Prodajni lanac Metro postavio je uvjet hrvatskim proizvođačima i dobavljačima. Žele li nastaviti proizvoditi za robne marke Metroa i nakon što Hrvatska uđe u Europsku uniju, morat će nabaviti jedan od devet certifikata GFSI-ja (Global Food Safety Initiativea) koji jamči da iza potrošačima relativno nepoznate Metroove marke stoji siguran proizvod.
Od pedesetak hrvatskih proizvođača koji na ovaj način surađuju s Metroom, za sada samo njih 15 ima certifikat.Riječ je o IFS-u (International Food Standard) certifikatu koji je priznat u cijelom svijetu, a jedan je od devet certifikata s liste GFSI-ja. Na listi hrvatskih proizvođača s certifikatom nalaze se, među ostalima, Vindija, Zvečevo, Podravka, Vitaminka, Granolio i Ledo. "Ovakve standarde od svojih dobavljača traže i Coca-Cola, McDonalds, Billa, Lidl, ali i mnogi drugi. Certifikat se ne veže isključivo za proizvod već za cijelu tvrtku, u što spadaju i logistika i proizvodnja. Ipak, tko ne želi, ne mora certificirati cijelu tvrtku nego samo jedan dio ili robnu marku", rekao je na Metroovoj konferenciji za medije u petak Roland Bosnar, voditelj odjela kontrole kvalitete Metro Cash & Carry Hrvatska. Bosnar napominje da bi za dobivanje ovakvog certifikata za proizvodnu liniju u tvrtki koja zapošljava 100 ljudi trebalo pet do šest mjeseci. Ako se još uzme da je onaj koji daje certifikat iz Hrvatske pa nema troškova dovođenja stranaca, cijeli proces ne bi trebao koštati više od 2000 eura, objašnjava Bosnar.
Marek Marzec, konzultatnat IFS Business Developmenta, kazao je da će dobivanje certifikata poput IFS-a za hrvatske tvrtke biti neophodno kada Hrvatska uđe u EU, a te iste tvrtke požele izvoziti svoju robu na novo tržište. "U svijetu čak 12.600 kompanija ima IFS certifikate", spominje Marek Marzec. Kako bi proizvođačima svojih robnih marki pomogli u uvođenju IFS standarda i olakšali dobivanje certifikata, u Metrou su organizirali radionice za proizvođače i dobavljače na kojima će ih naučiti što sve IFS zahtjeva od njih ite kako skratiti utrošeno vrijeme i novac pri dobivanju certifikata. Radionice je provodio tim iz certifikacijske ustanove TÜV Croatia. Hrvatski Metro nalazi se unutar Metro Grupe koja posluje u 32 zemalje Europe, Azije i Afrike.
Hrvatske tvrtke
Više izvoza, manja nabavna cijena
Iz Metroa u Hrvatskoj kažu da u lance svojih trgovina u svijetu plasiraju cijeli niz hrvatskih proizvoda. Tako otkrivaju da su za proizvode zadarske tvrtke Maraska koja za Metro proizvodi sokove pod robnom markom Rioba, zainteresirani i u Moldaviji. Iz Metroa navode kako im je cilj na strana tržišta plasirati što više proizvoda jer i oni sami tako dobivaju manju nabavnu cijenu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu