Bez pompe napravili prvi hrvatski tablet

Autor: Bernard Ivezić , 22. listopad 2012. u 10:46
Miroslav Huzjak, predsjednik Uprave M San grupe/PXL

Najveća hrvatska IT tvrtka zahvaljujući prilagođavanju tržištu i razvoju vlastitih proizvoda zadržala vodeće mjesto u industriji u regiji.

M San grupa, najveći proizvođač računala u Hrvatskoj, bez pompe je proizvela i počela na domaćem i tržištu BiH prodavati prvi hrvatski tablet. Uređaj veličine sedam inča nazvan je Vivax TPC-7120 i cilja na kupce koji traže tablete poput Nexusa 7, Galaxy Taba P1000, Kindle Firea ili budućeg iPada mini, ali su spremni platiti višestruko manje. M San je nadalje postao drugi i za sada jedini hrvatski proizvođač mobitela. Oba modela Vivax: Damia i Kypris, klasični su GSM uređaji s podrškom za dvije SIM kartice, otključani za sve mreže i cijenom se tuku u donjem segmentu tržišta.

Drugi ComTrade

Do ovih je informacija Poslovni dnevnik došao istražujući što je najveću hrvatsku IT tvrtku treću godinu zaredom potvrdilo na čelu ljestvice agencije IDC Adriatics o 100 najvećih IT tvrtki u jadranskoj regiji. Riječ je o tvrtkama koje su u 2011. godini povećale prihod za 2,2 posto, na 2,53 milijarde eura. Broj zaposlenih smanjio se 1,4 posto, na 13.000 radnika. U prvih pet, nakon zagrebačke M San grupe, ulaze ComTrade grupa iz Beograda, slovenska Avtera, američki IBM i austrijski S&T Group. Miroslav Huzjak, predsjednik Uprave M San grupe koja je prema IDC-u Adriatics lani imala 246 milijuna eura prihoda, kaže da je razvoj novih proizvoda dio dugoročne strategije grupe, a omogućava im ga i dobra tržišna pozicija. Navodi tako da, primjerice, na tablet računala gledaju kao na potencijalno novi, veliki segment tržišta koji u nas još nije zaživio. "Vivax tabletom želimo omogućiti korisnicima da kupe proizvod izvrsne kvalitete po pristupačnoj cijeni jer ne može si ili ne želi baš svatko priuštiti iPad", kaže Huzjak.

Konkurencija iz EU

Prema IDC Adriaticsu, M San grupa glavninu prihoda ostvaruje od distribucije IT proizvoda te je i dalje najveći IT veletrgovac u Hrvatskoj. Razvojem vlastitih brendova informatičke opreme i potrošačke elektronike poput Vivaxa, MS Industriala i MSGW-a Huzjak ističe da se s Vivaxom pozicioniraju kao "best buy" u koji će nastaviti ulagati u kvalitetu i dizajn. S brendom MSGW su najveći proizvođač računala u Hrvatskoj. "Vjerujemo da imamo svoje mjesto u EU i da nam to nosi nove poslovne prilike, pa se stoga uspoređujemo s kompanijama koja će nam nakon srpnja 2013. biti konkurencija. Od njih učimo o stvarima u kojima su bolji, u kojima su otišli dalje od nas", zaključuje Huzjak.

Europsko tržište

Kriza pomogla pripremama

Iako se u IT branši neslužbeno komentira da su najveći igrači poput M Sana ove godine pretrpjeli jak udarac krize, bilježeći pad od 20 do 40 posto, čelnik M Sana Miroslav Huzjak ipak nije zabrinut. "Cjelokupno tržište je palo, ali naš pad je manji od pada tržišta", kaže. Dodaje da ih to samo tjera da se još brže prilagođavaju i inoviraju. "Kriza nam je pomogla da se na vrijeme počnemo pripremati za tržište EU, a ovo je trajno stanje i neka stara dobra vremena neće se vratiti", objašnjava Huzjak.

Komentari (4)
Pogledajte sve

@jbmpltk
hm, Nike je američka kompanija, njihove tenisice su vijetnamska il kineska roba. pa se tome niko ne čudi.
ako misliš da je jednostavno kao što si napisao, što ne kupiš dva-tri kontejnera robe pa nek stave tvoj nick na proizvod. [emo_vrtimise]

koji ste vi biseri u poslovnom.hr. citam vase clanke i svaki put se valjam od smijeha.

I još dolazi s Androidom 2.3 i sigurno na njemu (kao i na ostalim tabletima tog cjenovnog ranga) nije instaliran klijent za Google Play pa su korisnici osuđeni na alternative (SlideME…) na kojima je puno manje aplikacija, a od onih najpoznatijih skoro nijedna. A kako je to domaći projekt sigurno ne postoji zajednica koja bi napravila poseban firmware ili omogućila jednostavnu instalaciju Googleovog dućana.

hahaha koji smijeh

Vivax-hrvatski tablet??
Vivax je Msan-ov brand kineske robe. Ovaj tablet je jednako hrvatski kao i svi oni DVB-T receiveri.

Ovakvih tableta nižeg cijenovngo ranga i kvalitete ima po Kini mali milijun.
Kupiš 2 kontejnera tableta i stave tvoje ime na njega.
Inaće,tableti ovih specifikacija obično koštaju 100 i nešto dolara u Kini (maloprodaja)

New Report

Close