Građanima nudimo i ovce i novce, a tvrtkama i riječi i djela

Autor: Bernard Ivezić , 10. veljača 2013. u 22:01
Malin Holmberg/Robert AniĆ/PIXSELL

Glavna prednost nad konkurencijom nam je veličina. Tele2 je srednja kompanija, kao i one na koje ciljamo s ponudom.

Ni širenje ponude na integrirane fiksno-mobilne telekomunikacijske usluge te time snažniji ulazak u poslovni segment tržišta, Tele2 nije odradio na tipičan način. Poput Gorana Ivaniševića, koji je s pozivnicom pobijedio na Wimbledonu, i nova čelnica Tele2 Hrvatska Malin Holmberg, inače velika ljubiteljica tenisa koja je kao juniorka dogurala do šestog mjesta u Švedskoj, nada se da će s prepoznatljivošću Metroneta i potencijalom Tele2 značajno povećati tržišni udio.

Jeste li zadovoljni smjerom u kojem se Tele2 razvija u Hrvatskoj?
Idemo u dobrom smjeru i sretna sam zbog toga, ali još nisam zadovoljna. Moramo ostvariti bolje rezultate. Dugoročno želim da Tele2 bude drugi po veličini telekomunikacijski operater, što smo na drugim europskim tržištima dokazali da možemo. Kratkoročno želim da postignemo veći udio u rezidencijalnom i u poslovnom segmentu. U idućem razdoblju uočit ćete povećani fokus na poslovne korisnike.

Što ćete im novog ponuditi?
Ono što smo s Revolucijom ponudili privatnima. Uvodimo integriranu telekomunikacijsku uslugu koja uključuje sve fiksne i mobilne usluge na jednom mjestu. To znači da ćemo uz postojeće poslovne tarife nuditi i povoljan fiksno-mobilni VPN i mobilni VPN.

Znači li to da Tele2 ulazi u fiksne telekomunikacije?
Ne, Tele2 će primarno ostati usmjeren na mobilne komunikacije, a Metronet, koji se bavi fiksnim telekomunikacijama, korisnicima će nuditi uslugu fiksno-mobilnog VPN-a u suradnji s nama. To također znači da Tele2 uslugu fiksno-mobilnog VPN-a neće izravno prodavati, nego će to raditi Metronet koji je naš ovlašteni prodajni partner. Mi ćemo pak prodavati uslugu mobilnog VPN rješenja. Cilj je poslovnim korisnicima ponuditi usluge koje će im troškove srezati 30 posto.

Hoćete li i kupiti Metronet?
Ne. Ovo je isključivo ugovorna suradnja. Nije nam trenutačno plan kupovati operatere na tržištu.

Na koga ciljate novom ponudom usluga?
Idemo prema malim i srednje velikim tvrtkama, ali prvenstveno srednje velikima. Građanima nudimo "i ovce i novce", a poslovnim korisnicima ćemo ponuditi ne samo najveću vrijednost, nego još obećanje "i riječi i djela". To znači da ćemo svakom korisniku pružiti podršku kao da je najveći. Imamo već dosta malih korisnika koji su prepoznali našu kvalitetu. Za srednje poslovne korisnike idemo dalje. Bit ćemo još fleksibilniji i bolji. Metronet nam je tu dobar izbor jer je to kompanija koja je tradicionalno u segmentu srednjih i velikih korisnika. Uz to, oni su primarno orijentirani na poslovne korisnike.

Što možete izdvojiti kao svoje adute?
Mislim da nam je glavna prednost nad konkurencijom veličina. Tele2 je srednja kompanija, jednako kao i one na koje ciljamo s našom ponudom. To znači da bolje od konkurencije razumijemo u kakvoj su situaciji srednje velike tvrtke u Hrvatskoj. Naš pristup zahtijeva veću fleksibilnost i individualan nastup i to je naša kompetitivna prednost. Svakom ćemo korisniku pružiti kraljevski tretman, bez obzira koliko mobilnih linija ima. Zbog toga smo dodatno ojačali odjel za poslovne korisnike. Kao što smo rekli, i riječi i djela.

Nudite uslugu interneta za fiskalizaciju. Kako ste zadovoljni time?
Do sada su rezultati dobri i povoljniji smo i brži u implementaciji od fiksnih konkurenata. Za 25 kuna nudimo 750 MB prometa za fiskalizaciju, što je dovoljna količina prometa za svakog korisnika. Ova je usluga jako jednostavna, brza i povoljna bez žica ili fiksne veze koja bi bila potrebna kao preduvjet za njezinu realizaciju.

