Hrvatski telekom zakoračio je na regionalno tržište u velikom stilu. Za 123,5 milijuna eura kupili su 76,5 posto udjela Crnogorskog telekoma.
Dakle, kupili su većinski paket dionica CT-a i postali lideri na tamošnjem telekom tržištu i pokazali namjeru da osvoje ono regionalno. "Upravo ovom akvizicijom koja je prvi korak u realizaciji širenja na regionalno tržište. Točnije nakon provedbe transakcije, krajem siječnja, postat ćemo u pravom smislu te riječi regionalna kompanija. To nije posljednji korak u širenju ali je prvi, veliki i značajan", naglašava Siniša Đuranović, direktor strategije i stariji potpredsjednik HT-a koji je godinu dana predvodio ugovaranje ovog posla.
Sinergija tvrtki
Hrvatski telekom bio je već prevelik za hrvatsko tržište te je logičan i prirodan korak bio da se prošire u regiji, smatra Đuranović. "Kupili smo dobru kompaniju, koja je dominantna na svom tržištu. Ima kvalitetne ljude i dobru tehnologiju. S obzirom na blizinu i sličnost naših tržišta kroz sinergiju možemo ostvariti dodanu vrijednost za naše dioničare, koja složit ćete se, je prvi i jedini cilj svakog biznisa. Dakle, u ovom slučaju ono što vidimo jest da jedan i jedan nisu samo dva, već dva i pol u najmanju ruku, što će se posljedično, u vrlo pozitivnom smislu, odraziti na naše dioničare. To što se radi o unutar grupnoj transakciji ne umanjuje njene efekte", pojašnjava Đuranović, a da je tržište dobro reagiralo pokazala je reakcija na burzi nakon objave vijesti, jer je dionica HT-a porasla, a najviša cijena koja dosegnuta u trgovanju bila je 180 kuna.
Dobrobiti ove naše akvizicije osjetit će mnogi, uvjeren je Đuranović, jer kada kompanija poput HT-a koja je stabilna i s tendencijom rasta uđe na novo tržište za sobom povlači cijeli ekosustav. "Mi smo predvodnici velikog ekosustava dakle, svi oni koji s nama surađuju sada će imati otvorena vrata na novom tržištu, od dobavljača do svih ostalih partnera koji će proširiti svoje poslovanje, posljedično i više prihodovati", ističe Đuranović.
Obveznice DT-a
Kada se već radi o novcima na računu, HT je nedavno kupio i obveznice DT-a, "Da, i moram reći da je iznimno zlobno taj potez prikazivati kao izvlačenje novaca iz Hrvatske. Ono što smo učinili jest da smo se pobrinuli o našem novcu i novcima dioničara. Isplativije je bilo kupiti sigurne obveznice na koje možemo ostvariti povrat i prodati ih u svakom trenutku, negoli ih držati u banci u vrijeme iznimno niskih kamata uz troškove čuvanja depozita. Radi se o upravljanju novcem", kazuje Đuranović.
U smislu regionalnog širenja HT će, potvrđuju Đuranović, pomno paziti na svaku priliku koja se bude pružala. Kada se radi o regiji, naši susjedi u Sloveniji, BiH i Srbiji i dalje imaju državne telekome, koji će u neko doba biti na prodaju, a osim velikih privatizacija postoje mogućnosti kupnje i ostalih igrača posebice u fiksnom segmentu. Ipak, u HT-u o tome, za sada, ne žele špekulirati. Osim u regiji, HT ima ambicija i u Hrvatskoj, ili političkim rječnikom rečeno postoje otvorena pitanja domaće konsolidacije. Točnije vrlo osjetljiv slučaj s H1 Telekomom. Naime, nakon poslovne propasti Optima telekoma, u ime dugova vjerovnicima prije svega HT-u i Zabi, Optimom uz stroga pravila AZTN-a upravlja HT.
Optima sada želi preuzeti H1 telekom koji također više nema poslovnog modela opstanka, i istovremeno produžiti upravljanje Optimom. "Uz nas, u slučaju H1 pogođeni vjerovnici su i HPB, Hrvatska pošta, Croatia osiguranje, Porezna uprava i drugi. Ukupno je oko 140 milijuna kuna državnog sektora ugroženo u slučaju propasti H1. Kao što možete vidjeti, uz nas, široki je krug pogođenih vjerovnika koji zasigurno imaju interes povrat svojih novaca. Osim toga pripajanja Optime i H1, produljenje upravljanja HT-a, bio bi dobar potez i za sve vlasnike i za zaposlene obje kompanije", smatra Đuranović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Bilo bi pametnije da su uveli optiku do svakog sela PRIJE nego što su počeli misliti o širenju po regiji…
Uključite se u raspravu