Dugogodišnji poslovni uspjeh omeđen je prilikama i izazovima, a samo veliki znalci će i iz prilika i izazova znati izvući najbolje. SV Group je jedan od lidera na tržištu digitalne transformacije, a prilike i izazovi za njih su tek input za rast.
Onaj input na kojem su izgradili cijeli mali ‘imperij’. U razgovoru s izvršnom direktoricom SV Group Gabrijelom Gegom Balun saznajmo kako su ljudi osovina napretka, uspjeha, ali i onaj moment zbog kojeg se usude gledati u budućnost. Stvoriti zadovoljno i stimulirajuće radno okruženje za njih je izazov s kojim žive svaki dan.
Prepoznata kvaliteta
”Smatram kako su temelj svake uspješne poslovne priče upravo ljudi – motivirani kvalitetni zaposlenici. Tako su za uspjeh SV Groupa u 26 godina postojanja upravo zaslužni zaposlenici. Oni su svojom stručnošću, radom i kompetencijama dali dodatnu vrijednost i omogućili dugoročan poslovan uspješni odnos s našim korisnicima.
Jako smo ponosni na naše certifikate i kompetencije, imamo timove različitih poslovnih i tehničkih kompetencija, ali ono što je bitno je kontinuirano ulaganje u njihov daljnji razvoj, znanje, certifikaciju, kako bi prepoznajući nove trendove prepoznali i potrebe naših korisnika i kroz inovativna rješenja i usluge koje nudimo dali dodatnu vrijednost našim korisnicima za ispunjenje njihovih poslovnih ciljeva.
Naravno, s druge strane su tu naši korisnici koji su prepoznali našu kvalitetu, ali i partneri, vendori s kojima radimo”, rekla je na samom početku izvršna direktorica SV Groupa Gabrijela Gega Balun.
Kreiranje dodane vrijednosti, bilo interno ili eksterno, okosnica je njihova rasta i uspješnih 26 godina poslovanja. Kako dodaje Balun, danas je kreiranje dodane vrijednosti svojevrsni imperativ uspjeha na tržištu digitalnih tehnologija. Danas se poslovni odnos temelji na tome, a da bi on postao dugoročan može pomoći i agilnost od koje se kao principa rada nipošto ne smije bježati.
”Danas digitalna transformacija ulazi u sve sfere i industrije, a tu je opet bitno odgovoriti na pitanje što se kreira, koja je vrijednost za krajnjeg korisnika. Vremena su se definitivno promijenila, korisnik je u centru svega i sve hoće odmah.
Samo za ilustraciju promjena koje se događaju, procesorska snaga današnjeg pametnog telefona je nekoliko tisuća puta veća od računala koja su ‘spustila’ čovjeka na Mjesec 1969.! Pametni telefoni danas spajaju većinu ljudske populacije, a samo su 10 godina stari!
S druge strane postoji čitav niz izazova – GDPR, regulatorni zahtjevi, posebno izraženi u financijskoj industriji, sigurnosni izazovi. Zločesti dečki ne spavaju, bilo je puno izazova, odnosno sigurnosnih upada u hrvatske tvrtke, a ne samo globalno”, dodaje naša sugovornica.
Gabrijela Gega Balun na čelu SV Groupe predstavlja fond rizičnog kapitala Prosperus Growth, koji je prošle godine preuzeo stopostotni paket vlasničkih udjela u kompaniji. “SV Group je dio Prosperus Technology platforme, u sklopu koje se ulaganjima u tehnološka poduzeća postiže sinergijsko djelovanje članica platforme, koje pokrivaju različite aspekte IT-ja i međusobno se dopunjavaju znanjima i proizvodima koje nude na tržištu”, pojašnjava Gabrijela Gega Balun.
Važnost digitalne transformacije dodatno je iskristalizirala i pandemija, a kako nam spominje Balun, prema Gartnerovom istraživanju, ove okolnosti dodatno su naglasile tri važne komponente, a to je čovjek u središtu, neovisnost lokacije i otpornost isporuka usluga ili proizvoda.