Pričalo se da će preko vaše infrastrukture H1 Telekom napraviti virtualnog mobilnog operatera (MVNO). Dokle ste došli?
Nemamo planova za pun opseg MVNO-a niti na tome surađujemo s H1 Telekomom. Problem s MVNO-ima u Hrvatskoj je da za njih ne vidimo potražnju na tržištu koja bi opravdala dodatne troškove za uvođenje MVNO postavki. S druge strane, postoji potencijal za modelom suradnje koji smo ugovorili s Metronetom, odnosno za jačanjem partnerske mreže. MVNO je skup i samo će zaista jaki i nišni brendovi opravdano ulagati u njega. U Velikoj Britaniji i nordijskim zemljama vidimo da su brendovi poput Virgina, te trgovački centri počeli preprodavati svoje mobilne usluge. U Hrvatskoj ne vidim veliki potencijal za to u ovom trenutku.

Kako će Tele2 odgovoriti HT-u i Vipnetu koji su ušli u ponudu cloud rješenja?
Cloud usluge su zanimljive malim i srednjim tvrtkama te razmišljamo o tome. No, zasad ne mogu govoriti u kojem smjeru bismo željeli ići. Činjenica je da posebno srednje i velike kompanije u ovom trenutku mogu značajno uštedjeti korištenjem clouda, a također poboljšati svoju fleksibilnost, smanjiti CAPEX itd. S druge strane, cloud je zanimljiv i građanima, jer se na taj način mogu pružati usluge poput glazbe na zahtjev te videa i TV na zahtjev. Uzbudljivo je to novo područje za koje treba vidjeti kako će se razvijati.

Hoće li ulazak Hrvatske u EU nešto promijeniti u tom smislu?
Ne, hrvatski je regulatorni okvir već dobro prilagođen onom EU, a HAKOM je osigurao da svi poduzmu potrebne korake kako bi i u budućnosti ostalo prilagođeno. Dobar je primjer posao koji  HAKOM poduzima oko troškovno baziranog modela cijene mobilnih terminacija, što se nadamo kako će uskoro biti uvedeno. To je potpuno u skladu s trenutačnim razvojem u zemljama članicama EU. Osim navedenog, glavna će promjena uslijediti u vezi cijena međunarodnog roaminga koje će se morati uskladiti s onima u EU, što znači da će se sniziti.

Konkurencija je kupila digitalnu dividendu i razvija LTE, vi u to niste ušli. Kako ćete se nositi s njima?
Za LTE nije sazrela niti ekonomija, niti tržište, a ni korisnici, jer nisu spremni platiti za takve usluge. Tele2 daje najpovoljniju uslugu svojim korisnicima i zato ne možemo ulagati u ono u što nismo sigurni da će korisnici željeti i za što su spremni platiti. LTE trenutno nije na popisu njihovih želja. To kažem imajući u vidu da znamo o kakvoj tehnologiji pričamo, jer Tele2 je u Europi jedan od 4G pionira i prvi smo koji su putem 4G pružili glasovne usluge.

Ali LTE će dijelom služiti i kao zamjena za neke usluge fiksnih telekomunikacija.
Brzina Tele2 3G mreže danas dostiže do 21 Mbps. Trenutačno je to ono što korisnik treba, osim ako nije korisnik s povećanom potražnjom spram videa ili P2P korisnik. Na rezidencijalnom se tržištu godinama  najavljuje da će video pozivi i video konferencije uzeti većeg maha, no to je još uvijek tržišna niša. O tome smo mnogo razgovarali u Velikoj Britaniji i nordijskim zemljama i napredak je bio spor. Čak i poslovni korisnici imaju manju potrebu za LTE s obzirom na to da koriste manje zahtjevnih aplikacija koje bi opterećivale propusnost mreže. LTE će biti potreban u budućnosti, no još nismo tamo. 

O vladinom investicijskom planu

Jedini ste veliki operater koji nije komentirao Vladin plan ulaganja u mreže nove generacije vrijedan više od milijardu eura. Zašto?

To je još uvijek u vrlo ranoj fazi i trebamo vidjeti kako će se razvijati ta inicijativa. Tele2 podupire sve aktivnosti koje povećavaju kompetitivnost i koje infrastrukturu čine još više dostupnom tržištu. Kao što znate, alternativni operateri poduprli su ideju da se sva optička infrastruktura u vlasništvu države objedini u jednu veliku tvrtku sa ciljem razvoja broadbanda u ruralnim sredinama te je iz tog kuta to dobar potez.

Po kojem će modelu Tele2 ubuduće prodavati mobitele i tablete?

U Švedskoj smo bili prvi operater koji je ponudio mobitele za jednu krunu. Sada smo u Hrvatskoj prvi operater koji nudi obročnu kupnju mobitela, što korisniku pruža transparentni uvid u ono što plaća. Korisnici prihvaćaju oba modela i mislim da će oba nastaviti koegzistirati.  

Komentari (2)
Pogledajte sve

Malin Holmberg from Sweden [emo_palacg]

Ma, moš’ mislit!
Prije 2 mjeseca sam došao na prodajno mjesto i htio uzeti Samsung S3 sa tarifom 300. Od tada mi svaki tjedan kažu “nemamo ali drugi tjedan bude sigurno”. Sad su podigli cijenu mobitela sa jedne kune na 498 kuna ali ga svejedno još nemaju…

Zasad znači samo riječi, bez djela…

New Report

Close