Smart Industry
Smart Industry

Kako sigurno i jednostavno poslovati u digitalnom svijetu?

Uz Fininu Digit.ALL uslugu digitalizirajte cjelokupno poslovanje.

PD VL native tim
10. listopad 2022. u 22:00
PD

Informacijska i komunikacijska tehnologija (ICT) donijela je promjene na svim poljima ljudskog života pa tako i u aktivnosti poslovanja. Bajtovi su već gotovo zamijenili papir, a digitalno poslovanje više nije stvar budućnosti, ono je već danas tu. U svijetu je već razmijenjeno milijarde e-dokumenata, pa tako i u Hrvatskoj. Primjerice, od 2019. je u Hrvatskoj samo e-računa razmijenjeno više od 10 milijuna.

Kako svako poslovanje počiva na povjerenju, a poslovanje putem interneta često se obavlja nesigurnim kanalima, sigurnost je postala jedno od prioritetnih pitanja i izazova. Elektroničke transakcije zaštićene digitalnim certifikatima, odnosno, primjenom PKI tehnologije, svakako su najsigurniji način elektroničkog poslovanja.

Fina danas jedina na hrvatskom tržištu nudi sveobuhvatnu i personaliziranu uslugu “ključ u ruke” Digit.ALL koja poslovnim subjektima omogućava potpunu i sigurnu digitalizaciju – od zbrinjavanja papirnatih dokumenata, njihovog pretvaranja u elektronički oblik, korištenje rješenja za sigurno elektroničko poslovanje poput e-računa i e-potpisa do personalizirane usluge izrade digitalizirane arhive. Korisnici imaju mogućnost izabrati uslugu digitalizacije cjelokupnog poslovanja ili odabrati pojedina rješenja koja omogućavaju digitalizaciju određenih procesa.

Uvjet digitalizacije je posjedovanje FINA Digitalnog certifikata koji predstavlja elektronički identitet u elektroničkim transakcijama te tako omogućuje sigurnu i povjerljivu komunikaciju internetom. Kao prvi izdavatelj digitalnih certifikata, još od 2003. godine, Fina je postavila temelje elektroničkog poslovanja u Hrvatskoj te se nalazi na jedinstvenoj Trusted listi pružatelja usluga povjerenja u Europskoj uniji.

FINA e-Račun je najsigurniji servis u Hrvatskoj za elektroničku razmjenu računa, a pomoću njega se upravlja cjelokupnim procesom izdavanja, zaprimanja i arhiviranja e-računa. Rješenje je namijenjeno poslovnim subjektima za elektroničku razmjenu računa između dobavljača i kupaca te upravljanje cjelokupnim poslovnim procesom izdavanja, zaprimanja i arhiviranja e-računa.

Za potpunu digitalizaciju poslovanja, potrebna su i potpisna rješenja. FINA e-Potpis pravno zamjenjuje vlastoručni potpis, a koristi se u svrhu zaštite integriteta dokumenta i cjelovitosti potpisanog sadržaja. Ovisno o veličini tvrtke Fina nudi nekoliko aplikativnih rješenja koja zadovoljavaju različite potrebe klijenata.

Kako bi svaki poduzetnik bio siguran da je digitalni potpis ili pečat njegovog suradnika ili klijenta valjan, može ga provjeriti pomoću FINA Validatora. Takav oblik zaštite koristan je svim vlasnicima e-servisa koji imaju potrebu automatski validirati zaprimljenu elektronički potpisanu ili pečatiranu dokumentaciju.

Za sprječavanje neželjenih promjena na digitalnim dokumentima, potreban je FINA Vremenski žig koji služi za ovjeru svih važnih dokumenata, računa i podataka na duži vremenski period. Vremenski žig dokazuje izvorni oblik dokumenta u trenutku naznačenom u žigu, jamči njegovu autentičnost, ovjerava valjanost e-potpisa te pruža dodatnu sigurnost prilikom arhiviranja podataka.

Osim sigurne razmjene dokumenata, jednako je važno i njihovo sigurno arhiviranje, što omogućuje FINA e-Arhiv. Primjerice, čuvanje e-računa propisano je zakonom, tako da ga svatko u izvornom obliku mora arhivirati najmanje 11 godina. Iako ga pošiljatelji i primatelji mogu čuvati sami, najjednostavnije i najsigurnije je da to naprave pružatelji usluga koji imaju posebne servise koji zadovoljavaju potrebe korisnika za ovom uslugom.

Za cijelo vrijeme čuvanja, elektroničke isprave su vidljive i lako dostupne korisnicima koji sami mogu uređivati načine kategoriziranja i pretraživanja. Osim toga, osigurana je maksimalna povjerljivost i integritet dokumenata – nisu vidljivi drugima, ne mogu biti mijenjani i ne mogu se brisati.

Usluga FINA Digit.ALL zaokružuje cijeli proces digitalizacije poslovanja – od izdavanja i razmjene e-računa, elektroničkog potpisa, provjere potpisa i dokumenata te njihovog arhiviranja, a sve uz pomoć kvalificiranih certifikata koji omogućuju sigurno online poslovanje.

* Sadržaj omogućila FINA

New Report

Close