Davor Zdjelarević, pionir hrvatske vinske scene, na tržište je izbacio vino Purger’s Graševinu. Kako kaže, vino je to s kojim ne ciljaju na restoransku scenu već kafiće, a podrijetlo grožđa je slavonsko, točnije dolazi s tri lokacije Brodski Stupnik, Erdut i Ilok.
“Napravili smo analizu postojećih vina od litre koja se prodaju na tržištu i odlučili napraviti drugačije vino i baš zato je od grožđa s tri lokacije kako bismo izbjegli terroirski štih. Budući da smo supruga i ja Zagrepčanci ime Purger činilo nam se kao zgodan element u marketingu.
Prije nismo imali litru kao pakiranje, no kriza na tržištu nam je pokazala kako je i to segment na kojem moramo raditi jer se i tu mogu ostvariti dobri volumeni prodaje”, objašnjava Zdjelarević.
Nakon što su prodali vinski hotel u Brodskom Stupniku, supruga i on vratili su se u Zagreb te danas imaju potpuno novu poslovnu formu i oblik poslovanja.
S nekadašnjih 350.000 litara i 30 hektara vinograda, Zdjelarević je smanjio produkciju na 60.000 boca te su u biznisu danas ostali samo on i supruga.
“S malim vinarijama koje su naši prijatelji imamo franšizni sistem. Mi kontroliramo njihov cijeli proizvodni proces, od vinograda do podruma i stvaramo vina sukladno svojim potrebama”, kaže Zdjelarević.
Napominje kako je hrvatsko vinarstvo generalno u krizi i iako imamo niz uspješnih brendova, izvoz na europska tržišta nam je i dalje marginalan.
Upozorio je i na još jedan problem kojem se nije pronašlo rješenje, točnije na 28 milijuna litara viška vina koji su nastali zbog smanjene turističke potrošnje i pandemije tijekom prošle godine.
“U cijeloj toj utakmici oko vina u 35 godina u Hrvatskoj je došlo do značajne revitalizacije i svi koji imaju nekakvu tradiciju u vinarstvu uvidjeli su potencijal. Danas imamo 2500 registriranih vinara, sve je veći broj igrača na tržištu, no naša proizvodnja vina je i dalje niska.
Svjetska vinska scena je ozbiljno podijeljena, Francuska, Italija i Španjolska drže primat iako im je proizvodnja manja od primjerice Makedonije, i oni dobra vina nažalost prodaju po niskim cijenama.
Iako hrvatski vinari i dalje drže dobre cijene, uvjeti produkcije nam nisu na svjetskom nivou gdje su mnogi investitori svjesni tog potencijala”, poručuje Davor Zdjelarević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu