Ilirija d.d. je primjenom načela održivog poslovanja i ove godine na temelju usporedne procjene u kategoriji srednjih poduzeća dobila nagradu za društveno odgovorno poslovanje, Indeks DOP-a.
"Ne samo da smo Indeks DOP-a osvojili po drugi put, već smo i prva turistička tvrtka u Republici Hrvatskoj dobitnica ovog priznanja. Time je još jednom potvrdila svoju politiku društveno odgovornog poslovanja, kao održivi model upravljanja tvrtkom koji potiče rast i razvoj, tako da u procesu planiranja uzima u obzir ne samo ekonomske, već i okolišne i društvene učinke koji su rezultat aktivnosti tvrtke. Primjenom ovog načina poslovanja i upravljanja koristi za tvrtku i zajednicu su brojne. Tvrtka ostvaruje bolje odnose sa različitim dionicima, stvara lojalne kupce, poboljšava reputaciju i motivira svoje zaposlenike, dok s druge strane zajednica pored ekonomskih ostvaruje i socijalno društvene benefite", poručuju iz Ilirije.
Evo što još kažu:
Nagrada Indeks DOP-a nastala je kao zajednička inicijativa HGK i HR PSOR-a uz stručnu i financijsku podršku Agencije za međunarodni razvoj (USAID), Programa Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) i Ekonomskog fakulteta, s ciljem da se istaknu hrvatska poduzeća koja su primijenila društvenu odgovornost kroz sva važna područja. Indeks DOP-a predstavlja metodologiju vrednovanja društveno odgovornih praksi poduzeća, a rađena je prema sličnim svjetskim uzorima kao što su Business in the Community CR Index i Dow Jones Sustainability Index. Indeks DOP-a je metodologija koja omogućuje sveobuhvatan uvid u društveno odgovorne prakse poduzeća te njihovu usporedbu u odnosu na rezultate drugih poduzeća u Hrvatskoj. Indeks DOP-a, procjenjuje učinak tvrtki u glavnim područjima društveno odgovornog poslovanja, a to su: ekonomska održivost i strateška orijentacija na društveno odgovorno poslovanje, radna okolina, zaštita okoliša, ulaganje u zajednicu i tržišni odnosi.
Načela društveno odgovornog poslovanja prvi put se javljaju početkom devedesetih godina prošlog stoljeća kad svjetski i europski lideri prepoznaju da daljnji gospodarski rast i razvoj, zašita okoliša, a prije svega zaštita obnovljivih izvora energije, i socijalna kohezija moraju i trebaju biti u ravnoteži. Načela društveno odgovornog poslovanja proizlaze iz principa i načela održivog razvoja koja također polaze od balansa između gospodarskog razvoja i ekološki kapaciteta zemlje polazeći od toga da zadovoljavanje potreba sadašnje generacije ne smije ugroziti mogućnosti budućih generacija da zadovolje svoj potrebe.
Stoga je 1992. godine UN-ov Skup o Zemlji, održan u Rio de Janeiru, okupio najveći broj čelnika vlada, te usmjerio svjetsku pažnju na najkritičnija pitanja pred kojima se svi nalazimo te usvojio Agendu 21, globalni plan djelovanja za riješavanje tih problema. Upravo na toj Konferenciji jasno je pokazano kako o gospodarskom i društvenom razvoju i okolišu ne treba razmišljati kao zasebnim kategorijama.
Političke i gospodarske promijene na globalnoj razini u posljednjih dvadesetak godina, potom pitanja očuvanja okoliša, obnovljivih izvora energije, smanjenje socijalnih razlika u drušvu, smanjenje siromaštva kao i sve jača svijest o potrebi održivog razvoja doprinjela su razvoju novog koncepta – društveno odgovornog poslovanja. U Europi i širem svijetu, svakodnevno raste broj tvrtki koja promoviraju društveno odgovorno poslovanje, kao odgovor na različite ekonomske, društvene pritiske koji uključuju i zaštitu okoliša. Izražavajući socijalnu odgovornost i dobrovoljnost kroz opredijeljenost koja nadilazi zakonske zahtjeve, tvrtke pokušavaju povećati standarde zaštite okoliša, ljudskih prava i društvenog razvoja vjerujući da će ih opredjeljenost navedenim načelima, a koja se očituje ujedno i u njihovoj poslovnoj politici, njihovim strategijama, načinu upravljanja, odnosu prema svim dionicima ujedno doprinjeti kako poboljšanju poslovnih rezultata, tako i razvoju zajednice u kojoj tvrtka djeluje. Društveno odgovorno poslovanje je koncept u kojem poslovni subjekt odlučuje na dobrovoljnoj osnovi doprinositi boljem društvu i čišćem okolišu, u interakciji s ostalim dionicima. Unutar poduzeća, društveno odgovorna praksa uključuje zaposlenike i odnosi se na područja kao što su investiranje u ljudski kapital, zdravlje i sigurnost te upravljanje promjenama. Odgovorna praksa u sferi zaštite okoliša odnosi se uglavnom na upravljanje prirodnim resursima koji se upotrebljavaju u proizvodnji.
Temeljni principi društveno odgovornog poslovanja sastavni su dio korporativnih vrijednosti Ilirije d.d. te su ugrađeni u dugoročnu poslovnu strategiju, poslovnu praksu, način i filozofiju djelovanja i ponašanja tvrtke omogućujući nam kao poslovnom subjektu što uspješniju prilagodbu suvremenim tržišnim i društvenim uvjetima poslovanja. Tvrtka Ilirija d.d. je tek dio ukupnog društvenog – ekonomskog trenutka društva u kojem živimo, nadamo se odgovorni dio društva. Cilj nam je, a tako se i ponašamo, da činimo i afirmiramo ono što nam je dužnost, ono za što smo pozvani i ono što dobronamjerni ljudi očekuju od nas kao djela velike zajednice pojedinaca u cilju stvaranja materijalnih vrijednosti od kojih se konačno i živi, jer temelj svakog društveno odgovornog poslovanja su pozitivni poslovni rezultati koji omogućuju daljnji rast i razvoj tvrtke, novo zapošljavanje, investiranje itd.
U svim segmentima naše tvrtke (nautika, hoteljerstvo i kamping), inkorporirane su vrijednosti održivog poslovanja i održivog investiranja s posebnim naglaskom na održivi turistički razvoj i gospodarski rast kojeg dakako nema bez zaštite okoliša, održivog odnosa prema zajednici, ali i svojim zaposlenicima. Samo tvrtke koje pokreću nove inicijative, prate i prihvaćaju izazove današnjeg poslovnog svijeta, mogu ne samo ojačati svoje tržišne pozicije, već biti pokretači šireg društvenog razvoja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu