Riječka Jadrolinija u prvih je šest mjeseci ove godine ostvarila ukupni prihod od 355 milijuna kuna i poslovala s gubitkom od 74 milijuna kuna, što je očekivano jer se u tom razdoblju ulaže u pripremu flote za sezonu, a do kraja godine očekuju se pozitivni rezultati, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare u Jadroliniji.
O rezultatima i planovima najvećeg domaćeg putničkog brodara govorili su predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije Pavao Komadina i predsjednik Uprave Alan Klanac.
Istaknuli su da su prihodi na razini prošle godine, ali da su rashodi bili 429 milijuna kuna ili 3 posto veći te da je nešto veći gubitak u odnosu na isto razdoblje lani vjerojatno uzrokovan i remontom brodova započetih prošle, a dovršenih u ovoj godini.
Jadrolinijini brodovi su od siječnja do kraja lipnja prevezli 3,4 milijuna putnika i 853.113 vozila, što je 0,3 manje putnika i 0,9 posto manje vozila.
U toj tvrtki su, s obzirom na krizu, raniji Uskrs i loše vremenske uvjete, očekivali smanjenje prometa pa je smanjen i broj prevaljenih nautičkih milja, za 6,4 posto.
Na riječkom plovnom području prevezeno je 5,1 posto putnika manje nego u istom razdoblju lani te 4,6 posto manje vozila, dok su brodovi preplovili jednak broj nautičkih milja kao i prošle godine.
Na zadarskom području bilo je 0,4 manje putnika, 0,2 posto manje vozila te 4 posto manje nautičkih milja.
Istodobno je na splitskom području prevezeno 4,4 posto više putnika i 3 posto više vozila, a jednak je broj nautičkih milja.
Komadina je istaknuo da se manje uspješno poslovalo na dužobalnim linijama, koje su na razini prošle godine, te da su i međunarodne linije Zadar-Ancona, Split-Ancona i Dubrovnik-Bari ove godine lošije poslovale. Dodao je da je dužobalna linija tradicionalna, ali da ju je teško financijski opravdati bez novih ulaganja te da, po sadašnjim uvjetima, ne može biti cjelogodišnja.
Govoreći o padu prometa na međunarodnim linijama, na kojima je prevezeno 26,7 posto manje putnika i 22,1 posto manje vozila, istaknuo je da dolaze novi brodari s novim brodovima i s konkurentijim cijenama te da se domaći brodari za to trebaju pripremiti.
Naveo je da su brzobrodske linije već dvije godine u padu te da je u prvih šest mjeseci na njima bilo 8,8 posto manje putnika, ali da je i manji broj prevaljenih milja, za 8,6 posto.
Klanac je istaknuo da je potpisivanjem koncesije za trajektne, brzobrodske i dužobalnu liniju Jadrolinija osigurala poslovanje u sljedeće tri i pol godine te da sada, uz potporu iz državnog proračuna od oko 270 milijuna kuna na godinu, može "u miru" povezivati otoke s kopnom i unaprijediti uslugu.
Do 2017. očekujemo prihode od oko 3 milijarde kuna, rekao je i najavio modernizaciju flote, a s tim u vezi i razmišljanje o mogućem širenju na ostale obale Mediterana, dodavši da je o tome ipak prerano govoriti.
Odgovarajući na pitanja novinara, Klanac je rekao da je Jadrolinija financijski stabilna te da je likvidnost kao i do sada, vrlo uzorna.
U izgradnji su nova četiri trajekta od kojih bi prvi trebao biti isporučen u veljači, a zadnji u travnju sljedeće godine. Plovit će na linijama gdje je to potrebno, moguće na linijama Prizna-Žigljen i Ploče-Trpanj i na drugim.
Za sada se ne planira ukidanje međunarodnih linija, nije donesena ni odluka o održavanju ili ukidanju dužobalne linije u sljedećoj sezoni, rekao je Klanac dodavši da osobno smatra da ta linija treba opstati.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu