Dok 2023. već gledamo u retrovizoru, na horizontu se nazire nova poslovna godina, u koju Kraš ulazi s jasnim planovima i očekivanjima. Poslovnu klimu koju smo iskusili u godini na izmaku, nazvao bih tranzicijskom. Ova godina je premosnica između iznimno zahtjevne 2022. i nadamo se stabilnije 2024. godine.
U proteklih nekoliko godina suočili smo se s izazovima bez presedana. Iz njih smo izašli osnaženi, ali smo naučili da je tržište postalo nepredvidljivo i daleko složenije nego ranije te da je važnost dobrog upravljanja tvrtkama u segmentu inovacija, optimizacije troškova i zadržavanja kvalitete presudna za uspješno poslovanje.
Iako se lanci dobave polako stabiliziraju, cijene ulaznih troškova i dalje su na visokim razinama, naročito primarnih sirovina za našu industriju poput kakaovca, čija je cijena dosegla najviši nivo u posljednjih 45 godina.
Pokazatelji nam govore da gospodarstvo pronalazi put prema vitalnosti sličnom razdoblju prije pandemije, ali zasigurno ostaju otvoreni izazovi za koje je potrebno kratkoročno i dugoročno pronalaziti strateška rješenja. Uz optimizaciju troškova, pitanja oko kojih je potrebna dodatna pažnja jesu zadržavanje i pronalaženje radne snage kao i korištenje tehnologije u smislu unaprjeđenja proizvodnih procesa. Upravo ti segmenti u fokusu su naših planova za iduću godinu, a njih će pratiti i nastavak investicija u proizvodne pogone.
Kraš je od svojih početaka brend gradio na vrhunskoj kvaliteti proizvoda koja je iznjedrila povjerenje potrošača u cjelokupni asortiman koji izlazi iz naših tvornica. Svjesni smo da današnji potrošač ima nebrojene mogućnosti izbora te traži više i bolje, a naša je komparativna prednost upravo u tome što smo uvijek znali prepoznati potrebe onih koje naše proizvode kupuju. Adekvatno odgovoriti na njihove želje i biti aktivno prisutni naša je misija čija se provedba očituje u svemu što Kraš radi kako bi išao ukorak s potrošačima.
U narednoj godini radit ćemo na proizvodima koji su sadržajno cjeloviti i autentični. Smatram da je ključ Kraševog uspjeha to što smo pronašli dobar balans između stoljetne tradicije i odgovora na zahtjeve suvremenog tržišta i modernog potrošača. U 2023. započeli smo značajne projekte koji će se nastaviti i u narednim godinama – ulaganja u naše zaposlenike, proizvodne pogone i zelenu tranziciju poslovanja.
Ulažemo u maloprodaju kroz renovaciju i širenje asortimana, radimo na redizajnu proizvoda, planiramo iskorak u kategorije proizvoda u kojima želimo biti dodatno zastupljeni za tržištu, unaprjeđujemo postojeća i otvaramo prilike za nova tržišta. Sve buduće poslovne odluke će prije svega biti vođene odgovornošću koju pred nas stavlja ime i značaj Kraša. Uz poštovanje tradicije i prepoznatljivost brenda, s primjesom poslovne prilagodljivosti i dodatkom ogromne strasti koju uvijek imamo prema Krašu, novu poslovnu godinu dočekujemo u dobroj vjeri te kao i dosad spremni na sve poslovne izazove.