Unatoč krizi i smanjenoj potrošnji, McDonald's je u Hrvatskoj 2012. uspio ostvariti rast prihoda od sedam posto u odnosu na godinu ranije.
Popularni lanac brze prehrane lani je ostvario 251 milijun kuna prihoda, a rastu i novim investicijama nadaju se i ove godine.Hrvoje Valent, voditelj odjela razvoja, pravnih poslova i odnosa s javnošću tvrtke Globalna hrana (koja je nositelj McDonald'sove franšize), istaknuo je kako su jako zadovoljni postignutim poslovnim rezultatima, posebice uzme li se u obzir okruženje kontinuirane recesije, povećane nezaposlenosti i nelikvidnosti, ali i višeg PDV-a, koji je 2012. godine iznosio 25 posto. Uz rast prihoda, kazao je Valent, McDonald's je lani investirao ukupno 45 milijuna kuna, čime se vrijednost investicija koje je Globalna hrana ostvarila posljednje tri godine (otkako je nositelj franšize) popela na čak 85 milijuna kuna.
Ulaganja su lani uglavnom bila usmjerena na otvaranje novih McDonald'sovih restorana, preuređenje postojećih, razvoj poslovanja, nove tehnologije te otvaranje McCaféa – ekstenzije brenda koji se intenzivno razvija na hrvatskom tržištu. U 2012. su tako otvorena četiri nova McCaféa, čime se njihov broj popeo na osam. Upravo u McCaféu, dodaje Valent, vide nišu za rast, a kao destinacija za kavu i kolače u Hrvatskoj su već ostvarili vodeću poziciju.No, ulaskom Hrvatske u Europsku uniju McDonald'sovi bi se restorani mogli suočiti s većom konkurencijom, koje zasada praktički nema, barem ne u vidu popularnih stranih lanaca brze prehrane. "Naravno da je ulaskom u EU pitanje vremena kada će se na tržištu proširiti i drugi lanci. No, mislim da nama KFC, ili možda Burger King, nisu tolika konkurencija kolika su nam konkurencija lokalni trgovci hranom poput pekarnica ili raznih 'pizza cutova'", kazao je Pavel Pavliček, član Uprave tvrtke Globalna hrana.
Osvrnuvši se na rezultate, Pavliček je rekao kako je zadovoljan te najavio nova ulaganja u razvoj, pri čemu bi im moglo pomoći i ovogodišnje smanjenje stope PDV-a za ugostitelje. "Smanjenje PDV-a sigurno će pozitivno utjecati na poslovanje. Većina tog novca vratit će se potrošačima kroz smanjenje cijena nekih proizvoda, dok ćemo dio reinvestirati u poslovanje, odnosno u otvorenje novih restorana", poručio je Pavliček. A osim širenja restorana, McDonald's u dugoročnom planu ima i dovođenje Ronald McDonald Charity House u Hrvatsku – kuće u kojoj mogu boraviti obitelji djece koja su u bolnici, a dolaze iz drugih gradova. "Riječ je o dugoročnom projektu koji je u Hrvatskoj u samom začetku, a nadamo se da bi za četiri do osam godina mogao biti realiziran", poručio je Pavliček.Lani je na 'Vratima Jadrana' otvoren 20. McDonald'sov restoran, a broj zaposlenih popeo se na 1220. Tijekom 2012. njihove je restorane u Hrvatskoj posjetilo čak 14,5 milijuna gostiju, što je milijun više nego 2011. Najprodavaniji obrok je cheeseburger, koji je serviran čak 4,238,171 put, a kupce sada žele privući i konceptom doručka koji je odlično prihvaćen na drugim tržištima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zdravo,nezdravo..sve ovisi koliko toga jedes. Šteta što nema Burger Kinga oni su kvalitetniji. Nositelj fransize za RH je Gavrilović no meso je iz inozemstva. Zapostavili su vlastitu firmu kojoj padaju prihodi da bi se bavili McDonaldsom u kojoj sve diktira centrala u Americi i ne odlucujes o niocem. Poslovno loš potez.
Negdje sam pročitao da su ovi najveće ubojice na planetu,brza hrana deblja..DEBLJINA je najopasnija i najskuplja bolest 21 stoljeća. [emo_palacd]
Uključite se u raspravu