‘Hrvatski Steve Jobs’ kreće s čipovima, a kroz nekoliko godina želi i na burzu

Autor: Ana Blašković , 03. prosinac 2021. u 07:00
Ivana Šoljan kaže da je osnivač Includea Ivan Mrvoš nadmašio sva njema očekivanja/I. Šoban/PIXSELL

Solinski Include na Funderbeamu prikuplja između 400.000 i milijun eura kapitala.

Solinski Include, tvrtka poduzetnika Ivana Mrvoša poznata po pametnim klupama, kreće u novu Funderbeam kampanju. Iznosom skromnija od prethodnih, ovog puta cilja između 400.000 i milijun eura kapitala, no s velikom ambicijom – premostiti nestašicu čipova.

“U zadnje dvije godine radili smo na razvoju novih rješenja da se tvrtka može odmaknuti isključivo iz priče klupa u smjeru novih proizvoda za gradove koji rješavaju konkretne probleme, od otpada do mjerenja kvalitete zraka”, kaže osnivač Includea, 26-godišnji Ivan Mrvoš.

Puna knjiga narudžbi
“S ovom rundom financiranja ciljamo proći globalne izazove koje svi imaju, između ostalih i čipova. Osigurali bismo da unutar vlastite proizvodnje možemo raditi cijele pločice čime bi iz više izvora mogli kupovati čipove što bi nam bitno ubrzalo proizvodni proces”, kaže.

Include trenutno ima “punu knjigu narudžbi do ožujka” koja uključuje više od stotinu proizvoda, pametnih klupa te mjerača kvalitete zraka. “Radi se o oko 300.000 eura prodanog, a neisporučenog.

Do tada bi se i situacija trebala stabilizirati da stvorimo zalihu proizvoda pa kada kupci naruče da možemo isporučivati u par dana”, objašnjava. Najnovija kampanja treća im je po redu putem Funderbeama pošto su 2017. postali prva hrvatska tvrtka na toj platformi.

U godini prije pandemije postavili rekord za najveću domaću kampanju na toj platformi do danas, s prikupljenih 1,5 milijuna eura.

Aktualna runda, svojevrsna ‘pre-series B runda’, uvertira je u veliku kampanju od 5,5 milijuna eura koju planiraju krajem 2022. o čemu su već u kontaktu s fondovima rizičnog kapitala.

Uvjet za to je skaliranje proizvodnje i prihoda na željenih 200.000 eura mjesečno (sa sadašnjih oko 110.000) što otvara vrata za razgovore s većim fondovima, a potencijalno u budućnosti korak je u smjeru da odškrinu vrata SAD-a.

Include se na poduzetničku scenu uspeo Steora pametnim klupama, a krajem 2020. krenuo je u smjeru rješavanja nekih od najvećih globalnih izazova.

Uz nedavno predstavljene Aerys postaje za mjerenje kvalitete zraka to uključuje Terra koševe koji smanjuju prikupljanje otpada za 80 posto. Danas Include izvozi u 59 zemalja i više od 500 gradova svijeta, dok se matični Solin može pohvaliti s čak – jednom klupom.

Narastao na 17 mil. eura
“Otkad je krenuo Funderbeam, Ivan Mrvoš bio je prva osoba koju smo Ivana Gažić i ja identificirale kao dobru mladu osobu za Funderbeam. Ovo nam je treća kampanja u 4 godine, a valuacija tvrtke je danas 17 milijuna eura”, govori (ponovno) vodeća investitorica Ivana Šoljan.

“Ivan je nadvisio sva moja očekivanja ovih godina. Mislim da je Include jedna od budućih velikih firmi s ovog područja koja će postati svjetska firma”, vjeruje Šoljan koja je u tvrtku dosad uložila gotovo 200.000 eura.

Vodeći investitor, inače, nije ujedno i onaj koji ulaže pojedinačno najveći iznos, već osoba koja prema drugim ulagačima jamstvo da se tvrtka koja prikuplja kapital drži planova. Gledamo li novog Matu Rimca, pitamo? “Mislim da gledamo novog Stevea Jobsa”, kaže Šoljan.

“Treća runda tvrtke Include, naše prve kampanje, dokaz je da uz adekvatno financijsko okruženje možemo osigurati rast kompanija koje u budućnosti imaju potencijala da se listaju na Zagrebačkoj burzi i daju značajan doprinos razvoju hrvatskog financijskog tržišta”, rekla je predsjednica Uprave Zagrebačke burze Ivana Gažić.

Planira li Include izlazak na burzu? “Kad gledate najveće firme, kod nas su to većinom retail, telekomi, nemamo dovoljno tvrtki koje nam stvaraju novu dodatnu vrijednost.

Mislim da nam takvih tvrtki nedostaje općenito, pa i na burzi. Ne isključujem da ćemo jednog dana ići u tom smjeru, ali nije nam još ‘priša'”, poručuje uz smijeh Mrvoš.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Bilo bi zanimljivo vidjeti statistiku korištenja tih pametnih klupa koje se prodaju lokalnoj samoupravi, a financiraju iz džepova poreznih obveznika pogotovo po ljeti.

Otpornost na vremenske uvjete barem ove koje sam vidio je jako loša.

A samo poslovanje firme i gubici koje firma generira je priča za sebe.
<h1 class=”title title–xlarge” style=”box-sizing: border-box; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 48px; line-height: 1.3; font-family: Martel; vertical-align: baseline; letter-spacing: -0.96px; color: #1e1e1e; background-color: #ffffff;”>‘Hrvatski Steve Jobs’… papri svašta trpi</h1>

New Report

Close