Koncesionar terminala Jadranska vrata na Brajdici, filipinska tvrtka ICTSI, zadužit će se na tržištu vrijednosnih papira za 150 milijuna dolara kako bi mogla financirati svoje projekte, između ostalih i u Hrvatskoj. Kako je za Poslovni dnevnik potvrdila Narlena Soriano iz komunikacija ICTSI-a, u terminale planiraju investirati više od 200 milijuna dolara. “Ovih 150 milijuna dolara od obveznica će prije svega biti utrošeno na ‘greenfield’ investicije u Argentini, Kolumbiji i Meksiku. No plan je da se u ovoj godini znatna sredstva ulože i u naše kapacitete u Rijeci”, kazala je Soriano. Jadranskim vratima upravlja tvrtka AGCT koju su zajednički osnovali ICTSI sa 51 posto udjela i Luka Rijeka sa 49 posto. Antonio Passaro, direktor AGCT-a, pojasnio je da se 2012. planira investirati 250 milijuna kuna u kontejnerski terminal na Brajdici.
Investicije u Brajdicu
Većina investicija odnosit će se na nabavu osam mobilnih kontejnerskih dizalica te dvije mobilne dizalice za željeznicu koje će se instalirati nad željezničkim kolosijecima na sjevernom dijelu terminala. Postojeća obala produljit će se za 300 metara, što će stvoriti dodatnih 50.000 četvornih metara operativne površine. Krajem 2011. je na kontejnerski terminal Brajdica dopremljena nova operativna oprema vrijedna 1,43 milijuna eura. Između ostalog investirano je u sedam novih tegljača, trinaest prikolica i autodizalicu za kontejnere. Na terminalu je instaliran i novi informatizacijski sustav TOS, a u procesu je instalacija dva nova kontejnerska mosta. Passaro pojašnjava da će nova oprema povećati efikasnost rada za 60 posto. Iako novac za investicije u Brajdicu dolazi primarno od ICTSI-a, taj će se projekt financirati i većim cijenama u Luci Rijeka. Naime, u AGCT-u navode da žele zadržati standard usluge, što podrazumijeva na razini onih u velikim europskim lukama.
Uzbuna među špediterima
Dosadašnji korisnici žale se da koncesionar želi podignuti cijenu tarifa na razinu onih u Hamburgu ili Rotterdamu. Naravno, to je na uzbunu podiglo špeditere koji smatraju da će pretrpjeti gubitke. Istodobno se boje da će mnogi klijenti riječke luke zbog visokih cijena otići u Kopar ili Trst. Špediteri upozoravaju da se na ovaj način dugoročno ugrožava riječki prometni pravac u korist susjednih luka na sjevernom Jadranu. U prilog tvrdnjama špediteri navode da su mnogi veliki uvoznici i izvoznici, poput Agrokora i M-sana, već ozbiljno počeli razmatrati selidbu svojih operacija u neku drugu luku. Neslužbeno se može doznati da je Agrokor već zakupio velike kapacitete u zadarskoj luci Gaženica koja bi trebala biti velika konkurencija Rijeci i Pločama.
Brodogradilište
Viktor Lenac nabavlja novi dok za 6,8 milijuna eura
Remontno brodogradilište “Viktor Lenac” iz Rijeke objavilo je da planira nabaviti novi dok u vrijednosti 6,83 milijuna eura. Ugovor je zaključen s ukrajinskim brodogradilištem Kherson State Plant Pallada. Rok isporuke je do kraja svibnja ove godine, a dok bi u operativnu uporabu trebao biti stavljen do kraja lipnja. Kako pojašnjavaju u Lencu, riječ je o betonsko-čeličnoj građevini dužine 155,5 metara i širine 32,4 metra. Dok će imati nosivost 8500 tona. Nabavom ovog doka brodogradilište će povećati svoje kapacitete i fleksibilnost u prihvatu manjih brodova, navode u Viktoru Lencu. Projekt će istodobno omogućiti oslobađanje kapaciteta na drugim dokovima. Ova narudžba prema svim karakteristikama odgovara starom doku broj 7 koji je prije nekoliko godina potonuo zbog tehničkih razloga.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu