Dok je u Europi i SAD-u uobičajeno da kompanije ili javne ustanove brigu o svojem voznom parku povjeravaju specijaliziranoj tvrtki, u Hrvatskoj je takva praksa još u početnoj fazi. Kako ekskluzivno za Poslovni dnevnik pojašnjava Tomislav Čorak, konzultant u A.T. Kearneyu, u našoj zemlji postoji veliki potencijal razvoja ovog segmenta autotržišta.
Pitanje standarda
“S obzirom da ne spadamo u bogate zemlje, hrvatski kupci još uvijek radije samostalno kupuju i održavaju vozila. Kad će standard kupaca dovoljno narasti, moći će si priuštiti višu razinu usluge, odnosno da netko drugi brine o održavanju vozila”, kazao je Čorak.No, aktualna kriza je u prethodne dvije godine uzdrmala i svjetsko tržište flotnih vozila i donjelo promjene na tržištu. Kako pokazuje analiza A.T. Kearneya, pad potražnje natjerao je proizvođače da prodaju svoja vozila velikim upraviteljima voznih parkova, poput rent-a-car kuća, što im donosi najmanje zarade, ali osigurava značajne prodajne količine. Kako u Hrvatskoj nema proizvođača automobila, glavni su dobavljači upraviteljima voznih parkova autokuće. S obzirom da na prodaji novih vozila autokuće imaju male marže, navodi Čorak, primorane su u svojoj ponudi dodavati usluge koje se kreću od financiranja prodaje i raznih usluga servisa. Kako su tradicionalni upravitelji voznim parkom uglavnom leasing kuće kojima to nije osnovna djelatnost, auto kuće imaju priliku proširiti ponudu usluga na klasično rent-a-car te upravljanje voznim parkom. Da su flote vrlo važan segment poslovanja potvrđuju i iz samih autokuća.
Udio u prodaji
U Peugeotu kažu da im flotna prodaja u poslovanju zauzima jednako važno mjesto kao i sektor fizičkih osoba.“Već dugi niz godina držimo vodeće mjesto u prodaji vozila pravnim osobama. Čak 50% naše prodaje odlazi upravo u taj segment. Naši flotni kupci su tvrtke poput Loreala, Sanofi-Aventisa, Magme, IBM-a, Johnson&Johnsona, Avona i Metroa”, kaže Dubravka Buljević, direktorice prodaje Peugeota Croatia.U Opelu objašnjavaju da njeguju prodaju pravnim osobama kroz flotne kanale. “U prvih šest mjeseci udio na tržištu vozila pravnih osoba povećali smo za 1,85%. Na tržištu lakih gospodarskih vozila, koje je gotovo u potpunosti orijentirano na flotne kupce bilježimo rast tržišnog udjela te sada držimo 11.49% tržišta”, poručuje Igor Baretić, Opelov voditelj flotne prodaje. U Chevroletu ističu svoj ovogodišnji rast od 57%, a čime su došli na svoj sadašnji udjel na tržištu od 8,4%. Kako pojašnjava Jernej Kolbl, regionalni direktor Chevroleta, četvrtina prodaje otpada im na flote. Osim navedenih, značajan udio na tržištu flotnih vozila imaju i ona iz VW-ove palete, a koja su posebno popularna kod javnih i državnih službi poput policije.
Ekonomičnost
Integracija usluga
Upravljanje voznim parkom integrira sve usluge koje je auto kuća u stanju pružiti kupcima, od financiranja kupnje, servisiranja, zamjene guma, osiguranja i na kraju otkupa vozila. Na taj način auto kuća može kroz životni vijek automobila zaraditi puno više nego da samo prodaje i održava vozila, navodi Tomislav Čorak.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu