Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odobrila je koncentraciju kojom trgovački lanac Konzum stječe 100 posto udjela u temeljnom kapitalu drogerije Kozmo, izvijestili su u petak iz Agencije.
Specifičnost ove koncentracije je povratak Konzuma na mjerodavno tržište trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijaliziranim prodavaonicama na području Hrvatske, navode iz Agencije.
Kozmo je, naime, u sklopu Konzuma poslovao od 2005. da bi tvrtka Kozmo bila osnovana u 2009. te prodano društvu Nexus.
Ovom transakcijom Konzum ga vraća u svoj portfelj, a razlozi za to su potreba za financijskom konsolidacijom poslovanja Kozma kroz povećanje konkurentnosti, posebno u kontekstu glavnih konkurenata na mjerodavnom tržištu. Koncentracija će, navodi se, omogućiti dugoročnu održivost i daljnji razvoj poslovanja Kozma.
Prema visini tržišnog udjela Kozmo je treći od četiri tržišna takmaca, a najznačajnije tržišne udjele ostvaruju Dm-drogerie markt, Müller i Bipa.
Kozmo posluje u 17 hrvatskih županija, a najznačajnije udjele, od 10 do 20 posto, ostvaruje na području Dubrovačko-neretvanske, Ličko-senjske, Istarske i Požeško-slavonske županije.
Na javni poziv za dostavljanje primjedbi i mišljenja na koncentraciju, objavljen na službenim mrežnim stranicama, Agencija nije zaprimila nijedan podnesak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Vjerojatno diletanti iz Nexusa ipak nisu toliki pocetnici da nisu u ugovor stavili put opciju tj mogucnost vracanja smece firme Todoricu. Todoric je dobio nesto likvidnosti kad mu je trebalo. Eto mu smece natrag. Inace, ako uz sinergije sa oglasavanjem i konzumom nije mogao opstati onda je to stvarno bezvezna firma vodjena od sto reci?
Da li je ovo novinarski članak ili priopćenje za novinare? bilo bi interesantno čuti više o tome zašto Kozmo kao samostalno poduzeće nije mogao izdržati, već je Nexus morao prodati. Ili je neka druga priča. Ovo što piše u gornjem tekstu je tanko i sastavljeno očigledno od iskusnog PR-ovca.
Uključite se u raspravu