Poslovna 2021.
Manuela Šola, vlasnica i direktorica agencije Komunikacijski laboratorij

Kriza nas je primorala da eliminiramo loše procese i nastavimo svježi

Pozitivno je da nas je kriza natjerala da se okrenemo prema unutra – osobno i profesionalno. Primorala nas je da počistimo organizacije od loših procesa te da se repozicioniramo i nastavimo dalje svježi i s novom energijom.

Manuela Šola, vlasnica i direktorica agencije Komunikacijski laboratorij
17. prosinac 2020. u 13:55
Foto: PD

Pričati o trendovima za nadolazeću, ali i godine koje slijede, dosta je nezahvalno. Ova je kriza pogodila zdravstvene sustave i gospodarstva svih država u svijetu. Dok je kriza 2008. bila prije svega ekonomska, ova uzrokovana faktorom koji ne dolazi iz gospodarstva. Sjetimo se kako smo nakon prvog vala prognozirali mirno ljeto i drugi val koji će nastupiti tek dolaskom jesenskih dana. No, ni ta epidemiološka prognoza nije bila točna, samim time je teško davati one gospodarske.

Što se tiče Hrvatske, različite su prognoze očekivanog pada i rasta gospodrastva. Svjesni smo koliko turizam pati i što to znači za državnu blagajnu. Tu su i druge djelatnosti koje su izuzetno pogođene krizom, dok je u našoj industriji cijela event branša doživjela ozbiljan pad.

I ova pandemija jasno je istaknula važnost strateških komunikacija, održavanja odnosa s različitim dionicima i upravljanja reputacijom. Iskustva iz prošlih kriza pokazuju kako potrošači ne žele da brendovi prestanu komunicirati, već da prilagode komunikaciju i da kompanije pokaži onu drugu, ljudsku stranu. Onu koja pokazuje intenzivniju brigu za zaposlenike i društvo. I upravo je tu prilika za komunikacijske stručnjake da pokažu svoja znanja, kompetencije i snagu. Ova nas je kriza primorala i da ubrzano razvijamo nove vještine, primarno digitalne, jer smo u roku jednog dana morali postati stručnjaci za nova tehnološka rješenja o kojima je ovisio posao.

Najveći izazov će, općenito, biti očuvanje radnih mjesta. Zato je važno prilagoditi se i, više nego ikad, fokusirati se na aktivnosti koje donose vrijednost za sve dionike te pokazuju konkretan i mjerljiv učinak.

Pozitivno je da nas je kriza natjerala da se okrenemo prema unutra – osobno i profesionalno. Primorala nas je da počistimo organizacije od loših procesa te da se repozicioniramo i nastavimo dalje svježi i s novom energijom.

New Report

Close