Jadranski naftovod d.d. jedna je od okosnica energetske neovisnosti Hrvatske i ključan igrač na energetskom tržištu zemalja u okruženju i Europske unije, ali i hrvatski predvodnik tranzicije prema zelenoj i održivoj ekonomiji, koji o budućem održivom razvoju brine koliko i o aktualnim poslovnim rezultatima.
Poslovni rezultati koje kompanija bilježi izvrsni su, bez obzira na sve nestabilnosti i izazove s kojima se naftno tržište suočilo u prethodnom razdoblju. Nakon izvrsne poslovne 2020., u kojoj je JANAF d.d. ostvario rekordne poslovne rezultate nezabilježene od osnutka, uslijedio je uspješan nastavak rasta rezultata poslovanja i u prvih šest mjeseci 2021. godine.
Ove godine investirano 69 mil. kuna
JANAF d.d. je u prvih šest mjeseci ove godine ostvario ukupne prihode u iznosu od 377,9 mil. kuna, bruto dobit u iznosu od 164,8 mil. kuna, dok je neto dobit iznosila 135,1 mil. kuna.
Prihodi od temeljne djelatnosti Društva, transporta nafte i skladištenja nafte i naftnih derivata, iznose 371,1 mil. kuna. Više od 62% prihoda iz temeljne djelatnosti ostvareno je u poslovanju s inozemnim kupcima, što potvrđuje izvoznu orijentiranost kompanije. Osim transporta nafte za brojne inozemne i domaće kupce, JANAF gotovo 50% svojih prihoda iz skladištenja nafte i naftnih derivata stječe u jakoj konkurenciji na međunarodnom mediteranskom spot tržištu na kojem se susreće sa snažnim konkurentima iz Izraela, Cipra, Italije, Španjolske, Francuske i zemalja afričkog mediteranskog bazena.
U prvih šest mjeseci ove godine investirano je gotovo 69 mil. kuna u spremnički prostor, cjevovodni sustav, sustave nadzora, upravljanja, sigurnosti i zaštite, a u cilju poboljšanja naftovodno-spremničkog sustava te osiguravanja sigurnog i pouzdan transporta i skladištenja.
Povjerenje u JANAF d.d. na visokoj je razini među ključnim dionicima šireg energetskog tržišta. O tome svjedoče produljenja i novopotpisani ugovori s partnerima, gotovo svim značajnim naftnim kompanijama i rafinerijama u ovom dijelu Europe, poput INA-e, MOL-a, NIS-a, Croduxa, BP-a, Glencorna, Petraca, Litasca, OMV-a i drugih.
Razvojna stretegija do 2050.
Promišljene odluke Uprave i predani rad zaposlenika u okolnostima snažnih reputacijskih i tržišnih izazova urodili su uspješnim prevladavanjem istih na zadovoljstvo svih dionika kompanije. Uprava JANAF-a d.d., predvođena predsjednikom Uprave mr.sc. Stjepanom Adanićem i članom Uprave Vladislavom Veselicom, ima jasnu misiju i viziju u vođenju poslovanja što osigurava stabilnost poslovanja uz rast i razvoj kompanije.
Kontinuirani poslovni uspjesi, zavidni poslovni rezultati i stabilnost upravljanja, uz jačanje odnosa s partnerima, ključni su elementi koji određuju stratešku važnost JANAF-a za Republiku Hrvatsku.
S fokusom na dugoročni razvoj i rast, JANAF d.d. planira diverzificirati poslovanje u smjeru zelene ekonomije i niskougljične energetske tranzicije. U tijeku je dovršetak izrada dugoročne razvojne strategije s vizijom poslovanja do 2050. godine, a u skladu sa smjernicama energetske strategije Vlade Republike Hrvatske i Zelenog plana Europske unije. Novi poslovni projekti trebaju osigurati primjenu najboljih svjetskih praksi u budućim JANAF-ovim projektima zelene tranzicije s ključnim uvjetom za ispunjavanje uvjeta za financiranje iz Europskog inovacijskog fonda i Europskog zelenog plana. Također, nastavlja se i s razmatranjem projekata iz područja obnovljivih izvora energije, kao i mogućoj suradnji s potencijalnim partnerima na tom području.
Budući, zeleni, model poslovanja JANAF d.d. ispunit će stratešku ulogu kompanije u Republici Hrvatskoj te osigurati bolji svijet generacijama koje dolaze.