Neke od tih stvari je pandemija iz konteksta prilike prebacila u kontekst izazova. Hrvatska primjerice ima ograničenost IT resursa, a pandemija je dodatno razbila granice zbog kojih više nije bitno gdje i otkuda radiš, a možeš raditi za bilo koga u svijetu.
Važnost motivacije
To je danas najveći izazov i za hrvatske tvrtke kao i globalno, nedostatak IT radne snage, posebno programera. Međutim SV Group se dobro nosio s izazovima do sada, a vjeruju da će i nadalje kombiniranjem različitih inicijativa i metoda.
SV Group je 2003. postao prvi IBM Business Partner Premier Level u Hrvatskoj, a 2017. dobili su status IBM Business Partner Premier Level, također prvi u Hrvatskoj.
”IBM prepoznaje pouzdanog partnera, našu predanost, kvalitetu, ali i dugoročan pristup. Od početka ulažemo u znanje kako bismo IBM-ovu tehnologiju i rješenja mogli implementirati kod naših korisnika. S druge strane, tu je široki spektar naših korisnika. IBM prepoznaje našu bazu znanja i korisnika. Temelj naše sinergije je pristup win-win-win. Win za nas kao partnere, win za njih kao vendora tehnologije i rješenja te win za naše korisnike”, istaknula je direktorica Balun.
Partnerstva su uvijek bila dodatna vrijednost ukupnom poslovanju, međutim uspjeh nije uvijek ni u tome. Jedan dio uspjeha svake tvrtke leži i u primjeni društveno odgovornog poslovanja, u SV Groupu riječ je o konkretnim akcijama, a ne tek o slovu na papiru kako to često zna biti slučaj. Uspješnost globalnih tvrtki, doznajemo u razgovoru s Balun, pomiče se od klasičnih poimanja uspješnosti koja nije više izražena u novčanoj vrijednosti koja se donosi dioničarima i vlasnicima.
”Investitori i regulatori danas sve češće traže izvještaj kako poslovanje jedne tvrtke utječe na ljude i okoliš. Mi smo prepoznali kako dobri poslovni rezultati nisu jedini kriterij za uspješnost tvrtke, stoga vodimo računa o ekonomskom, društvenom utjecaju i brizi za okoliš i s time ćemo nastaviti i dalje. Naše društveno odgovorno poslovanje se u prvom redu temelji na kontinuiranom ulaganju u zaposlenike i profesionalni razvoj, odnosno njihovo zadovoljstvo.
Paralelno s time, kontinuirano dižemo svijest o brizi za okoliš, odnosno uštedi električne energije. Stavljamo naglasak na virtualizacijsku infrastrukturu koja smanjuje broj IT uređaja i time štedi električnu energiju a s druge strana već dugi niz godina odvajamo otpad”, rekla je Balun.
”Za dobre rezultate tvrtke ulaganje u zaposlenike je danas važnije nego ikad. Kako je to lijepo rekao Richard Branson: korisnici dolaze drugi, a zaposlenici prvi! Kao što smo prethodno rekli, jedan od najvećih izazova današnjice je upravo radna IT snaga, svi smo svjesni odljeva mozgova, nedostatka i fluktuacije IT resursa.
Bilo mi je zanimljivo čitati izvještaj Gallupa ‘State of the Global workplace’ iz 2018. koji je rekao da 85 posto zaposlenika nije zadovoljno svojim poslom i da je samo 13 posto angažirano. Kasniji izvještaji za 2019. i 2020. pokazuju kako se i dalje ništa nije promijenilo. Angažiranost je jako vezana uz motivaciju, motivacija za zadovoljstvo, ako si zadovoljan ili nezadovoljan poslom, na koncu si zadovoljan ili nezadovoljan i privatnim životom… to je jedan začarani krug.
Komunikacija je jako bitna, mi radimo čitav niz unaprjeđenja i pojačavamo tu komunikaciju. Svojevrsni feedback nam je kontinuiran, nije samo jednom godišnje, već nastojimo primjenjivati redovan feedback kako bismo mogli čuti svoje zaposlenike”, dodala je naša sugovornica nastojeći istaknuti gdje se DOP sve ogleda.
