Ušteda u lancu opskrbe u industriji ugostiteljstva pri svakom postupku od narudžbe do plaćanja je značajna, a inovativne tvrtke koje dugoročnu perspektivu vide u optimizaciji svojih procesa, bilo unutar tvrtke, između industrije ili različitih zemalja za to već koriste EDI, ključnu tehnologiju za elektroničku razmjenu podataka.
U Gastro/HORECA segmentu, EDI omogućuje elektroničku razmjenu podataka između različitih sudionika, poput dobavljača hrane i pića, distributera, restorana, hotela i kafića, a izbjegavajući fizičke i papirnate poslovne transakcije, tvrtkama donosi brojne uštede.
Osim što osigurava poboljšanu razmjenu informacija, EDI tehnologija ubrzava i proces obrade podataka jer se informacije prenose u stvarnom vremenu, a sve se transakcije mogu pratiti i nadzirati što povećava točnost i eliminira pogreške do kojih dolazi pri ručnom unosu podataka.
Jedna od ključnih prednosti EDI sustava je i automatizacija procesa naručivanja i isporuke hrane i pića koja smanjuje vrijeme potrebno za obradu narudžbe te administrativne troškove, a utječe i na učinkovitost procesa. Tako restorani, hoteli i kafići putem EDI sustava mogu brzo i jednostavno naručivati svoje zalihe te pratiti status svojih narudžbi hrane i pića. Na kraju procesa potrebno je samo preuzeti eRačune.
U HORECA segmentu EDI ima idealno rješenje i za optimizaciju zaliha jer omogućuje praćenje potrošnje, povrata i uništavanja hrane i pića uz praćenje rokova trajanja. Sve to može pomoći u smanjenju gubitaka i rasipanja hrane i pića.
S obzirom na to da se podaci uparuju sa standardnim ‘šarafićima’ između računalnih sustava, EDI tehnologija pomaže smanjiti i mogućnost ljudskih pogrešaka u obradi narudžbi i isporuke. Također, EDI tehnologija pomaže u usklađivanju s regulatornim zahtjevima, kao što su HACCP/ISO 22000 zahtjevi i slično.
Primjerice, restoran može putem EDI rješenja naručivati sve potrebno iz svog IT rješenja bilo gdje u bilo koje vrijeme, a dobavljači prema dogovorenim pravilima isporuče robu na vrijeme, uz to unaprijed pošalju tražene informacije o isporuci putem eOtpremnica i eRačuna, koji se može odmah koristiti za obradu kalkulacija i prodaje. Sve to automatski, bez papira jer se sve zakonski može pohranjivati u eArhivi dokumenata!
No, kako pronaći odgovarajuće EDI rješenje za svoje potrebe?
Rješenje ovisi o veličini vaše tvrtke, tehničkoj infrastrukturi i količini dokumenata koje je potrebno razmijeniti. Srećom, korištenje elektroničke razmjene podataka (EDI) nije ograničeno na određene industrije ili veličine poduzeća. Gotovo svaka tvrtka može ga koristiti za optimizaciju svog digitalnog lanca opskrbe.
Male i srednje tvrtke s manjom količinom dokumenata obično koriste online EDI portal za brzo uvođenje EDI-ja i pritom im troškovi korištenja EDI-ja ostaju mali. Integracija EDI sa IT/ERP sustavom odličan su izbor za velike tvrtke ili one s većom količinom dokumenata.
U pronalasku najboljeg EDI rješenja za vašu tvrtku, rado će vam pomoći tim EDITEL-a, pružatelj EDI usluga, koji već više od 40 godina podupire svoje klijente u EDI optimizaciji opskrbnog lanca te kombinira međunarodni doseg s lokalnom ekspertizom.
Jedino što je stalno je promjena
“Tvrtke koje žele biti uspješne moraju se neprestano razvijati i implementirati nove inovativne prakse poslovanja. Danas globalno razgovaramo o Industriji 4.0 i 5.0. i kod nas su debate na tu temu na nivou politike i u akademskim krugovima. A kako je u širom krugu gospodarstva, znamo li uopće što je to i što znači prelazak poslovanja u te nove oblike? Treba li odmah napraviti drastične promjene ili postoji način da s pravim koracima, za našu tvrtku najefikasnije krenemo prema tome? Jer promjena koju ne napravimo ili napravimo pogrešnu promjenu može ugroziti budućnost tvrtke u konkurenciji s boljima.
Digitalizacija poslovanja je nešto, što će prije ili kasnije morati implementirati sve tvrtke osim možda ili ‘niche playera’ ili onih koje su posebne zbog kulture ili povijesne vrijednosti njihove djelatnosti. U Editelu imamo široka međunarodna iskustva i naše dobre prakse pokazuju da digitalna promjena može biti jednostavna, ako se napravi dobra analiza i planira na vrijeme. Prvi problem kojeg obično imamo je promjena razmišljanja i pitanje zašto i da li treba nešto mijenjati. A to je vezano na viziju tvrtke i sposobnosti njezinih odlučitelja.
Kada se taj prvi korak odluke napravi, potrebna je samo njihova podrška i jasni ciljevi digitalizacije. Ostalo može za vas napraviti EDITEL sa svojim partnerima. Jedino što je stalno je promjena – – παντα ρει.. ChatGPT mi je rekao da je najvjerojatnije ovu izreku izmislio Heraklit prije 2500 tisuća godina. Provjerio sam na Wikipediji i dobio potvrdu. I ovo je promjena. Onaj tko će se dovoljno dobro prilagoditi bit će bolji ubuduće”, govori direktor operacija u Editelu, Božidar Bajsič.
Tu je još jedna dodatna vrijednost za korisnike EDI sustava – eXite® mreža za poslovnu integraciju.
Naime, EDI platformu eXite® već koristi više od 20.000 tvrtki diljem svijeta, što znači da gotovo sve tvrtke koje koriste elektroničku razmjenu podataka (EDI) u vašoj poslovnoj sredini koriste usluge ove platforme.
* Sadržaj omogućio Editel