Iako je ulazak Hrvatske u Europsku uniju imao negativan utjecaj na većinu špeditera, Rail Cargo Logistics – Croatia doživio je pravi uzlet u segmentu kamionskog i željezničkog prijevoza. Ono što ih posebno razlikuje od ostalih špediterskih kompanija je činjenica da više od 50% svog prometa ostvaruje s kupcima izvan Hrvatske, točnije iz zemalja EU. Kako su to uspjeli i što je bila njihova kompetetivna prednost u odnosu na europske kolege, upitali smo Davora Belamarića, direktora odjela Contract logistics u Rail Cargo Logistics – Croatia.
"Davno prije ulasku u EU promišljali smo moguće scenarije i shvatili da je naša jedina šansa u izlasku na otvoreno tržište EU s paletom modernih usluga, visokomotiviranim i stručnim timom i konkurentnim cijenama. Da bi sve to napravili trebalo je uložiti mnogo truda. Puno smo uložili u edukaciju djelatnika, išli smo u škole stranih jezika, implementirali smo kvalitetan software, stvorili smo stimuativnu radnu atmosferu i privukli nove kvalitetne djelatnike i danas smo tu gdje jesmo. Na tržištu Europe se potpuno ravnopravno borimo sa špediterima iz najrazvijenijih zemalja EU . Pri tome nudimo usluge hrvatskih vozara i svakodnevno se trudimo tokove roba skrenuti čim više prema Hrvatskoj", objasnio je Belamarić.
Prije manje od tri godine osnovan je i Rail Cargo Carrier – Croatia, kojim je tvrtka dobila mogućnost korištenja vlastitih vlakova na hrvatskim prugama. Danas Rail Cargo Carrier – Croatia pokriva oko 5% željezničkog prometa u zemlji i drugi je željeznički prijevoznik po količini prevezenog tereta. Koliko je korištenje vlastitih vlakova pomoglo u sveukupnom poslovanju i da li ono ugrožava HŽ Cargo, upitali smo Damira Vukića, direktora odjela željezničkog prijevoza u Rail Cargo Logistic – Croatia. "Prijevoz roba vlastitim vlakovima zasigurno je koristilo etabliranju našeg koncerna na hrvatskom željezničkom tržištu i to ne više samo kao špeditera nego i kao željezničkog prijevoznika. Što se tiče ugroženosti HŽ-Carga jedno je sigurno, a to je da oni više nisu jedini željeznički prijevoznik u Republici Hrvatskoj. Liberalizacija tržišta željezničkih usluga upravo zbog toga i jeste osmišljena da bi se konkurencijom došlo do boljih cijena i više kvalitete usluge.
Ipak, HŽ-Cargo će i dalje ostati potencijalni dobavljač željezničkih usluga tvrtki Rail Cargo Logistics – Croatia ukoliko oni to budu htjeli", kaže Vukić i ističe kako su nove poslove uspjeli dogovoriti zahvaljujući uvođenjem novih ruta te da bi od presudne važnosti bilo skretanje tokova roba. A da bi se to doista i dogodilo, treba poduzeti neke infrastrukturne investicije. "Potrebno je završiti započete poslove na održavanju riječke pruge, nastaviti rekonstrukciju pruge od Zagreba do mađarske granice uz izgradnju drugog kolosijeka na dionici Dugo Selo-Križevci te nastaviti remont pruge na X koridoru. Smatramo bitnim i elektrifikaciju podravske pruge, ali ćemo na to, kako se sada čini, morati još malo pričekati", smatra Vukić i napominje kako je željeznički odjel tvrtke u 2015. prevezao 650.000 tona tereta vlakovima i 120.000 tona kamionima onim kupcima koje nisu mogli poslužiti željeznicom ili im je željeznička cijena bila previsoka.
"Ove godine računamo s povećanjem od 5 do 10%", ističe direktor odjela željezničkog prijevoza u Rail Cargo Logistic Croatia. Mnogi poduzetnici kao najveći problem poslovanja u Hrvatskoj navode naplatu. Ima li i Rail Cargo Logistics – Croatia taj problem i kako se nosi s njime, otkrio nam je Davor Belamarić, direktor odjela Contract Logistics u RCL – Croatia. "Voljeli bi kada bi mogli reći da imamo neku čarobnu formulu za naplatu potraživanja, ali je nažalost nemamo. Naplata od kupaca iz zemalja EU teče manje-više bez problema, ali što se tiče naplate na tržištu Hrvatske, tu dijelimo istu sudbinu kao i svi hrvatski gospodarstvenici. Pravosuđe je sporo i neefikasno, zakoni su nedorečeni, a osobna odgovornost ne postoji.
Nažalost, to je naša svakodnevica i najviše što možemo učiniti je da svojim pozitivnim primjerom pokušamo pokazati da je ipak moguće poslovati na način da se dobavljači plaćaju na vrijeme, da se plaće prijavljuju u cijelosti, da se porezi plaćaju na vrijeme i nadati se da će i drugi slijediti naš primjer", ističe Belamarić čija tvrtka podupire i mnoge socijalne projekte. "Strategija društvene odgovornosti jedan je od ključnih segmenata politike naše kompanije. U svakodnevnom radu promičemo socijalnu odgovornost i dobrovoljnost koja prelazi propisane zakonske zahtjeve i na taj način nastojimo povećati standarde društvenog razvoja, poštivanja ljudskih prava i zaštite okoliša. Našim djelatnicima nastojimo osigurati kvalitetno okruženje i sredstva za rad te omogućiti edukaciju i stručno usavršavanje. Mišljenja smo da jedino društveno odgovorno poslovanje daje garanciju dugotrajnog uspjeha na tržištu", zaključuje Belamarić.
Austrijska tvrtka
Snaga 50-ak centara
Tvrtka Rail Cargo Logistics – Croatia na hrvatskom tržištu prisutna je već 23 godine. S radom je započela pod imenom Traneuropa, 2010. se spojila sa tvrtkom Raabersped, a današnje ime nosi od svibnja 2014. kada je promijenjeno radi jačanja korporativnog identiteta. Tvrtka je dio austrijskog ÖBB Holdinga (Austrijske federalne željeznice) koji se veže uz sve vrste transportnih aktivnosti. Grupa obuhvaća 50-tak logističkih firmi u 16 zemalja središnje, južne i istočne Europe i jedna je od top 3 europska operatera s prihodom od 2,3 milijarde eura. Rail Cargo Logistics – Croatia bavi se cestovnim i željezničkim transportom, carinjenjem robe, zračnim i pomorskim prijevozom te logističkim uslugama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu