Hoće li rješavanje alkoholnog dijela biznisa biti dovoljno za stabilizaciju naše poznate konditorske tvrtke?

Autor: Ana Blašković , 15. srpanj 2021. u 14:30
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL

Tko bi mogao i po kojoj cijeni preuzeti diviziju s 20-ak brendova žestokih pića, među kojima su i neki ‘klasici’, zasad nije poznato.

Unatoč paleti čokolada i slastica koje izlaze s proizvodnih traka Zvečeva, poslovanje te konditorske tvrtke zadnjih godina dioničarima ostavlja gorak okus u ustima.

Posrnuće Agrokora, gubitak polica i proizvodnje robnih marki za Konzum i predstečajna nagodba niz je nevolja s kojima se požeška tvrtka nosi zadnjih godina, a sada je dodatno pritisnuta korona krizom izgledno prisiljena i na prodaju dijela biznisa.

Druga skupština u dva mjeseca

Od skupštine dioničara krajem kolovoza Uprava na čelu s Krunoslavom Alvirom traži zeleno svjetlo za prodaju divizije jakih alkoholnih pića. Tko bi mogao i po kojoj cijeni preuzeti 20-ak brendova među kojima su vodka Hedona, gin Aurelis, vinjak Trenk, Travarica, Šljivovica, Pelinkovac, da nabrojimo samo neke, zasad nije poznato.

“Dana 20. kolovoza 2021. održat će se sjednica glavne skupštine Zvečeva d.d. na kojoj će se između ostalog odlučivati o prijedlogu prodaje dijela imovine Zvečeva d.d. koja se odnosi na segment proizvodnje jakih alkoholnih pića. Javnost će biti pravovremeno upoznata u slučaju te kad dođe do prodaje imovine”, stoji u kratkoj obavijesti na Zagrebačkoj burzi koju potpisuje predsjednik Uprave Krunoslav Alvir.

Premda je u rukama većinskog vlasnika Zdravka Alvira više od 70 posto dionica, što bi trebalo skupštinsku odluku prilično pojednostavniti, i ostale dioničare će zanimati detalji potencijalnih pregovora i razmjeri transakcije. Ključan je, međutim, odgovor na pitanje – hoće li prodaja dijela ‘core’ biznisa biti dovoljna za stabilizaciju tvrtke.

2,67

milijuna kuna gubitka imalo Zvečevo u prvom tromjesečju 2021. godine

Sazivanje skupštine dva mjeseca nakon prethodne (na kojoj je podvučena crta ispod 4,2 milijuna kuna gubitka u prošloj godini) s najavom prodaje dijela poslovanja najprije je dovela do pada cijene dionice, no ona se uskoro oporavila.

U ranim popodnevnim satima srijede dionicom Zvečeva trgovalo se po 20 kuna, 9% nižoj cijeni od prethodnog zatvaranja, da bi joj cijena porasla na 23,8 kuna. Uz skromne promete vrijednost Zvečeva u srijedu je ostala unutar cjenovnog raspona ostvarenog u protekla 52 tjedna, daleko ispod nominalnih 200 kuna.

Zalihe nedovršenih proizvoda

U prvom kvartalu 2021. Zvečevo je ostvarilo 2,67 milijuna kuna gubitka, pokazuju nerevidirani rezultati. Ukupni poslovni prihodi blago su porasli na godišnjoj razini na 21,8 milijuna kuna, dok su rashodi strmije rasli oko 10%, na 23,8 milijuna kuna.

Rast troškova u Požegi tumače rastom troškova sirovina i materijala koji su porasli za petinu “kao rezultat povećane proizvodnje zaliha nedovršenih proizvoda čokolade i alkohola čija će se prodaja odviti u budućim razdobljima”. Dodaju da je u cilju poboljšanja profitabilnosti te snažnog odgovora na trenutačne gospodarske okolnosti, implementirano niz mjera racionalizacije operativnih troškova poslovanja te mjere prodajnih politika radi povećanja prihoda.

U sklopu restrukturiranja troškovi osoblja smanjeni su za 667.000 kuna, gotovo 15%. Utjecaj Covida-19 značajno se odrazio na poslovanje ovog konditora, koji s Krašem i Kanditom čini veliku domaću trojku.

“Društvo je imalo određene poremećaje u cijeni ključnih sirovina koji su doveli do smanjenja profitabilnosti”, ističu u Zvečevu dodajući da su zbog zadržavanja tržišnog udjela povećani troškovi marketinga, a posegnulo se i za snižavanjem cijena.

EBITDA je u prvom tromjesečju bila negativna, gotovo milijun kuna, dok je u istom razdoblju lani rezultat iz operativnog poslovanja bio 0,84 milijuna kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close