Gledajući u 2022. jedno je sigurno – potraga za ljudima bit će ključna za mnoge tvrtke, kao i za Carlsberg Croatia. Uz ambiciozne planove i velika ulaganja u proizvodne kapacitete koja poduzimamo ove i sljedeće godine, trebat će nam vješti i motivirani ljudi da sve što planiramo i zaživi.
Dakle, osim posla koji je tehnički i zahtijeva postavljanje strojeva i podešavanja procesa, morat ćemo raditi na dovođenju novih ljudi u tvrtku i izgradnji novih, uspješnih timova. U to ćemo uložiti veliku energiju i vrijeme jer bez jakih, kompetentnih timova ne možemo imati jaku tvrtku.
Ljudi, naš tim, bili su ti koji su osigurali da kompanija uspješno prođe kroz teška vremena u 2020. godini. Isto tako, ljudi će biti ti koji će donijeti uspjeh u 2022. To nije samo nešto što zvuči lijepo za reći – to je način na koji tvrtke posluju.
To je istina i kad gledamo naše partnere u Horeci. Bez vještih konobara, kuhara, hotelskog osoblja teško je vidjeti kako će sljedeća turistička sezona biti uspješna. IT, kao istaknut i uspješan sektor u Hrvatskoj, također ovisi o zadržavanju kvalificiranih ljudi u zemlji. U medicinskom sektoru, koliko čujem, također je goruće pitanje nedostatak osoblja kako liječnika tako i medicinskih sestara.
Primjeri su posvuda. Očekivanja su da će nas 2022. još više približiti vremenu prije pandemije jer će se životi (i poslovanje) nastaviti normalizirati. To također znači da bi fokus Vlade sve više trebao biti usmjeren na kvalitetne politike koje će Hrvatsku pripremiti za daljnji rast, za uspjeh u budućnosti.
Politika zapošljavanja ključna je za uspjeh kratkoročno i u srednjem roku, a dugoročno to je jasna obrazovna strategija. Poslovi danas i sutra se stalno mijenjaju, a mladi naraštaji koji ulaze na radno mjesto su inteligentni, zainteresirani i sposobni.
Kompanije se stalno prilagođavaju. Ono što također treba prilagoditi vremenu je sustav. Nadam se da će 2022. biti godina kada će ova pitanja doći na vrh dnevnog reda Vlade.
Marcin Burdach, predsjednik Uprave Carlsberg Croatia