Godina na izmaku nas je ponovno podsjetila koliko smo zapravo bogati jer imamo ljude čije znanje, sposobnosti i volja sve učine mogućim. Recimo, nitko se više ne sjeća uvođenja eura, a nama u maloprodajnim kompanijama Fortenova grupe u Hrvatskoj, posebno u Konzumu i Tisku, to je bio prvi ‘K2 vrh’ u 2023. koji smo zaslugom naših zaposlenika i sjajnom pripremom i organizacijom, osvojili bez ijedne mrlje na procesu.
I onda cijelu godinu u maloprodaji nastavili raditi u okolnostima koje se najmanje mogu nazvati uobičajenima. Unatoč tome, ostvarili smo sve što smo planirali i to prije svega na razini operativnog rezultata cijelog poslovnog područja grupe, a onda i na razini projekata koje smo definirali strategijom maloprodaje mreže koja počiva na Konzumu i Mercatoru.
Iz toga ću izdvojiti samo dva elementa: uz više od 150 otvorenih trgovina u cijeloj regionalnoj mreži, najveći uspjesi ove godine su svakako dvije akvizicije – marketi Franca u Crnoj Gori i ‘tuš’ za kraj – potpis ugovora o preuzimanju Tuš trgovina u Sloveniji čime će naša regionalna mreža, po odobrenju slovenske agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, narasti na gotovo 3000 trgovina. I mogu samo najaviti da tu nećemo stati – nastavit ćemo s ‘pametnim’ širenjem.
To uključuje i Hrvatsku u kojoj je, to bez pretjerivanja mogu reći, Konzum stožerna kompanija ne samo u grupi, nego i u cijelom gospodarstvu jer predstavlja važan faktor stabilnosti i čvrst oslonac za svoje zaposlenike, kupce i poslovne partnere. Kao najveća kompanija Fortenova grupe u Hrvatskoj s više od 10 tisuća zaposlenika, jedan od vodećih poslodavaca u državi, u kojem naši zaposlenici imaju sigurna radna mjesta.
Pola milijuna naših kupaca svaki dan ulazi u više od 600 naših trgovina u Hrvatskoj i mi prvi svjedočimo udarima na potrošače koje izazivaju poremećaji poput inflacije. Ne samo zbog odgovornosti tržišnog lidera u maloprodaji, nego i zbog znatno šire društvene odgovornosti, i ove godine predvodili ili podržali sve inicijative koje su bile usmjerene na ublažavanje cjenovnih udara. Zadnja od tih naših inicijativa bila je u rujnu, kada smo u Konzumu do nove godine zaključali cijene više do 1200 proizvoda.
Dobra suradnja s domaćim proizvođačima i distributerima jedna je od naših glavnih prednosti. Na taj način čuvamo konkurentnost, izravno podržavamo domaće gospodarstvo, a kupcima nudimo svježe i lokalne proizvode. To je dio ukupne priče njegovanja održivog poslovanja koja je neodvojivi dio Konzuma. Svi znaju tko je ‘Najdonator hrane’ u državi petu godinu zaredom, gdje mogu naći ‘Najbolje iz Hrvatske’, tko je veliki pokrovitelj sporta, osobito među mladima…
Nastavljamo s ulaganjima u modernizaciju i širenje naše maloprodajne mreže koja broji više od 600 prodavaonica diljem Hrvatske. U investicije koje znače dolazak još bliže kupcima ove smo godine uložili 25 milijuna eura, a tempom kojim smo krenuli nastavljamo i u narednoj godini.
Osobito sam ponosan što nismo zapostavili našu veliku konkurentsku prednost – višekanalnu uslugu i tehnološke iskorake. Cijela Fortenova grupa kontinuirano radi na digitalizaciji poslovanja što nam omogućuje da ostanemo predvodnici i u području inovacija u maloprodaji.
U Konzumu je u primjeni već nekoliko rješenja temeljenih na umjetnoj inteligenciji, koja predstavljaju podršku donošenju odluka u svakodnevnom poslovanju, a u rujnu je u Zagrebu otvorena i prva Konzum SMART prodavaonica na našim prostorima, koja je u skladu s načinom života modernog kupca. I ovdje samo mogu reći – bit će toga još!