Pojava epidemije koronavirusa dovela nas je u vrlo neizvjesnu i nepredvidivu situaciju u kojoj čak ni najistaknutiji svjetski stručnjaci nemaju odgovore na brojna pitanja. Nezahvalno je stoga dugoročne procjene, ali možemo reći da utjecaj i posljedice epidemije osjećaju gotovo sve gospodarske grane pa se tako i mesna industrija u ovoj godini našla pred velikim izazovima.
Dijelom je to zbog smanjenog obujma prodaje tijekom ljetne turističke sezone kad velik broj kompanija bilježi najizraženiji rast prodaje, a došlo je i do pada prihoda kod nekih kanala poput HoReCa segmenta ili izvoza. Mesna industrija vrlo je kompleksna i, pored epidemije, ovisi o brojnim vanjskim čimbenicima na koje je nemoguće utjecati, a jedan od njih je svakako i kretanje cijene sirovine koja izravno utječe na prihode i krajnji financijski rezultat. Također, ono čemu svjedočimo od samog početka epidemije, a vjerujemo da će se nastaviti su promjene u ponašanju potrošača koji se sve više okreću proizvodima domaćeg podrijetla i provjerene kvalitete.
PIK Vrbovec svoje poslovanje temelji na nekoliko ključnih elementa – sposobnosti brze prilagodbe koja je posebno važna u trenucima krize, prepoznatljivom brendu koji potrošačima jamči sigurnost i kvalitetu te dugogodišnjoj suradnja s domaćim uzgajivačima stoke. I dok smo kao tim doista izvrsno reagirali i u svakom se segmentu poslovanja cijelo razdoblje epidemije uspješno nosimo s bitno promijenjenim uvjetima rada, za daljnji razvoj ne samo naše kompanije nego i ukupne domaće mesne industrije najvažnija će biti upravo suradnja s domaćim kooperantima. Nepredvidive i neizvjesne situacije poput ove epidemije, vrlo jasno pokazuju koliko je važno ulagati u domaću proizvodnju.
PIK je od samih početaka bio aktivno uključen u razvoj domaćeg stočnog fonda pa smo danas tako i najveći nositelj oznake „Meso hrvatskih farmi“ koja potrošačima jamči visoko kvalitetan proizvod domaćeg podrijetla. Našu odgovornost, kao domaćeg proizvođača, vidimo upravo u tome da kao lider u domaćoj mesnoj industriji nastavimo s nesmetanom proizvodnjom, dok je odgovornost svakog od nas kao pojedinaca da kupovinom proizvoda hrvatskih proizvođača potičemo domaću proizvodnju.
PIK je u svakom slučaju pripremljen na različite scenarije i siguran sam da možemo odgovoriti na izazove koji su pred nama, kao i na sve potrebe naših potrošača.