Poslovna 2025.
Poslovna 2024.

Jamnica u 2024. – sinergija tradicije, inovacije i održivog poslovanja

Siniša Mužić, predsjednik Uprave Jamnice plus.

Siniša Mužić
29. studeni 2023. u 22:00
Siniša Mužić, Jamnica plus/B. Babić

Moj je dojam da se u ovom trenutku na tržištu pića nalazimo na raskrižju na kojem se sreću tradicija i inovacija – bezvremenska privlačnost naših proizvoda s rastućim očekivanjima modernog potrošača. S obzirom na to da smo dio EU tržišta, u Hrvatskoj su svi svjetski poznati i jaki brendovi, a promjene nikada nisu bile brže.

Pritom stalna nesigurnost u poslovanju zbog pandemija, ratova i ekonomskih poremećaja, zahtijeva snažne i otporne kompanije koje su se spremne brzo odgovoriti na izazove. Sve to od nas kao domaćeg proizvođača i lidera, zahtijeva izrazito veliku prilagodljivost i agilnost. Stoga je poslovno okruženje u predstojećoj 2024. istodobno i obećavajuće i izazovno, s nekoliko ključnih trendova koji oblikuju industriju i utječu na smjer koji smo si zacrtali.

Trend ekološke osviještenosti potrošača će u 2024. intenzivirati, pri čemu je predanost Jamnice odgovornom i održivom poslovanju naš strateški imperativ, ali i dužnost. Od ulaganja u obnovljive izvore energije postavljanjem solara na proizvodne pogone u naredne dvije godine, ekološki prihvatljivija pakiranja poput povratne staklene ambalaže (kojoj su potrošači Jamnice vjerni već desetljećima), PET boca napravljenih od 100 posto reciklirane plastike, neodvojivih čepova, sve do poštivanja najviših standarda osiguranja kvalitete i certificiranih nadstandarda sustava sigurnosti hrane koji osiguravaju siguran i zdravstveno ispravan proizvod. Stoga sam siguran da naš fokus na održivost neće imati samo odjeka kod savjesnih potrošača, već će pridonijeti i dugoročnoj odanosti našim brendovima.

Posljedice inflacije i efekti opreznije potrošnje osjećat će se i u 2024. Očekujem nastavak izazova vezanih uz nedostatak radne snage i negativna demografska kretanja koja utječu na nedostatak specifičnih stručnih zanimanja. Nastavit ćemo zapošljavati ljude iz naših neposrednih lokalnih zajednica te istovremeno maksimalno pomoći u integraciji stranih zaposlenika.

Turizam, kao jedna od najvažnijih gospodarskih grana u Hrvatskoj, važan je i za naše poslovanje. Ljetna sezonalnost i naredne će godine stvarati velike izazove za lance opskrbe jer u ljetnim mjesecima, dolaskom velikog broja turista, višestruko raste potražnja za našim proizvodima. S obzirom na klimatske promjene, mijenjaju se navike turista koji preferiraju više kraćih odmora, a zbog ekonomskih utjecaja postajemo sve skuplja destinacija stoga već sada vidimo da se sezona produžuje na predsezonu i postsezonu i očekujem da će slično biti i iduće godine.

Turizam je fantastična prilika da se strani turisti upoznaju s našim brendovima te da ih nastave konzumirati u svojim zemljama. Zbog toga će nam jačanje izvoza biti jedan od ključnih pokretača našeg rasta. Iako je domaće tržište ključno, oko 30 posto proizvoda izvozimo. Razvojem novih tržišta i diverzifikacijom ponude proizvoda, cilj nam je ojačati prisustvo u izvoznim zemljama. Razumijevanje lokalnih preferencija i prilagođavanje naših strategija bit će ključno u uspostavljanju snažne prisutnosti na tim tržištima.

Želimo ojačati svoj portfelj te potrošačima ponuditi proizvode za svako doba dana. Potaknuti tom željom, s Nestléom smo sklopili strateško partnerstvo za prodaju NESCAFÉ proizvoda na tržištu Hrvatske za tzv. ‘Out Of Home kanal’. Jamnica ove godine obilježava 195 godina postojanja i s obzirom na to da želimo poslovati i idućih 195 godina, fokusirani smo na osiguranje održivosti poslovanja. Zato ćemo i iduće godine nastaviti ulagati u naše zaposlenike, zaštitu okoliša, zdravlje i sigurnost, te razvoj novih proizvoda i otvaranje novih kategorija kako bismo dodatno ojačali lidersku poziciju na tržištu.

New Report

Close