U poslovanju Saponije u 2021. godini fokusirali smo se na politiku kontinuiteta stabilnosti u globalnom okruženju koje se bitno mijenja pod utjecajem pandemije, realizirali smo kratkoročne prioritete, a dugoročna strategija razvoja Saponije koja uključuje značajne investicijske projekte uspješno se provodi. Primarni poslovni cilj bio je rast tržišnih pozicija najznačajnijih brendova što smo i ostvarili, posebno kroz projekt na Faks helizimu i Ornelu u drugoj polovici godini.
Proizvodi Saponije iz FMCG segmenta bilježe ove godine rast prihoda od prodaje, međutim efekt rasta FMCG segmenta je djelomično neutraliziran padom prodaje I&I segmenta. Naime, u 2020. pojedine kategorije proizvoda bilježile su izniman rast volumena prodaje, posebno u prvim mjesecima pandemije.
Globalni poremećaj dobavljivosti sirovina te trend rasta njihovih cijena predstavlja izazov s kojim se susrećemo od početka ove godine. Pravovremenim narudžbama i ugovorenim količinama repromaterijala s dobavljačima, u Saponiji smo relativno mirno prebrodili prvo polugodište, dok se prema kraju godine rizik rasta cijena sirovina postupno materijalizira.
Ovisno o kretanjima na svjetskom tržištu u 2022. godini, definirat ćemo cjenovnu politiku i tržišne aktivnosti, vodeći računa o profitabilnosti Saponije. Najvažnije pretpostavke budućeg razvoja Saponije su investicije u tehnološke procese i daljnju digitalizaciju poslovanja.
Najznačajniji investicijski projekt za Saponiju koji će se realizirati do 2023. je energetska obnova i povećanje energetske učinkovitosti svih šest objekata proizvodnih pogona i smanjenje visoke potrošnje energije iz distribucijskih mreža kroz proizvodnju energije iz obnovljivih izvora.
Cjelokupna investicija od 50,5 milijuna kuna doprinijet će ostvarenju vizije poslovanja koja uključuje održivi razvoj s minimalnim utjecajem na okoliš. Za ostvarenje ciljeva projekta odobrena nam je potpora u iznosu od 19,9 milijuna kuna koju je dodijelilo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u okviru natječaja “Povećanje energetske učinkovitosti i korištenja obnovljivih izvora energije u proizvodnim industrijama”
Cilj nam je i u budućnosti jačati poziciju Saponije kao jednog od najvećih proizvođača deterdženata i sredstava za čišćenje u regiji. Razvoj inovativnih proizvoda i korporativno načelo održivog razvoja te investiranje u tehnološke procese platforme su na kojima gradimo ostvarenje postavljene strategije.
Dajana Marčela, predsjednica Uprave Saponije