiti svojim korisnicima mogućnost korištenja svih funkcionalnosti Aircash aplikacije, pristupačnost svojih proizvoda kroz razgranatu mrežu prodajnih mjesta te izdavanje i jednostavnu dostupnost Aircash Mastercard kartice. Dodatno, želja je nastaviti sa širenjem ponude raznih proizvoda i usluga unutar aplikacije stoga Aircash intenzivno radi na širenju sadržaja kroz dugoročna partnerstva na drugim EU tržištima od mogućnosti naplate parkinga u drugim EU gradovima, transporta, prodaja raznih vrsta tele i ostalih bonova, ulaznica za evente….
Koje su najpopularnije usluge?
Kada je riječ o najpopularnijim uslugama to je naravno parking, zatim ENC, telekom bonovi, PlayStation voucheri, Laqo osiguranje, ulaznice za sportske i kulturne događaje uz naravno najbrži način slanja novca. Usluga plaćanja parkinga jedna nam je od najkorištenijih usluga jer korisnik na jednostavan i brz način plaća polusatnu, satnu, tjednu pa čak mjesečnu i godišnju kartu za svoje vozilo. Nedavno je na snazi bila aktivna kampanja #kraljparkinga koja je korisniku omogućila plaćanje parkinga u pola cijene. Umjesto da sredstva ulažemo u reklamne kampanje odlučili smo nagraditi svoje korisnike. Spomenuta akcija završila je sredinom rujna ove godine no #kraljparkinga se uskoro vraća na zadovoljstvo svih korisnika.
Koliko vas je trenutno zaposlenih u tvrtki?
Trenutno je u Aircashu zaposleno više od 30 visokoobrazovanih ljudi te planiramo širiti tim u skladu s rastom tvrtke koja prati internacionalizaciju poslovanja. U tu brojku ne ubrajamo vanjske stručnjake u najrazličitijim područjima od marketinga, do usklađenosti s regulativom, pravnim pitanjima s kojima vodimo svakodnevnu komunikaciju kako bi što brže, efikasnije i kvalitetnije proširili svoje usluge.
Je li pandemija utjecala na fintech? Kakvi su bili Vaši poslovni rezultati i prihodi lani, a kako ćete završiti godinu?
Prošla godina je bila iznimno izazovna, kako ostalima tako i nama. Pandemija Covida-19 je pred nas stavila iznimno težak zadatak održavanja neprekidnog poslovanja, ali s obzirom na moderan i dinamičan tim brzo smo se prilagodili novim uvjetima poslovanja i radu od kuće, prije svega vodeći računa o sigurnosti naših zaposlenika i njihovih obitelji, istovremeno poštivajući njihovo slobodno vrijeme. Ponosno ističemo da smo i u ovo, u najmanju ruku, neobično vrijeme zapošljavali nove djelatnike tako da naš tim svakodnevno raste i širi se. Aircash je imao vrlo uspješnu godinu s mjesečnim prometom većim od 250 milijuna kuna te rastom broja korisnika. Mislim da o poslovnim rezultatima ove godine dovoljno govore naši projekti i neprestani rast broja zaposlenika.
Gleda li se u Hrvatskoj na fintech kao priliku ili prijetnju?
Definitivno se gleda kao prilika s obzirom na to da su Fintech tvrtke kao takve najviše fokusirane na pojednostavljenje i brzinu plaćanja, kupovinu na jednostavan i brz način te generalno olakšanje korištenja financijskih usluga i proizvoda. Tu je vrlo bitno naglasiti da Fintech kompanije nisu konkurencija bankama već su te dvije usluge komplementarne i konačni proizvod je nešto najbolje za korisnika. Fintech je dinamičan, brz, kreativan i agilan te se lakše prilagođava tržištu dok su banke velike, imaju reputaciju, sigurnost, ljudi im vjeruju, imaju određen status na tržištu. Najveće nebankarske fintech kompanije ulaze u bankarstvo, preuzimaju ih i apliciraju za bankarske licence, sklapaju partnerstva s bankama tako da u budućnosti definitivno vidimo zajedničku suradnju s bankama koja će pridonositi zajedničkom interesu korisnika. Kao primjer podsjetit ću na suradnju Aircasha i PBZ-a koja je omogućila isplatu s Aircash novčanika na svim PBZ bankomatima bez kartice, unošenjem koda iz aplikacije.
Koji ste ključne ciljeve i planove zacrtali za sljedeću godinu?
Aircash je u statusu licencirane institucije za elektronički novac. Licencu, koja važi za cijelu EU, izdala je Hrvatska narodna banka. Isto tako, upisani smo i u European Banking Authority (EBA), koji je krovni regulator i što nam daje pravo poslovati u svih zemljama članicama EU.
Što se tiče novih projekata, trenutno radimo na uvođenju Google Pay i Apple Pay usluge koje mislimo dovršiti do početka proljeća sljedeće godine.
Sklopili smo suradnju sa španjolskim nogometnim klubom Deportivo Alaves koji se natječe u La Ligi i ta suradnja nam je otvorila vrata španjolskog tržišta. Što se tiče tržišta, trenutno smo u Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Španjolskoj i Rumunjskoj s punom funkcionalnosti a tendencijom širenja i na ostale države članice. Ideja je krenuti s prodajom ulaznica za EU sportske i društvene događaje, kao što već imamo razvijeno u Hrvatskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu