Tvrtka Lesnina utemeljena je 1949. godine pod imenom LES da bi 1956. preimenovanjem postala Lesnina. U međuvremenu je izrasla u regionalno prepoznatljivu robnu marku koja se etablirala i na ovdašnjem tržištu dok je samostalna tvrtka pod imenom Lesnina Hrvatska osnovana 2001. Uz sedam vlastitih prodajnih objekata koji se prostiru na gotovo 150 tisuća četvornih metara, ugovoren je i veliki broj franšiznih ugovora o prodaji namještaja iz vlastita asortimana.
Polovicom 2010. godine Lesnina je postala sastavnica moćnog austrijskog koncerna XXXL. Kako se Lesnina idući ususret velikoj obljetnici, ali i uoči dolaska globalno jakog konkurenta, švedske Ikee nosi s tržišnim izazovima razgovaramo s Rajkom Magdalencom, direktorom Lesnina Hrvatska.
Lesnina je na hrvatskom tržištu u 2012. unatoč nejenjavanju recesije zabilježila solidan rast prihoda od 14 posto naspram učinka godinu dana prije. S kakvim trendovima prolazi prodaja u 2013., koliko ste zadovoljni rezultatima za prvih devet mjeseci?
S prihodima ostvarenima tijekom prvih devet mjeseci 2013. vrlo smo zadovoljni. U tom smo razdoblju ostvarili rezultat kao što je bio i u 2012. što, s obzirom na stanje samog tržišta, smatramo vrlo dobrim rezultatom. S optimizmom gledamo na sljedeći period u kojemu očekujemo dodatan rast prihoda.
Je li tržište Hrvatske prebukirano trgovcima namještaja, kakva su iskustva Lesnine? Čuju se procjene da će dolaskom Ikee u roku šest mjeseci do dvije godine mnogima znatno se smanjiti promet, a neki će i zatvoriti poslovanje.
S obzirom na broj stanovnika tržište sigurno nije prebukirano u korist čega govore i podaci da zapadni dio Europe kupuje višestruko više namještaja po glavi stanovnika. Naravno da s obzirom na kupovnu moć ne možemo očekivati iste rezultate ali, dodatnog prostora sigurno ima. Stvar je i samog mentaliteta i potreba ljudi. U budućnosti su tendencije takve da će ljudi više vremena provoditi u svojim domovima i samim time više ulagati u njih, pratiti modne trendove u namještaju. Što se Ikee tiče sigurno je da će se dogoditi promjene na tržištu. Moje mišljenje je da takve promjene mogu biti i pozitivne ako se strateški dobro pripremimo što je i prošlost pokazala. S ulaskom svakog novog igrača na hrvatsko tržište Lesnini je dodatno rastao promet i sve jača pozicija broj 1 u trgovini namještajem.
Možete li ipak otkriti s kakvom se strategijom Lesnina priprema odgovoriti na dolazak Ikee, je li vam ugrožena današnja liderska pozicija?
Tu bih skrenuo pažnju da su kupci Lesnine potpuno drukčiji od kupaca Ikee. Stoga Lesninina strategija nije usmjerena protiv Ikee pošto nam ona i nije pravi konkurent.Uvjereni smo u to da kupci koji bi kupovali ili već kupuju u Ikei ne bi kupovali u Lesnini i obrnuto. Lesnina svojim kupcima nudi veliku pozornost i dugoročnu kvalitetu dok je Ikein model lake i samoposlužne kupnje koji i mi nudimo u našem modelu M.belix.
Od ulaska Lesnine u sustav koncerna XXXL protekle su tri godine, novi vlasnik vjerojatno je donio mnoge promjene?
S ulaskom u XXXL koncern primarno smo dobili cjenovnu konkurentnost, proširili prodajni asortiman te poboljšali servis za kupce.
Koliko je ulazak Hrvatske u Europsku uniju pogodovao poslovanju na ovom tržištu?
U našem poslovanju zbog hrvatskog članstva nema nekih velikih promjena. Najveće prednosti dogodile su se u samoj logistici pošto više nema međudržavnih granica.
Je li vaš najveći salon u Jankomir, s prodajnom površinom od 40 tisuća četvornih metara ispunio očekivanja po ostvarenom prometu i gdje planirate sljedeće investicije?
S poslovanjem novog centra na Jankomiru vrlo smo zadovoljni kao i sa poslovanjem novog modela Möbelix, smještenog u tom objektu. Lesnina nastavlja s razvojem na hrvatskom tržištu kako je i planirano. U sljedećoj godini namjeravamo otvoriti naš novi centar u Zadru, a u planu je i nova, veća lokacija u Osijeku. Za 2015. planiramo otvaranje našeg novog centra u Puli.
Tri diva
U Hrvatskoj namještajem već trguje i njemački Steinhoff koji je nedavno kupio Kiku, bit će zanimljivo gledati tržišni maraton tri 'diva', XXXL-a, Ikee i Steinhoffa. Hoće li borba za kupce rezultirati značajnijim spuštanjem cijena?
Što se nas tiče borba će se voditi na području kvalitete usluga koje pružamo našim kupcima. Kod samih cijena proizvoda neće biti razlika jer su one već sada niže nego u drugim dijelovima Europe i vrlo konkurentne.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu