‘Iskoračili smo na američko i skandinavsko tržište, planovi su ambiciozni’

Autor: Lucija Špiljak , 11. listopad 2021. u 22:00
Ivan Milas, direktor prodaje Serengetija/PD

Prihodi su 2018. bili su 35,5 milijuna kuna, a ove godine ćemo biti na gotovo 60 milijuna, što je znatan skok.

Serengeti je jedna od najbrže rastućih hrvatskih IT kompanija, a bavi se razvojem softvera, u svoja tri ureda u Zagrebu, Bjelovaru i Varaždinu.

Zapošljava 180 ljudi te ima vlastite razvojne centre u Nairobiju u Keniji i u Kragujevcu u Srbiji. U razgovoru za Poslovni dnevnik Serengetijev direktor prodaje Ivan Milas otkrio nam je više o poslovnim rezultatima, ambicioznim planovima kompanije, novim klijentima i ciljanim tržištima.

Kakvi su rezultati Serengetija, jeste li zadovoljni razvojem prodaje?

Iako je nezahvalno govoriti o rezultatima za 2020. godinu, jer je ona po mnogočemu neobična pa i u ICT industriji, u posljednjih pet godina Serengeti ima prosječnu stopu rasta prihoda od oko 35%. To je prije svega posljedica našeg organskog rasta, kako u uslugama koje pružamo našim klijentima, tako i broju klijenata, koji također raste iz godinu u godinu.

Naš organski rast konstantan je i traje sve od početaka poslovanja – od 2007. godine. Danas je iza nas više od 300 projekata. Prihodi su 2018. bili su 35,5 milijuna kuna, a ove godine ćemo biti na gotovo 60 milijuna, što je znatan skok u zadnje tri godine.

U nekoliko zadnjih godina cijeli prodajni tim Serengetija napravio je velike iskorake u pristupu tržištu. Osim što klijenti traže nas na temelju naše reputacije, uspješno smo razvili i pridodali i komponentu aktivnog pristupa tržištu, odnosno proaktivne prodaje naših usluga i u Hrvatskoj, ali i u inozemstvu.

Kako je pandemijsko vrijeme utjecalo na prodaju i nove klijente?

Čini se da nam je početak 2020. bilo razdoblje u kojem smo kuhali velike stvari za budućnost. Samo do kraja 2020. uspjeli smo osvojiti povjerenje šest novih klijenata. Tu bih izdvojio Protel, jaku globalnu kompaniju s centralom u Njemačkoj koja nudi tehnološka rješenja u hotelskoj industriji zadnjih 25 godina, u više od 14.000 hotela u čak 93 države.

Lani smo postali i partneri Addiko banke, na projektu Appian BPM, rješenju za inteligentnu automatizaciju koje kombinira snagu upravljanja poslovnim procesima, strojnog učenja i robotske automatizacije procesa s low-code razvojem kako bi se povećala produktivnost i smanjili troškovi.

U ovoj godini možemo izdvojiti tvrtke Epilog i Red Pilot, kao nove klijente na koje smo o ponosni jer one koriste naš vlastiti proizvod. Naime, nakon što smo naš nov proizvod pod imenom FIYU, koji ubrzava razvoj aplikacija i za 80%, proizveli za vlastite potrebe i upotrijebili kod sebe, naš klijent Epilog izrazio je želju i da ga implementiramo kod njega.

Nakon uspješne implementacije i Epilogovih pozitivnih iskustava, odlučili smo ponuditi taj proizvod i širem tržištu. Prvi klijent nakon Epiloga, bila je tvrtka Red Pilot, koja se nalazi u istoj grupaciji kao i Epilog. I tu se pokazala izvrsne sinergija i kombinacija dobre reputacije i proaktivnog prodajnog pristupa.

Otvorili ste i neka nova tržišta van Hrvatske, uključujući i SAD. Kakva su prva američka iskustva?

Ove godine otvorili smo potpuno novo tržište – započeli smo projekt za švedsku tvrtku Stratiteq, i time smo zakoračili u Skandinaviju, nama potpuno novo, ali jako potentno tržište.

Uz to, pred sam kraj prošle godine vrlo smo intenzivno počeli razvoj na tlu SAD-a, gdje smo zaključiti ugovor s klijentom iz Kalifornije, samog srca svjetske IT industrije, a radi se o vrlo vrijednom i velikom projektu e-commerce platforma koja se bavi zdravstvenim uslugama.

Najavili ste i jedan zanimljiv projekt u farmaceutskoj industriji na globalnoj razini?

Polovicom srpnja zaključili smo ugovor s izraelskom Tevom, jednim od najjačih globalnih igrača farmaceutske industrije. Za njih ćemo razvijati ključne poslovne informacijske sustave, a na samom projektu ćemo surađivati s internim razvojnim timom u Tevi.

Nakon što obavimo detaljno istraživanje i analitike, krećemo s realizacijom. Riječ je o kompleksnom i izazovnom projektu koji sadrži i migraciju njihovih postojećih aplikacija.

Teva je jedan od lidera u svojoj branši, ovaj projekt je za njih jako važan i iznimno smo ponosni što su nam ukazali povjerenje koje ćemo, siguran sam, i opravdati.

Manje se o tome govorilo, no što obuhvaćaju centri u Keniji i Kragujevcu?

Naš razvojni ured u Kragujevcu već broji 20 developera, i drago nam je da se tako brzo razvija i da su tamošnji developeri prepoznali prednosti koje im nudi rad za Serengeti, a to su prije svega mogućnosti konstantnog učenja, napretka i razvoja vještina kroz sam rad, kao i mogućnost rada na velikim i uzbudljivim projektima.

U Nairobiju u Keniji sada zapošljavamo pet osoba, ali i tamo imamo ambiciozne planove. Oba ova ureda najviše rade na velikim projektima za inozemne tvrtke iz hospitality industrije i zdravstva.

Možemo li očekivati još centara?

Sigurno. Pokazalo se da tako možemo jako kvalitetno odgovoriti na međunarodne izazove i raditi na složenim projektima. Fizička udaljenost danas više nije nikakva barijera.

Uskoro ćemo, nakon dodatnih uvida u tržišta na kojima radimo istraživanja potencijala, odlučiti koji su nam daljnji razvojni koraci u širenju ureda.

Na kojim tržištima najuspješnije poslujete?

Već smo niz godina prisutni u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj i na tom području imamo najšire razvijeno poslovanje. Etablirali smo se kao pouzdan partner, znaju za nas, a poslove dobivamo po preporuci.

Kada znamo kakvi su Austrijanci, Nijemci, a posebno Švicarci – precizni i predani samo najvišoj kvaliteti – uspjeh na tom tržištu je najbolja preporuka za nas.

Na što ćete se fokusirati u nadolazećem razdoblju?

Prije svega tu je i dalje održavanje i razvoj kvalitete usluge u našem core businessu – tu nema kompromisa. Ali prilike za razvoj su velike i to prije svega kroz ulaganje u start upove za koje procijenimo da su kompatibilni s našim ključnim vrijednostima.

Područje u koje ćemo svakako ulagati puno i u kojem nastavljamo razvijati svoju ekspertizu je umjetna inteligencija. I na kraju, tu je nastavak internacionalizacije – još više ćemo se fokusirati na razvoj inozemne prodaje i otvaranje ureda na drugim tržištima.

Naša ključna ekspertiza je u financijskoj industriji, logistici, industrijskoj proizvodnji, energetici i zdravstvu. Upravo iz tih industrija dolaze i najzvučnija imena naših klijenata.

Svaki nam je klijent važan i posvećujemo mu jednaku pažnju, no posebno smo ponosni na naše internacionalne klijente, poput Froniusa, Mercuryja, Protela, te banaka Erste i Addika.

Komentirajte prvi

New Report

Close