Martina Šimić Baranović, direktorica tvrtke.
Signify Hrvatska u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o održivom poslovanju, ciljevima koje kompanija ima te kako ih ostvaruje. Komentirala je i kako njihove usluge i proizvodi omogućuju uštede te izdvojila rješenja iz portfelja koja su najefikasnija u borbi s klimatskim promjenama te otkrila kolik je interes za takvim tipom usluga na globalnoj razini, a koliki u Hrvatskoj i regiji.
Koliko točno održivih područja obuhvaćate u vašem poslovanju i uslugama koje nudite? Koja su to konkretno područja?
Signify je globalni lider u rasvjeti, a rasvjeta ima izuzetno velik zeleni potencijal, pa tako težimo da budemo i lider u održivosti. Za dobre rezultate je važno odabrati fokus, a mi smo ga stavili na 5 područja u kojima mi možemo najviše doprinijeti. To su dostupnost hrane, zaštita klime, kružno gospodarstvo, zdravlje i blagostanje te sigurnost ljudi.
Kako ste odabrali baš ta područja da ih inkorporirate u svoje poslovanje i kakve ste do sad rezultate ostvarili na tom polju?
Vođeni smo UN ciljevima održivog razvoja, te smo promišljali kako na njih možemo odgovoriti kroz vlastito poslovanje i kroz svoje proizvode. Dosadašnji su rezultati izvrsni, već smo ove godine postali ugljično neutralni, što je nevjerojatan uspjeh za tvrtku koja ima tvornice diljem svijeta i koristi ogromne logističke kapacitete, a imamo i novi cilj udvostručiti naš pozitivni učinak do 2025.
U skladu s tim područjima, nudite i grupe proizvoda i usluga koji odgovaraju na određene probleme. Koliko cca takvih proizvoda i usluga nudite na tržištu?
Kroz naše proizvode možemo i drugim tvrtkama pomoći da postanu održive, a to je naravno puno veći doprinos za europski zeleni plan, a i za čitavu Zemlju. Baveći se vrhunskom LED rasvjetom sa svakim proizvodom doprinosimo energetskoj efikasnosti.
Moram ovdje naglasiti da nije svaka LED rasvjeta održiva, tu je neprocjenjivo važna kvaliteta kako bi ostvarili velike uštede i osigurali dugi vijek trajanja. S lošom kvalitetom, koju nerijetko vidimo, korisnici imaju problem brzog kvarenja, nemogućnosti popravka, stvaranja elektroničkog otpada, probleme s utjecajem na sigurnost i zdravlje ljudi, što se sve redom protivi ciljevima održivog razvoja. Mi smo od ove godine uveli deklaraciju održivosti za preko 20 grupa proizvoda. To je dokument koji transparentno za pojedini proizvod navodi detaljan utjecaj na prirodu. Vjerujem da je to budućnost koju svi želimo.
Možete li navesti neke od tih proizvoda te kako točno i koliko oni pomažu i osiguravaju uštede, a da prilikom njihova rada vode računa i o našoj planeti?
Već sama LED rasvjeta može donijeti velike uštede, i do 70 posto, ali svakako treba pregledati konkretan slučaj.
Osim rasvjete, najtraženije su kontrole i senzori za pametno upravljanje, koje mogu uštedjeti dodatnih 20-25 posto energije, a primjenjivi su u industriji, zgradama, vanjskoj rasvjeti, zapravo svim sektorima koji će se uključiti u zeleni plan. Zadnje se vrijeme sve više traže i UV-C svjetiljke za dezinfekciju zraka i površina, koje se najviše koriste u uslužnim djelatnostima kao što su trgovine, sportske i zdravstvene ustanove, svuda gdje se kreće velik broj ljudi.
Koji vaši proizvodi, usluge iz vaše perspektive najbolje odgovaraju na sveprisutne klimatske promjene? Koje biste vi izdvojili od njih kao najefikasnije u toj borbi?
Pored ovih koje sam navela još mogu dodati novi trend solarne rasvjete koja koristi sunčevu energiju, a kod nas ima dobar potencijal primjene s obzirom na to da smo jedna od sunčanijih europskih zemalja. Imamo i vrlo zanimljive 3D printane proizvode koji osim vrlo efikasnog procesa proizvodnje koriste i reciklirane materijale, a mogu se prilagoditi zahtjevima svakog korisnika. Također bi napomenula da održivost nije samo u borbi protiv klimatskih promjena, svakako treba uključiti brigu za ljude, za njihovu sigurnost, zdravlje, te dostojanstven rad.
U uredima je izuzetno važno osigurati ljudima dovoljno svjetlosti vrhunske kvalitete, koja dokazano poboljšava zdravstveno stanje zaposlenika. Kod ulične rasvjete moramo misliti na sigurnost kretanja građana, dobro osvijetljene ceste i pješačke zone smanjuju nesreće, krađe, napade i omogućavaju građanima sigurno kretanje. Istovremeno pametna rasvjeta osigurava da svjetlo bude samo tamo gdje je potrebno i kad je potrebno, pa nema rasipanja električne energije i svjetlosnog onečišćenja koje bi ugrozilo život na nebu.
Koliki je interes za takvim tipom usluga na razini vašeg globalnog poslovanja, a koliki u Hrvatskoj i regiji? Koje ključne razlike primjećujete na našem/regionalnom tržištu?
Mi smo globalno lider u rasvjeti, svake godine ulažemo oko 5 posto svog prihoda u istraživanje i razvoj, prošle godine je to bilo točno 4,5 posto ili 279 milijuna EUR. Takva iznimna investicija nam omogućuje da budemo uvijek prvi u inovacijama, u kvaliteti, u efikasnosti i svakako u održivosti, stoga mi uvijek imamo svoje kupce u svijetu i njihov broj kontinuirano raste. U Hrvatskoj i regiji smo također uspješni i vrlo zadovoljni sa svojim razvojem, ali je tržište malo drugačije od europskog, pa tako i proizvodi koje prodajemo. Puno je više konkurenata koji prodaju proizvode niže kvalitete, jer je cijena često najvažniji faktor kupnje.
Naš je zadatak, koliko je moguće, da educiramo tržište. Izuzetno je važno razumjeti da najniža cijena svakako dovodi u pitanje kvalitetu proizvoda, životni vijek, efikasnost, potrebne certifikate koje treba zadovoljiti, zdravlje i sigurnost ljudi, otpad koji stvara. Nadamo se da će i u naše zakone i propise, te u javnu nabavu doći odličja kvalitete kakva se promoviraju u Europi poput deklaracije održivosti, emisije CO2, udjela recikliranih materijala ili ocjene čitave tvrtke o pitanju održivosti u godišnjem financijskom izvješću.