Direktor zagrebačkog Altproa zna kako pokrenuti izvoz

Autor: Marija Crnjak , 23. ožujak 2013. u 10:21
Zvonimir Viduka; Photo: Boris Scitar/PIXSELL

“Tko hoće izvoziti, a neće ići na sajmove, može zaboraviti na uspjeh.”

Primjeri dvaju uspješnih hrvatskih izvoznika, tvrtki Končar i Altpro živi su dokaz da su sajmovi unatoč modernim kanalima komunikacije i dalje presudni za sklapanje poslova koji će tvrtkama osigurati izvoz. Pritom nije loše povezivati se u nacinalnim nastupima sa strukovnim udrugama ili Hrvatskom gospodarskom komorom, ali i tražiti opcije za samostalno izlaganja ako se radi o specifičnim proizvodima koje na specijaliziranim sajmovima nude ove dvije tvrtke koje su se svojim primjerima predstavile na konferenciji o ulozi sajmova u jačanju izvoza.

Konferenciju su u petak u Hotelu Westin organizirali poslovni časopis Suvremena trgovina  i  CBBS, konzultantsko-lobistička tvrtka  iz Zagreba, u suradnji s njemačkom Zakladom Konrad Adenauer Stiftung i Zagrebačkom inicijativom. .

Zagrebački Altpro koji se specijalizirao za željezničku industriju trenutno izvozi u 35 zemalja, s mogućnošću proširenja u ovoj godini za još koje tržište, najavljuje direktor Zvonimir Viduka koji tvrdi da su sajmovi bili presudni za prodor njegove tvrtke na strana tržišta.

"Tko hoće izvoziti, a neće ići na sajmove, može zaboraviti na uspjeh. Mi smo na sajmove krenuli s HGK prije 15 godina u regiju, a prije desetak godina u zemlje EU. Na sajmovima vidite što vam rade protivnici, sastajete se s aktualnim partnerima, upoznajete nove. Sajmovi nam donose najviše kupaca", kaže Viduka čija se tvrtka okrenula specijaliziranim sajmovima u željezničkoj industriji.

Renata Godek, direktorica marketinga i informacija u Končaru otkriva da Končar sa svojim sektorima energetike i transporta godišnje obavi od 20 do 30 sajmova i konferencija.

"S obzirom da se uglavnom radi o specijaliziranim sajmovima, imamo ograničenje po pitanju sudjelovanja na nacionalnim prezentacijama koje organizira HGK, tako da na sajmove uglavnom idemo samostalno", kaže Godek te ističe da nastup na sajmu zahtijeva opsežne pripreme.

Da se međutim mnoge hrvatske tvrtke ne pripremaju za svoje nastupe na sajmovima potvrdio je Franz Reisbeck, glavni tajnik sajamskog udruženja zemalja Središnje Europe CEFA.

"Za sajam se treba dobro pripremiti, ali i kasnije odraditi domaću zadaću. Mnogi izlagači na svojim štandovima, a to posebno vrijedi za izlagače iz Hrvatske, sjede i međusobno pričaju ne mareći za okolinu, što odbija sve potencijalne partnere kojima je neugodno i prići štandu. Mnogi izlagači nisu svjesni što organizatori sajmova nude. Nakon sajmova, valja održati sva obećanja koja ste dali onima s kojima ste se sastali, najkasnije dva tjedna po održavanju sajma treba kontaktirati sve s kojima ste se upoznali", pojašnjava Reisbeck.  

Komentirajte prvi

New Report

Close