Izvoz je važan faktor i za pojedinu tvrtku i za gospodarstvo zemlje. Sinonim je za rast i razvoj, no put do postizanja tog cilja nije svima jednako poznat. Tri naizgled jednostavna koraka – odabrati pravi proizvod, pronaći nišu, izaći na vanjsko tržište – zapravo predstavljaju tri složene dionice izvoznog puta kojim kroče hrvatskih izvoznici.
Gdje je Hrvatska danas na globalnoj karti u odnosu na druge EU zemlje? Što smo iskoristili nakon desetogodišnjeg članstva u EU, a koje su nam prilike nakon ulaska u Schengen i eurozonu? Koje su uopće buduće perspektive hrvatskog izvoza?
Kako pomoću izvoza do održivog gospodarstva i koja su iskustva naših tvrtki – tema je nadolazeće konferencije Hrvatske gospodarske komore Internacionalizacija: Novo gospodarsko okruženje – nove prilike, koja će se održati 15. lipnja u Zagrebu.
Posljednjih su godina međunarodno poslovanje i industrijski razvoj obilježeni izazovima i previranjima, od pandemije do rata u Ukrajini, što se prelilo na energetsku krizu i ekonomsku nesigurnost. Došlo je do pojave novih trendova poput reshoringa i nearshoringa, a pronalazak novih izvoznih tržišta je sve zahtjevniji proces.
Kao odgovor globalnim izazovima Europska se unija orijentirala na održivi pristup digitalnom i podatkovnom gospodarstvu. Traži se jača sigurnost, pristupačnost i održivost kako bi se uspostavila dugoročna energetska rješenja i sustavna prilagodba strateških lanaca opskrbe.
Europske zemlje globalno kreću u reviziju strateških tržišta i revidiranje ovisnosti, posebno u ključnim tehnologijama i sirovinama.
Ključni faktori na kojima se gradi budućnost EU gospodarstva su: povećana održivost, otpornost i uključenost, za inovativnu i jaku tehnološku bazu te jačanje EU kao sigurnosnog i obrambenog čimbenika.
A kako se hrvatske tvrtke nose s izazovima u internacionalizaciji poput održavanja konkurentnosti u uvjetima visokih cijena energenata i porasta inflacije, nedostatka radne snage i poremećaja u globalnim dobavnim lancima u fokusu svih dionika u međunarodnom poslovanju? Neki to vide kao priliku i brzo se prilagođavaju novim okolnostima, pronalaze niše u kojima ostvaruju uspješne izvozne priče, dok drugi ne pronalaze dovoljno brzo prava rješenja.
Hrvatska ove godine obilježava desetu godišnjicu članstva u Europskoj uniji i slobodnog pristupa jedinstvenom europskom tržištu s 500 milijuna potrošača. Desetljeće je to u kojem je povećan izvoz proizvoda i usluga iz Hrvatske, otvorena su nova radna mjesta, povećana je zaposlenost i investicije, ostvaren je gospodarski rast. Ušli smo u eurozonu i postali dijelom Schengenskog prostora. Koje smo prilike iskoristili, a koje smo propustili?
Cilj konferencije Internacionalizacija: Novo gospodarsko okruženje – nove prilike je ukazati na aktualne ključne izazove u procesima međunarodnog poslovanja te predstaviti uspješna rješenja hrvatskih izvoznika.
Konferencija će okupiti vodeće stručnjake iz raznih sektora i hrvatske izvoznike kako bi razmijenili iskustva i najbolje prakse u međunarodnom poslovanju, te raspravljali o potencijalima i izazovima hrvatskog izvoza i ulaska na nova tržišta.