Deset najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj lani je ostvarilo prihod od 34 milijarde kuna ili jedan posto više nego 2013, što ukazuje na nastavak stagnacije u maloprodaji, piše tportal.
Najveći rast prihoda u 2014. zabilježili su Lidl, Kaufland i Spar dok su udio na tržištu izgubili Mercator Hrvatska i Metro.
Neprikosnoveni kralj maloprodaje u Hrvatskoj i dalje je Konzum s prihodom od 13,4 milijarde kuna i dobiti od 108 milijuna kuna. Prihod Konzuma veći je kombiniranih prihoda Plodina, Lidla, Kauflanda, Spara i Tommyja.
Na drugom mjestu s prihodom od 3,4 milijarde kuna (+ četiri posto) i neto dobiti od 41 milijun kuna nalaze se Plodine. Ovaj lanac u vlasništvu riječkog poduzetnika Mile Ćurkovića u protekle dvije godine uložio je preko dvije milijarde kuna u nove supermarkete i cementiranje druge tržišne pozicije. U ovom času Plodine imaju 74 supermarketa.
Lidl i Kaufland u proboju
Treće i četvrto mjesto po prihodima drže Lidl i Kaufland, članice Schwarz grupe. Za oba lanca 2014. je bila iznimno uspješna.
Prihodi Kauflanda, koji u Hrvatskoj ima 22 supermarketa, porasli su 10,3 posto, na tri milijarde kuna, no gubitak je iznosio 35 milijuna kuna. Lidl je nakon prvi put ostvarene skromne dobiti u 2013. zaradio 108 milijuna kuna. Interesantno je to da toliko iznosi i dobit Konzuma, četiri puta većeg.
Od ulaska na hrvatsko tržište 2006, kada je u jednom danu otvoreno 13 trgovina, Lidl je u devet godina proširio svoju prodajnu mrežu diljem Hrvatske otvorivši 86 trgovina i zaposlivši više od 1.700 ljudi. Početkom ožujka pohvalili su se i podizanjem plaća radnicima. Lidlovim trgovinama potrebno je pribrojiti i Kauflandove 22, kako bi se stekla bolja slika o snazi Schwarz grupe, čiji ukupan prihod u Hrvatskoj premašuje iznos od šest milijardi kuna. Lidl ove godine ulazi i na srpsko tržište te je već zakupio 12 lokacija.
Solidna godina je i iza Spara, a on je lani dovršio preuzimanje 20 Dioninih zagrebačkih trgovina, čemu može zahvaliti rast prihoda od 9,1 posto. Oni sada iznose 2,2 milijarde kuna dok je u 2014. Spar poslovao s gubitkom od 115 milijuna kuna. Osim Lidla, svi strani trgovački lanci već godinama posluju s gubitkom.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Usporedba Lidla i Konzuma je pogrešna: LIdl je diskontni lanac sa svega 1500 do 1600 proizvoda. Konzum je supermarket sa preko 15000 proizvoda. Možda usporedba samo sa Kauflandom stoji jer su ista kategorija. Ovako je to međusobno neusporedivo.
Dok je kriza ljudi kupuju sa paleta, kad prođe (ako prođe) kriza vračaju se u supermarkete skupljoj robi.
onda je Lidl u Hrvatskoj na pravom mjestu, ostat će vječno
Usporedba Lidla i Konzuma je pogrešna: LIdl je diskontni lanac sa svega 1500 do 1600 proizvoda. Konzum je supermarket sa preko 15000 proizvoda. Možda usporedba samo sa Kauflandom stoji jer su ista kategorija. Ovako je to međusobno neusporedivo.
Dok je kriza ljudi kupuju sa paleta, kad prođe (ako prođe) kriza vračaju se u supermarkete skupljoj robi.
Lidl se siri svugdja kao korov, ne samo u Hrvatskoj. Mislim da sam citao da su u UK uzeli 8% trzistta.
Usporedba Lidla i Konzuma je pogrešna: LIdl je diskontni lanac sa svega 1500 do 1600 proizvoda. Konzum je supermarket sa preko 15000 proizvoda. Možda usporedba samo sa Kauflandom stoji jer su ista kategorija. Ovako je to međusobno neusporedivo.
Dok je kriza ljudi kupuju sa paleta, kad prođe (ako prođe) kriza vračaju se u supermarkete skupljoj robi.
ČUDAN obračun dobiti KAUFLANDA I LIDLA ….u Hrvatskoj.
kaufland ima takve prihode da se smrzneš. Ovdje u Čakovcu dnevni
utršci , kako su pričali članovi obitelji zaposlenika su oko 400.000-500.000 tisuća kuna – dnevno!..I KAkKVIM GUBICIMA oni muljaju…
Uključite se u raspravu