U SV Groupu ne vole puno govoriti o svim akcijama, no želimo istaknuti kako kontinuirano djeluju i za najmlađe i studentsku zajednicu. Ove godine su nakon potresa podržali akciju koja je uključivala bojanku ”Sigurnost i potres”, a koju je provodila IPA. Aktivni su i suradnji sa studentskom zajednicom te već godinama osvajaju nagradu Zlatni indeks u kategoriji ‘Prijatelj studenata’.
Kako smo već napomenuli, njihov pristup radu temelji se na kvalitetnim odnosima, kao što je slučaj ako zavirimo u tome što rade za zajednicu, ali i partnerstvima koji im omogućuju da njihovi korisnici dobiju najbolju moguću uslugu. Na tragu toga postali su i JetBrains ‘reseller’ za regiju, a partnerstvo s njima omogućit će im da i dalje prate trendove i kreiraju dodatnu vrijednost za krajnje korisnike.
Praćenje trendova
”Pratimo nove trendove i nastojimo prepoznati kvalitetu i partnere koji mogu dati vrijednost našim korisnicima. Tako smo prepoznali i JetBrains i sve veću popularnost JetBrains alata u developerskoj zajednici. Oni imaju skup 30-ak alata koji olakšavaju rad programerima i omogućuju efikasnu suradnju u timu, njihovi alati ubrzavaju, automatiziraju i jednostavni su za koristiti.
Kontinuirano ulažu i inoviraju tehnologije kako bi se prilagodili modernom radu i potrebama developera što je jedan od razloga stalnog rasta popularnosti i korištenja. Mi smo danas zlatni reseller za regiju i imamo preko 40 aktivnih korisnika. Oni imaju preko 10,1 milijun korisnika diljem svijeta i to kontinuirano raste”, rekla je Balun.
Višegodišnje iskustvo i uspjeh u radu omogućuje im da se stalno nadograđuju i sa svojim portfoliom usluga. Stoga nipošto ne smije zaboraviti da su odnedavno u svoje redove uveli i Data science odjel.
Iskustvo s Big Data
”SV Group ima višegodišnje iskustvo u radu s Big Data tehnologijama, a riječ je o timu koji je predvođen našim CTO-om Petrom Zečevićem. Implementirali smo više streaming i batch procesa obrada podataka te dizajnirali sw-hw arhitekturu data lakea u dvije najveće hrvatske banke te kod drugih korisnika.
Oko umjetne inteligencije, znanosti podataka i strojnog učenja je veliki hype i nosi sa sobom niz izazova, ali nesumnjivo to je budućnost koja će transformirati svaku industriju, utjecati na ljude i kompletno društvo u cjelini. Prepoznali smo taj potencijal i odlučili se dodatno graditi u tom smjeru. Prepoznali smo Dataiku kao novog pouzdanog partnera koji ima jednu izvanrednu all-in-one platformu koja objedinjuje podatkovnu znanost (datascience), podatkovno inžinjerstvo (data engineering) i analizu podataka, a na jedan za upravljanje vrlo jednostavan način.
Demokratizira pristup podacima i omogućava dostupnost široj populaciji unutar pojedine tvrtke i njihovu efikasniju komunikaciju, a s jako malo kodiranja i brzo vidljivim rezultatom. Dataiku je od Gartnera već drugu godinu zaredom ocijenjen kao leader u segmentu Magic Quadrant for Data Science and Machine Learning Platforms.”, rekla je izvršna direktorica SV Groupa Gabrijela Gega Balun.
Ulaganje u znanje i prepoznavanje prilika su, možemo zaključiti, jedni od glavnih stupova njihova uspjeha. Predan rad ih izdvaja od konkurencije, a da su razvili mehanizme koji će omogućiti dugoročnost govori i prepoznatljivost te odnosi s partnerima koji ih uvrštavaju u sam vrh stručnjaka za primjenu digitalne transformacije.
* Sadržaj omogućio SV Group