Hrvatska tvrtka Nutris, prva europska tvornica specijalizirana za proizvodnju izolata boba, ostvarila je značajan poslovni uspjeh na nedavno održanom sajmu Food Ingredients Europe (Fi Europe) u Frankfurtu. Tvrtka je osigurala suradnju za ulazak na kanadsko tržište i prvu narudžbu od 20.000 kg Nutrismart organskog izolata za francusku pekarsku industriju, s očekivanim nastavkom suradnje na godišnjoj razini. Dodatno, susreti s ključnim distributerima otvorili su mogućnosti širenja na tržišta poput Japana, Novog Zelanda, Bliskog Istoka, SAD-a i Kanade, čime je Nutris značajno proširio svoj globalni doseg.
“Na sajmu smo potvrdili poziciju Nutrisa ne samo kao proizvođača, već i strateškog partnera koji predvodi u postavljanju novih standarda održivosti i tehnoloških inovacija u prehrambenoj industriji. Imali smo čast biti i finalisti nagrade za inovaciju. Fokusirani na daljnji razvoj globalne prisutnosti, sljedeće godine ponovno ćemo izlagati na Fi Europe u Parizu, a po prvi puta sudjelovati i na prestižnom IFT sajmu u Chicagu, ključnom događaju za američko tržište”, istaknuo je Zvonimir Sedlić, direktor Nutrisa.
Na sajmu su predstavljeni inovativni proizvodi, uključujući NutriSmart A85, topivi protein iz boba, i NutriSmart vlakna, uz primjene poput proteinskog kruha, namaza, shakeova i pralina, čime je Nutris potvrdio i svoju poziciju inovatora u industriji.
“Među ključnim trendovima na tržištu izdvaja se veliki interes za novim sastojcima i nutritivno bogatim sastojcima visoke kvalitete, s manjim obradama i jasnim oznakama na pakiranjima – što i sami nudimo. Osim cijene i okusa, potrošači postaju osvješteniji pri odabiru sastojaka i traže nutritivno uravnotežene proizvode koji su cjenovno pristupačni i ukusni. Inovacije na tržištu trebaju se usmjeriti prema novim tehnologijama i proizvodnim procesima koji omogućuju razvoj novih kategorija hrane, a ne samo repliciranju postojećih zamjena za meso ili mliječne proizvode. Fokus treba biti na zdravijim prehrambenim navikama i novim definicijama hrane koje donose stvarne koristi potrošačima”, dodala je Martina Gogić, voditeljica odjela inovacija u Nutrisu.
Najviše pozitivnih komentara posjetitelja Nutris je dobio na neutralni okus izolata boba, što omogućuje široku primjenu u različitim prehrambenim kategorijama. Visoka kvaliteta proizvoda, obilje analitičkih podataka i održiva priča koja spaja regenerativnu poljoprivredu i tehnologiju dodatno su impresionirali sudionike sajma. U duhu globalnog trenda prema održivoj prehrani i zdravlju crijevnog mikrobioma, Nutris se pozicionirao i kao ključni igrač s inovacijama poput vlakana iz boba koja imaju veliki potencijal za podršku zdravlju crijeva.
Food Ingredients Europe (Fi Europe) preko 35 godina predstavlja ključnu globalnu platformu koja okuplja stručnjake, dobavljače, kupce i inovatore iz prehrambene i industrije pića. Riječ je o događanju koje je ujedno i glavno mjesto za predstavljanje najnovijih i najinovativnijih proizvoda, a ovogodišnje izdanje pokazalo je da će se u 2025. trendovi u prehrambenoj industriji i dalje usmjeravati prema zdravlju, wellnessu i održivosti. Glavni fokus bit će na raznovrsnosti sastojaka, ali i inovacijama koje zadovoljavaju ekološke i prehrambene zahtjeve suvremenih potrošača.
“Kako potrošači postaju sve zahtjevniji u pogledu hrane koju konzumiraju, raste potreba za većom kontrolom i informacijama o njezinom utjecaju na zdravlje i okoliš. U tom smislu, nove sirovine kao alternativa mesnim proteinima bit će sve traženije. S obzirom na porast cijena mliječnog proteina za 80 % zbog ograničene ponude i na dramatičan rast cijena jaja za preko 30 % u EU i SAD-u, nastala je još veća potreba za održivim biljnim proteinima koje su ključne za prehrambene inovacije. Tehnološke inovacije omogućuju proizvođačima da zadovolje promjenjive zahtjeve potrošača, istovremeno adresirajući ekološke izazove i potičući održive opskrbne lance”, komentirao je Sedlić.
Među ostalim, kroz brojna predavanja i panele istaknuto je i da će globalni događaji i povjerenje u institucije imati ključnu ulogu u oblikovanju potrošačkih navika kojima će se tržište hrane u budućnosti prilagođavati. Globalni izazovi poput političke nestabilnosti i klimatskih promjena i dalje će imati snažan utjecaj na budućnost prehrambene industrije, ali ključ uspjeha industrije leži u suradnji, edukaciji i pravednoj raspodjeli resursa, osobito kad je riječ o korištenju autohtonih usjeva specifičnih za određene lokalne zajednice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu