Hrvatski dvojac pokrenuo inovativnu tražilicu: Dvije su glavne razlike između Omnisearcha i Googlea

Autor: Zvonimir Varga , 01. veljača 2024. u 07:20
Marin Smiljanić i Matej Ferenčević - osnivači Omnisearcha

Umjetna inteligencija igra ključnu ulogu u poslovanju Omnisearcha.

Startup Omnisearch iza kojeg stoji hrvatski dvojac započeo je svoju poslovnu avanturu vlastitom tražilicom 2021. godine pod vodstvom osnivača Marina Smiljanića i Mateja Ferenčevića. Iako već na prvi spomen riječi ‘tražilica’ mnogima na pamet pada tehnološki div Google, čini se da i hrvatska pamet u ovom segmentu ima svoje adute. Omnisearch, naime, predstavlja tražilicu koja nudi inovativnu funkcionalnost omogućujući korisnicima precizno pretraživanje unutar velikih kolekcija videopredavanja ili drugih multimedijskih sadržaja. Koristeći vlastite algoritme dubokog učenja i umjetne inteligencije, Omnisearch izvlači maksimalnu količinu informacija iz različitih vrsta materijala. Zasad im je veći dio klijenata na sjevernoameričkom tržištu, no vide veliki interes i na hrvatskom. Povodom njihovih najnovijih planova, ali i o samim počecima, razgovarali smo s direktoricom operacija Tanyom Arianom Bendiš.

– Priča o tvrtki počinje kada je jedan od osnivača Marin Smiljanić, nakon iskustva rada u Amazonu, gdje je naišao na izazove pronalaženja informacija u obimnim internim videomaterijalima, odlučio zajedno s Matejem Ferenčevićem krenuti u poduzetničke vode. Ferenčević, koji je prethodno bio ključni član startupa Memgraph, pridružio se kako bi zajedno stvorili nešto inovativno, kaže nam direktorica operacija Bendiš.

Marin Smiljanić i Tanya Ariana Bendiš / Wespa Spaces

Osnivanjem tvrtke 2021. godine, Omnisearch je prikupio prve klijente i inicirao prvu rundu financiranja, što je omogućilo proširenje tima. Tvrtka je do 2023. godine privukla dodatna sredstva kroz drugu rundu investicija, proširujući svoj tim na današnjih desetak članova.

Golem utjecaj umjetne inteligencije

– Umjetna inteligencija igra ključnu ulogu u poslovanju Omnisearcha, ističe Bendiš. Metode dubokog učenja i AI-a koriste se za bogato razumijevanje multimedijskog sadržaja, omogućujući pretragu kroz audio i video materijale na način koji nije bio tehnički izvediv prije nekoliko godina.

Investicije u tvrtku Omnisearch do sada su stigle od tri fonda rizičnog kapitala: Apertu Capital i GoAhead Ventures iz SAD-a te SQ Capital iz Hrvatske. David Richardson, bivši potpredsjednik u Amazonu, također je investirao u tvrtku. Ukupna vrijednost investicija tako je zasad dosegnula oko 1,2 milijuna dolara.

Od Amazona do Omnisearcha

Osnivač Marin Smiljanić dijeli svoje iskustvo napuštanja Amazona i ističe da je ta odluka, iako izazovna, bila nužna kako bi se ostvario dugoročni poduzetnički plan. - Napustiti Amazon nije bila jednostavna odluka, tim više što sam netom prije dobio promaknuće. No računica je bila da s godinama postaje sve teže odvažiti se na takav potez, što je na kraju i prevagnulo. U Amazonu sam prošao dva tima, AWS (Amazonov oblak) i Alexu, inteligentnog asistenta. Na AWS-u se nauči projektirati i održavati sustave od više stotina tisuća računala, dok me na Alexi motivirao aspekt umjetne inteligencije. Sve u svemu, Amazon ima specifičnu i vrlo efikasnu kulturu i izvrstan je izbor za nekoga na početku karijere. Bezosova čuvena “načela vodstva” su jasan kondenzat te kulture i često se uhvatim kako cititram neko od njih, kaže Smiljanić.

Direktoricu poslovnih operacija pitali smo i kakvi su planovi Omnisearcha za Hrvatsku.

– Iako je trenutno veći dio klijenata tvrtke sa sjevernoameričkog tržišta, Omnisearch primjećuje rastući interes i na domaćem hrvatskom tržištu. Tvrtka planira ozbiljno širenje i surađuje s medijskim tvrtkama kako bi riješila probleme pretraživanja multimedijskog sadržaja. Također, planiramo daljnja zapošljavanja, posebno u tehničkom timu, tražeći softverske inženjere i stručnjake za strojno učenje u Hrvatskoj, naglašava Tanya Ariana Bendiš.

Google nije direktan konkurent

Dvije su glavne razlike između Omnisearcha i Googlea. Prije svega, Omnisearch je u trenutnom obliku namijenjen tvrtkama i poslovnim korisnicima za pretragu vlastitog sadržaja, dok su Google, Bing, DuckDuckGo i druge slične tražilice fokusirane na otvoreni web. To se odražava i na poslovni model, jer su u jednom slučaju oglasi glavni generator prihoda, dok se u drugom naplaćuje usluga ili softverska licenca. Nadalje, Omnisearch, za razliku od tradicionalnijih sustava za pretraživanje, nativno podržava pretraživanje različitih tipova sadržaja, od audio i video materijala, do slika i dokumenata.

– Zbog znatno različitog fokusa (tvrtke u odnosu na “široke mase”) ne smatramo Google direktnim konkurentom, mnogo su nam bliže tvrtke kao što su Algolia, Elastic i Twelve labs. Direktno izazvati Google se mnogima pokazalo kao pogubna strategija. No, nikad ne reci nikad, poručuje Bendiš koja nam predstavlja i razvojni plan kompanije.

Izlazak na burzu ne realizira se preko noći

– Plan je svakako postati jednorog i izaći na burzu. No tako se ambiciozan plan ne realizira preko noći. Najbitniji su koraci u 2024. ostvariti eksplozivan rast u dvjema najbitnijim industrijskim vertikalama: edukaciji i medijima. Izgradili smo izvrstan tim u funkcijama prodaje i marketinga i vjerujemo da možemo biti profitabilni do kraja godine. Na tehničkoj strani planiramo još veće investicije u strojno učenje, kako u računalni vid tako i u razumijevanje prirodnog jezika, kaže nam na kraju direktorica poslovnih operacija Omnisearcha Tanya Ariana Bendiš.

Komentirajte prvi

New Report

Close