Matanović: Nelojalna konkurencija neće opstati

Autor: Darko Bičak , 05. srpanj 2017. u 22:01
Željko Matanović, operativni direktor tvrtke za najam vozila RideCar/Marko Prpić/PIXSELL

Diverzifikacija usluga na tri brenda i ponude omogućila nam je da se još bolje prilagodimo tržištu.

Tržište rent a cara se uvelike razvilo tijekom posljednjih nekoliko godina. Vrijednost prihoda ove industrije u Hrvatskoj je 2016. iznosila između 700 i 800 milijuna kuna, što je uzrokovalo rast broja sudionika kojih je na tržištu trenutačno 50-ak.  Povećanje broja rent a car društava utječe i na daljnji razvoj čitavog tržišta. O specifičnostima tržišta najma vozila, kao i aktualnim problemima tržišta razgovarali smo sa Željkom Matanovićem, operativnim direktorom RideCara koji ima više od 10 godina iskustva u najvećim liderima rent a car industrije u Hrvatskoj.

Kako procjenjujete trenutačnu situaciju na domaćem rent a car tržištu te koliki je problem nelojalna konkurencija?
Tržište rent a cara je vrlo dinamično i konkurentno, pogotovo u posljednjih nekoliko godina, djelomično zbog rasta svijesti o prednostima korištenja takvih usluga na domaćem tržištu, a značajno i zbog razvoja samog turizma u Hrvatskoj. Naša djelatnost je vrlo vezana uz zračni promet, koji je u 2016. godini pokazao rast od otprilike 15 posto, tako da su naše prognoze za ovu godinu vrlo dobre, a to potvrđuju i rezultati zračnih luka u prvih pet mjeseci ove godine. Nelojalna konkurencija nema veliki utjecaj na tržište, u odnosu na činjenicu da na tržištu jednostavno ima previše vozila, što se odražava i na cijenu najma koja nikad nije bila niža. Bez obzira na to, cijene nisu jedini bitan faktor u određivanju konkurentnosti, zato što su s razvojem tržišta i klijenti sve informiraniji i počinju tražiti više od usluge. Kad se to uzme u obzir, nelojalna konkurencija me ne brine jer, unatoč velikoj potražnji za najmom vozila tijekom sezone, jedino kvalitetni ponuditelji usluga će uspjeti opstati i izvan nje, a tržište će se manjkom profitabilnosti prirodno pobrinuti za sve ostale.

Koje su prednosti RideCara u odnosu na ostale igrače?
Istraživanjem tržišta primijetili smo da postoje brojne usluge koje su tvrtkama za najam vozila dostupne, ali su na određen način zanemarene zbog nedostatka svijesti o njima i needuciranosti tržišta. Iz tog razloga smo u RideCaru odlučili koristiti drugačiji pristup i razdvojiti ih u odvojene brendove.  Tako je RideCar usluga kratkoročnoga najma vozila, Ride2 bavi se najmovima vozila s profesionalnim vozačem odnosno uslugom pružanja najma s vozačem, dok je Bizz Ride usluga upravljanja voznim parkom, poslovnim i dugoročnim najmovima vozila, koja je jednako namijenjena malim i velikim tvrtkama. Ovakva diverzifikacija omogućila nam je da se dodatno prilagođavamo tržištu i znatno lakše odgovaramo na zahtjeve klijenata. Primjerice, RideCar prati trendove na području inovacija pa između ostalog omogućavamo zatvaranje ugovora preko tableta i izdavanje računa preko bežičnih printera kako bismo od klijenta mogli preuzeti auto već na parkiralištu, završiti proces najma na licu mjesta i ubrzati uslugu najma vozila, a bez potrebe da klijent mora hodati do poslovnice ili čekati u redovima.  S druge strane, imamo Ride2 koji se diverzificira na način da nudi besplatan bežični internet, vodu u vozilima i dnevne novine kako bi klijentu tijekom vožnje bilo što ugodnije.

U kojim dijelovima Hrvatske ste najviše prisutni?
U našem poslu zračne luke nose najveći dio ukupnog poslovanja pa smo uglavnom centrirani oko njih. Naše usluge su dostupne u svim većim gradovima i zračnim lukama, a osim RideCara na svim lokacijama dostupne su i usluge Ride2 kojima dopunjavamo različite potrebe klijenata na području čitave Hrvatske.

Kakva vozila prevladavaju u vašoj floti, u pogledu kategorije i brenda?
Narudžba flote jedan je od najvažnijih procesa za našu industriju, s obzirom na to da ona nosi i najviše troškova pa se u RideCaru i ona maksimalno prilagođava potrebama tržišta, novim tehnologijama, ekološkim standardima i aktualnim inovacijama. Kvaliteta flote nam je visoko na razini prioriteta, tako da u pravilu biramo najbolje iz ponude. Najveću zastupljenost u floti trenutačno ima VAG koncern, a u ostatku omjera značajniju zastupljenost imaju Hyundai, Fiat, Opel, Mercedes i drugi brendovi.

Komentirajte prvi

New Report

Close