Hrvati u 6 mjeseci na online kupnju potrošili 401 mil. eura

Autor: Majda Žujo , 11. listopad 2012. u 15:20
Hrvatski online kupci najviše kupuju knjige, odjeću i modne dodatke te putne karte i elektroniku

Prosječan hrvatski kupac je u pola godine sedam puta kupovao internetom i pritom potrošio 227 eura. Prosječan Europljanin troši 544 eura u 13 kupnji.

Od rujna 2011. do veljače 2012. u Hrvatskoj je na online kupnju potrošen 401 milijun eura, a u Europi je kupnja internetom dosegla gotovo 188 milijardi eura.

Prosječan hrvatski kupac u tih je šest mjeseci napravio sedam kupnji i pri tome potrošio prosječno 227 eura, a prosječni Europljanin potrošio je 544 eura u 13 kupnji. Podaci su to istraživanja Mediascopea, organizacije IAB Europe posvećene interaktivnom marketingu, kojem je glavni cilj bilo prikazati različite navike potrošača diljem Europe. U Hrvatskoj se 64 posto ljudi koristi internetom i na njemu provodi više od 15 sati tjedno, a sve je više onih koji svoju kupnju žele obaviti preko interneta. Točnije, prema istraživanju, čak 98 posto korisnika interneta traži mogućnost online kupnje, a 80 posto ih kupuje online, što je vrlo blizu europskog postotka (87 posto).

Hrvatski online kupci pri tome najviše kupuju knjige (33%), odjeću i modne dodatke (24%) te putne karte (17%) i elektroniku (17%). Sudeći prema istraživanju, prioriteti su slični i stanovnicima EU, no postoci su ipak za desetak posto veći. S obzirom na zanimanje, mogućnost online kupnje trebala bi postati praksa svih trgovaca, no u nas tek nekoliko velikih trgovačkih lanaca daje mogućnost online kupnje. "Teško je odgovoriti zašto u Hrvatskoj nema više online trgovina. U nas, primjerice, online trgovinu robe široke potrošnje imaju tek Konzum i Mercator. A ako sve veći broj ljudi kupuje na način kako i ja kupujem – a istraživanje pokazuje da je tome tako – onda doista ne znam što čekaju", poručuje Jan Jilek iz IAB-a Croatia. Istraživanje Mediascopea pokazalo je da čak 58 posto hrvatskih korisnika internetom pokušava doći do više informacija o proizvodima, 38 posto ih posjećuje web-stranice omiljenih brendova, a trećina će ih najvjerojatnije kupiti proizvod brenda koji su pratili na društvenim mrežama.

Internet im, smatra većina, pomaže odabrati bolji proizvod ili uslugu pa bi i kompanije već sada trebale više ulagati u online oglašavanje. "Nije više pitanje bi li kompanije trebale koristiti internet, pitanje je samo u kojoj mjeri i na koji način. Ljudi u Hrvatskoj provode više od 25 posto svojeg vremena uz internet, a udio koji se troši na oglašavanje na internetu iznosi oko sedam posto ukupnih medijskih budžeta. Dakle, disproporcije se mogu vidjeti iz aviona. Oglašivači nisu tamo gdje su im kupci i samo njih nekoliko pametnih iskorištava tu situaciju u svoju korist i koristi internet na ispravan način", smatra Jilek.

Istraživanje

Anketom obuhvaćeno 28 europskih tržišta

Cilj Mediascope Europe je široko priznato istraživanje industrijskih standarda potrošača na europskom medijskom prostoru. Cilj istraživanja je prikazati različite navike koje razvijaju potrošači diljem Europe te usporediti njihove sličnosti i razlike. Istraživanje obuhvaća 28 tržišta Europe, a online metodologijom ispunjeno je gotovo 50.000 intervjua. Osim analize kupnje istraživanje je pokazalo da internet sve više utječe na percepciju o proizvodu i brendu, a ta bi se percepcija u budućnosti mogla još povećati.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Točno. A ne vidim da se nude pelene za muškarce.

Morate se prilagoditi novim parametrima na tržištu.

Di da dečki šoraju, a u Zagrebu recimo izgradnja javnog zahoda dođe isto toliko koliko je Sulejman dao love za svoj harem. Ima Bandić, ima Sulejman.

Mogu samo zaključiti, ima se.

@bruker

Mozda Amazon ima bolji asortiman proizvoda. Vi ste se previse fokusirali na stvari koje kupci bas i ne traze. Recimo pod Erotski probor – analni pribor imate cak 157 stavki. Uz to imate i 431 vrstu vibratora. S druge strane imate samo jednu vrstu kondoma.

Jako slabe brojke ako se pogleda da je najveći udio grupne kupovine i najvjerojatnije Amazona. Kad se pogleda da se ima mogućnosti značajnih ušteda putem servisa kao http://www.jeftinije.hr/ brojka zapravo jako čudi.

New Report

Close