Ove tvrtke su proglašene hrvatskim liderima na području inovativnosti

Autor: Objava za medije , 04. lipanj 2013. u 12:37
Dobitnici priznanja HKI

Rezultati su pokazali da 57 posto velikih tvrtki ima inovacijski budžet, dok čak 70 posto malih i 61 posto srednje velikih ne alocira sredstva za inovacije.

U prostorima Veleučilišta VERN' predstavljeni su rezultati drugog po redu nacionalnog istraživanja o stanju inovativnosti hrvatskih tvrtki. Sense Consulting, vodeća hrvatska konzultantska tvrtka, poslovni tjednik Lider i Veleučilište VERN' procijenili su stanje inovativnosti na uzorku od 300 domaćih tvrtki iz raznih djelatnosti. Središnji dio događanja bilo je proglašenje hrvatskih lidera na području inovativnosti u kategoriji malih, srednje velikih i velikih tvrtki. Tako je u kategoriji velike tvrtke najinovativnijom proglašena tvrtka Hrvatski Telekom, nacionalni lider na telekomunikacijskom tržištu. U kategoriji srednje velike tvrtke pobjeda je pripala tvrtki Alarm Automatika, regionalnom tržišnom lideru u osmišljavanju i izvedbi cjelovitih, inovativnih i integriranih rješenja tehničke zaštite, dok je najinovativnijom malom tvrtkom proglašen Genos d.o.o., prvi privatni DNA laboratorij u široj regiji te jedna od vodećih znanstvenih institucija u Hrvatskoj.

Istraživanje je započelo početkom ove godine te je obuhvatilo 30 posto tvrtki koje se bave proizvodnim djelatnostima te 70 posto onih koje se bave uslužnim djelatnostima. Sudionici su odgovorili na 37 pitanja podijeljenih u tri dijela prema odabranim čimbenicima inovativnosti putem online upitnika na adresi www.inovativnost.hr. Prilikom provođenja istraživanja male, srednje velike i velike tvrtke razdvojene su u zasebne kategorije kako bi se saznalo ima li broj zaposlenika i iznos ukupnih prihoda utjecaj na inovativnost tvrtke. Samo 38 posto tvrtki inovacije vidi među tri glavna prioriteta u poslovanju, dok 43 posto ispitanih tvrtki ne smatra inovacije prioritetima poslovanja. Ujedno samo 14 posto njih koristi sredstva iz pristupnih i EU fondova kako bi unaprijedili svoj inovacijski potencijal. S obzirom na skoro pristupanje Hrvatske EU ta bi sredstva u svakom slučaju trebalo još bolje koristiti.

Stanje inovativnosti u Hrvatskoj

Rezultati cjelovite analize pokazuju kako ove godine manje tvrtki smatra da je inovacija jedan od najviših prioriteta u poslovanju (30 postotnih bodova manje od 2011. godine). Međutim, iako smatraju kako inovacija ima manji prioritet, to ne znači da nije neophodna i da se njome ne koriste, pogotovo kada su u pitanju velike tvrtke. Ove godine ih stoga znatno više ima uspostavljen sustavan inovacijski proces. 2011. godine ga je imalo samo 37 posto tvrtki, dok je ove godine takav proces uočen kod njih čak 71 posto. Zanimljiv je podatak kako ove godine više tvrtki inovaciju financira iz vlastitih izvora (65 posto, nasuprot 50 posto u 2011.) Ispitane tvrtke su znatno bolje osviještene da se o inovaciji treba izravno brinuti, stoga više njih zapošljava ili angažira osobu, tim ili ured koji su nadležni nad tim segmentom – u 2011. je 44 posto tvrtki imalo takvu poziciju, a u 2013. ih ima 69 posto.

Tijekom 2011. godine tvrtke su u većoj mjeri komunicirale inovaciju kao bitan element strategije, o kojem moraju znati svi zaposlenici (njih 45 posto). Ove godine je taj postotak manji (27 posto), s obzirom da više njih zaključuje kako o tom dijelu strategije poslovanja ne mora znati širi krug ljudi. Percepcija važnosti zaštićivanja proizvoda je 2013. godine u tvrtkama znatno manja nego prije dvije godine, budući da njih 71 posto trenutačno nema zaštićene proizvode, u usporedbi s 41 posto u 2011. godini. Također udio prihoda od inovativnih proizvoda se 2013. godine smanjio u odnosu na dvije godine prije. Tako je ove godine samo 7 posto tvrtki imalo preko 70 posto prihoda od inovativnih proizvoda, u usporedbi s 12 posto 2011. godine.

Jednako tako ove godine tvrtke u znatno manjoj mjeri smatraju da ih partneri vide kao inovativne. Naime, sada ih tek 40 posto smatra da odašilju takvu sliku, u usporedbi sa 73 posto prije dvije godine. Ujedno i vlastita percepcija inovativnosti se dosta smanjila, budući da sada tek 39 posto tvtki smatra da su inovativne, u usporedbi sa 70 posto prije dvije godine.

Nakon svečane dodjele održan je okrugli stol na temu „Financiranje inovativnosti“. Diskusiju je moderirao Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera, dok su svoja iskustva o financiranju inovacija razmijenili Miroslav Kosović iz tvrtke Sense Consulting, Irena Jolić Šimović iz Hrvatskog Telekoma, Boris Popović iz tvrtke Alarm Automatika, Gordan Lauc iz tvrtke Genos, te Zoran Kureljušić iz Privredne banke Zagreb.

Svi sudionici natječaja dobili su personalizirani izvještaj koji sadrži smjernice za preispitivanje vlastitih inovacijskih aktivnosti, usporedbu vlastitog inovacijskog kapaciteta sa domaćim tvrtkama slične veličine, mišljenje i smjernice grupe stručnjaka s područja razvoja inovacijskih kapaciteta, kao i identifikaciju potencijala i područja za poboljšanje. Završno izvješće je dostupno putem internetskih stranica www.inovativnost.hr, u sklopu priloga tjednika Lider te na internetskim stranicama savjetničke tvrtke Sense Consulting i Veleučilišta VERN'.

Projekt se realizirao pod visokim pokroviteljstvom Privredne banke Zagreb, a za njegovo predstavljanje zaslužni su stručni suradnici: Netgen, BICRO, Europska poduzetnička mreža, Ministarstvo poduzetništva, Ministarstvo gospodarstva, Hrvatska gospodarska komora, HBOR, Institut za inovacije te KOMM!

Komentirajte prvi

New Report

Close