Smart Industry
Snažna IT podrška

Karika koja nedostaje za uspješnu digitalnu transformaciju

Prednosti podrške digitalnom radu sada se smatraju imperativom za rapidnu digitalnu transformaciju.

PD VL native tim
11. rujan 2023. u 22:00
Foto: Pixabay

Tijekom godina DevOps se pokazao kao uspješna praksa u optimizaciji ciklusa isporuke proizvoda. Kako su godine prolazile i kako su se poduzeća diljem svijeta usredotočila na izgradnju kulture vođene podacima, bilo je potrebno izgraditi istu na pravilan način kako bi izvukli najviše koristi od svojih poslovnih podataka.

Umjesto optimizacije s pukim pretpostavkama i predviđanjima, ti su poslovni podaci korisnicima pružili činjenične uvide za donošenje najboljih odluka. Prije nego što duboko zaronimo u to koliko se DataOps razlikuje od DevOps-a, dopustite koliko-toliko jasno objašnjenje.

DevOps je transformacija u sposobnosti isporuke razvojnih i softverskih timova, dok se DataOps uvelike fokusira na transformaciju informacijskih sustava i analitičkih modela prema definicijama analitičara i inženjera podataka.

DevOps je transformirao način ciklusa razvoja softvera, a DataOps mijenja primitivne prakse rukovanja podacima/NEYHO

DevOps je sinergija razvojnih, IT operacija i inženjerskih timova s glavnom idejom smanjenja troškova i vremena utrošenog na ciklus razvoja i izdavanja novih verzija u iterativnim ciklusima. Međutim, DataOps radi jednu razinu dalje. To nije ništa drugo nego bavljenje podacima. Timovi za podatke rade s timovima različitih razina kako bi prikupili podatke, transformirali, modelirali i dobili korisne uvide.Ova dosljedna suradnja između timova pomaže u kontinuiranim integracijama i isporuci s automatizacijom/robotizacijom i iterativnim procesima tijeka rada.

Slično kao što je DevOps transformirao način na koji funkcionira ciklus razvoja softvera, DataOps također mijenja primitivne prakse rukovanja podacima implementacijom DevOps načela.

Tijek rada DevOps i DataOps

Podaci i analitika usko se bave integracijama, poslovanjem i uvidima, dok se DevOps prakse uglavnom odnose na razvoj softvera, nadogradnje značajki i implementaciju popravaka. Iako su uvelike različiti, kad se radi o osnovnim elementima s kojim rade, temeljna operativna strategija je uglavnom ista.

DataOps se ne razlikuje puno u usporedbi s DevOpsom, na primjer, postavljanje ciljeva, razvoj, izgradnja, testiranje i implementacija dio su DevOps operacija, dok su u DataOpsu postavljanje ciljeva, prikupljanje resursa, orkestriranje, modeliranje, praćenje i proučavanje ključni koraci.

Iako su uvelike različiti, kad se radi o osnovnim elementima s kojim rade, temeljna operativna strategija DevOps-a i DataOps-a je uglavnom ista/NEYHO

Izazovi s kojima se suočavaju IT tvrtke

Trenutačno su IT timovi preopterećeni potrebom za podrškom 0-24h i proračunskim ograničenjima što usporava poslovanje. To pak utječe na tehnološki rast i poslovni razvoj IT tvrtke. Nekoliko problema s kojima se IT odjeli svakodnevno suočavaju su:

  • Neviđeni rast poslovanja i tehnologije istodobno je učinio IT odjele preopterećenima i stoga je njihovo poslovanje postalo traljavo. Od njih se očekuje da se brzo i besprijekorno prilagode rapidnom razvoju tehnologije i novih usluga. Zbog toga se većina IT stručnjaka ne može boriti održavanjem protiv kvarova i konstantnih nadogradnji sustava.
  • Tehnologija ne samo da se prebrzo mijenja nego postaje i prekomplicirana za stručnjaka standardnog znanja. Polako postaje nemoguće pratiti nova ažuriranja IT rješenja, što rezultira nekompatibilnošću većine rješenja s ažuriranim softverom.
  • Iako je korištenje tehnologije u poslovanju u velikom porastu, nema dovoljno radne snage koja bi pružila odgovarajuću IT podršku u slučaju kvarova sustava i ostalim IT operacijama. Pronalaženje stručnjaka s akademskim i praktičnim iskustvom teško je i nestabilno. Također postoji vrlo malo prostora za IT tim da ima fleksibilan proračun u slučaju da postoji potreba za povećanjem osoblja ili hardvera.
  • Suradnju između IT odjela i ostalih odjela poput prodaje, marketinga i sl. vrlo je teško održavati zbog nepraktičnih zahtjeva i rokova za IT timove. To stvara neželjeni sukob i još više otežava fokusiranje na poboljšanje optimalnog dizajna i optimizacije rješenja. Stoga je hitno potrebno pronaći rješenje koje će se uhvatiti u koštac s kompliciranim IT operacijama i IT tvrtkama dati prostor za razvoj.

44

posto CIO-ova najvjerojatnije će svoje moderne IT operacije prepustiti vanjskim rješenjima

Pogled na digitalne operacije (DigOps)

Jedino rješenje za gore navedene probleme je ciljano digitalno poslovanje kroz digitalne operacije. Digitalne operacije (DigOps), odnose se na tvrtke i/ili poslovna rješenja koji pružaju operativne usluge kao što su automatizacija, robotizacija, projektiranje sustava, analitika i optimizacija te kritična tehnička podrška.

Različiti zadaci koji se obavljaju putem DigOps su korisnička podrška, testiranje aplikacija, izrada softverskih robota, kodiranje, održavanje aplikacija i softvera, enkripcija itd.

Ako pratimo tržište DigOps operacije dale su mnogim tehnološkim divovima priliku za inovacije i dizajniranje aplikacija koje pružaju usluge danas ali isto tako omogućuju poslovanju kreiranje novih usluga za sutra. Npr. tvrtke poput Applea i Microsofta udružile su se s IT tvrtkama kako bi iskoristile višenamjenske sustave podrške digitalnim operacijama.

Postojao je stabilan rast digitalnih operacija sve do izbijanja pandemije. Nakon toga, stalan rast je skočio do nevjerojatnih razina i sada se očekuje da će ova industrija porasti sa 223 milijarde dolara u 2020. godini na 329 milijardi dolara do 2025. godine.

Još jedna iznenađujuća statistika koja podupire korištenje DigOps je kako će 44 posto CIO-ova najvjerojatnije svoje moderne IT operacije prepustiti vanjskim rješenjima.

AI i virtualna stvarnost su budućnost i nikakva rasprava ne može promijeniti ovu paradigmu u nastajanju. Ono što je sada potrebno više nego ikad je učiniti virtualne poslovne operacije učinkovitima, socijalno uključivima i sigurnima.

To nije moguće ako tim od npr. pedesetak informatičara rješava problem pet tisuća korisnika (preskupo i presporo). To je moguće samo kroz DigOps operacije koji mogu nositi i održavati optimalnu razinu podrške za tvrtke. Globalni poslovni scenarij promijenio se od pandemije. Budući da se sada od najmanjeg do najvećeg zadatka obavljaju online, snažna IT podrška je sastavni dio kako bi se osiguralo da se svaka neočekivana kriza može riješiti bez gubitka novca.

Brzi razvoj tehnologije ne čini ga lakšim i stoga se prednosti podrške digitalnom radu sada smatraju imperativom za rapidnu digitalnu transformaciju.

* Sadržaj omogućio Neyho

Autori članka su Matija Sarić, Robert Geršak

New Report

Close