Maloprodajni lanac trgovina Heruc galerija, koji je dio Heruc grupe poduzetnika Dragutina Biondića, ovih dana zatvara četiri prodajna mjesta. Tome je navodno kriv skup najam lokala koji poslovanje čini neisplativim pa će od sedam postojećih Heruc galerija zadržati tek tri trgovine, dok će se zatvoriti one u Zadru i tri u Zagrebu gdje im istječu ugovori o zakupu koji su neprofitabilni.
Konsolidacija poslovanja
"Normalno poslovanje se nastavlja u našoj najvećoj i najpoznatijoj trgovini u zagrebačkoj Ilici, kao i u trgovinama u Rijeci i Dubrovniku", ističe Irena Malagia, direktorica Heruc galerije, a navodno neće biti ni otpuštanja radnika. Trenutno se, dodaje Malagia, razmatraju zamjenske lokacije, no još ne želi konkretno govoriti o njima. Naime, neke su tek u fazi planiranja, dok za druge traju pregovori. Iako Malagia niječe da zatvaranje ima veze s gospodarskom situacijom, Heruc galerija posljednjih godina ne bilježi bajne rezultate. Tvrtka je u 2011. poslovala s 22,7 milijuna kuna prihoda što je smanjenje za sedam posto u odnosu na godinu ranije, iako je gubitak smanjen sa 5,3 milijuna na četiri milijuna kuna. "Konsolidacija poslovanja provodi se upravo radi unapređenja poslovnih rezultata u budućnosti. Namjera nam je doći u poziciju pozitivnog poslovanja što je prije moguće, a dugoročni ciljevi su, uz uspješno financijsko poslovanje, i dalje nuditi kupcima atraktivan prodajni asortiman prilagođen zahtjevima tržišta", tvrdi Malagia. A kako kaže, Heruc se već nekoliko godina strateški odmiče od proizvodnje i trgovine odjećom i usmjerava na hotelijerstvo i investicije.
Nove investicije
"Lani je dovršeno preuređenje jednog od najprestižnijih hotela na Jadranu – Villa Dubrovnik, koja je ove godine ostvarila 60 posto veći prihod nego 2011. godine, ponajprije zahvaljujući inozemnim agencijama i gostima. Takvo poslovanje u turističkom segmentu grupe predstavlja odličan uvod u novi investicijski ciklus koji Heruc grupa planira ubrzo pokrenuti u Istri", najavljuje Malagia. U asortimanu njihovih trgovina pak, trenutno se mogu naći poznati svjetskih brendovi, a od hrvatskih dobavljača u njima se mogu kupiti tek haljine brenda S-dres koje je dizajnirala Lana Biondić. "Heruc galeria stalno prilagođava svoje poslovanje i asortiman željama klijenata i promjenama modnih trendova, te sezonama – tako neke modne marke uvodimo, dok druge izlaze iz ponude. Tijekom ove godine uveli smo i nove brendove, a iduće sezone planiramo i neke nove.", zaključuje.
Centar banka
Rizični fond i HNS-ovi direktori
Vlasnik Heruc galerije, Dragutin Biondić, suvlasnik je i Centar banke koju je u lipnju dokapitalizirao jedan od fondova rizičnog kapitala. To je podiglo prašinu u javnosti jer je posredno i država postala manjinski vlasnik banke što se protumačilo kao njezino spašavanje javnim novcem. I četiri državne tvrtke kojima su na čelu HNS-ovci, otvorile su poslovne račune u Centar banci koja je prije izbora dala garanciju Coningu, bivšeg potpredsjednika Vlade Radimira Čačića.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ocito nitko od vas nista ne razumije, vec svi povrsno citate tzv ‘analize’, pratite sto kazu ‘strucnjaci’ bez pokrica kao napr Novotny i slicni itd.
Covjek je i predugo cekao sa smanjenjem broja prodavaonica, jer je odjeca u hrvatskoj postala luksuz. po tom pitanju smatram da je pogrijesio, ukoliko ne postoje neki drugi razlozi osim poslovnih za to. U vrijeme kad se hrana kupuje na akcijama, kad ce uskoro 400.000 ljudi biti bez posla, prodavati odjecu je svakako besmislen posao. Je li itko ikad proanalizirao kako se oblace Hrvati i sto je njima pojam mode. Muskarci kupuju na rasprodajama i kod sanera, a zene koje si to mogu dopustiti u inozemstvu, kako bi bile ‘posebno i extra’ obucene. Danas u besparici, kad nema novaca ni za zivot, vrhunac luksuza je H&M i ZARA. Pitam te gdje su danas Lacoste ducani. Armani, D&G, Nicholas itd o kojima su svi pricali, vlasnici se slikali po novinama itd. Propali su!! A pogledaj poslovne rezulate LANTEA-e ili Varteksa, pa kad zbrojis njihove gubitke, boli glava.
Toliko o tome. I sto ima logicnije nego zatvoriti ducane koji ne donose profit, a ostaviti samo one koji su dohodovni i imaju porast prihoda.
A sto se turizma tice, morate znati da je Dubrovnik danas medju top 10 destinacija u svijetu, mjesto na Jadranu koje ima najduzu sezonu i postize cijene o kojima drugi hoteli na Jadranu i u Zagrebu mogu samo sanjati. Nocenje u Dubrovniku je od 250 EUR (hotel 3*) do 550 EUR (hotel 5*), dok napr Esplanada (5*) u Zagrebu ne moze preci 100 EUR. A kad nema gostiju u Dubrovniku zatvore hotel i cekaju novu sezonu, dok napr. u Zagrebu, bez obzira kolko ima gostiju u hotelu, svi rade. a trebate znati da su hoteli 5* u Zagrebu prazni i daju nocenja u bescjenje. po cijenama kao u austrijskim selima.
Osim toga, kad gode bude htio, moze ga prodati za novce koje pozeli, jer je Vila Dubrovnik najluksuziji hotel u Dubroniku. Pogledajte mu malo cijene na webu. A To je vec napravio sa Estare Cultom, Lovincicem i Lipa Milom pa zasto u buducnosti ne bi i sa Vilom Dubrovnik. Koliko sam ja shvatio iz njegovih par intervjua, Heruc se danas bavi preuzimanjima i prodajom tvrtki. Ne znam kako mu to ide jer javno ne publiciraju podatke.
Tko savjetuje D.Biondica? Netko retardiran?
Nova strategija je zatvoriti ducane – dakle odustajanje od dijela value chaina koji je najblizi kupcima? Odustajanje od kontoele naplate? Suludo.
Jos ludje je da se spas trazi u nisko profitabilnom turizmu na Hrvatski nacin.
Vrhunac je “investiranje/ulaganje”! D.Biondic i oni oko njega su mogli shvatiti da o tome nista neznaju (Estare Culto, nekretnine, avantura u micro banci i sl.) i odlucili su se time baviti.
“Stupid is as stupid does” Forrest Gump u istoimenom filmu
Uključite se u raspravu