H1 Telekom, jedan od pet najvećih aletnativnih operatera u fiksnim komunikacijama, jučer je pokrenuo svoju uslugu digitalne televizije H1TV. Iako mu je najveći konkurent Hrvatski telekom koji ima više od 320.000 korisnika MAXtv-a, H1 Telekom svojom novom uslugom najviše će se natjecati s Vipnetovim B.Netom. Petar Čavlović, zamjenik predsjednika NO-a H1 Telekoma, na predstavljanju usluge izjavio je da je objektivno očekivati da će doći do migracije B.Netovih korisnika na H1TV. “H1 nudi digitalnu televiziju koja je kvalitetnija od konkurencije, a teoretski zbog napretka u regulativi može biti dostupna u cijeloj Hrvatskoj”, kaže Čavlović. Predsjednik Uprave H1 Telekoma Kristian Uwe Ćurković naglasio je da su zasad dostupni u 13 većih gradova, uključujući Zagreb, Split, Rijeku i Osijek. Dodaje da planiraju H1TV-om pokriti 70% svojih korisnika. “Cilj nam je zauzeti tržišni udjel od deset posto kao i u telefoniji”, kaže Ćurković.
Ekskluzivna budućnost
Uz HT-ov MAXtv najviše uspjeha u distribuciji digitalnoga televizijskog programa imaju B.Net i Optima telekom, koji imaju između 30 i 50 tisuća TV korisnika. U njihovom su društvu navodno i Iskon, za koji HT ne objavljuje podatke, kao i Amis telekom te Metronet. Velika konkurencija dovela je do pada cijena, širenja ponude i u budućnosti sve češćeg uvođenja ekskluzivne ponude. Kako bi ta budućnost mogla izgledati, pokazao je HT ekskluzivnim prijenosom utakmice između Hajduka i Dinama preko MAXtv-a. U HT-u naglašavaju da će njihovi korisnici jedini u Hrvatskoj moći pratiti više od sto prijenosa utakmica prve HNL. Inače, HT nudi mogućnost kupnje preko MAXtv-a i karata za letove Croatia Airlinesa. I dok iz B.Neta do zaključivanja broja nismo dobili komentar, u Optima telekomu kao svoju prednost ističu 75 probranih programa i videoteku s više od tisuću naslova. Irfana Bašić iz Optima telekoma ističe da korisnici sve češće koriste napredne mogućnosti njihovoga IPTV-a poput videoteke. “Gledanost sadržaja OptiTV videoteke porasla je tijekom ljeta iako tijekom godišnjih odmora u pravilu gledanost pada”, pojašnjava Bašić. Nenad Motika, direktor poslovne prodaje Amis telekoma, kaže da je njihov glavni adut usluga premotavanja 20 najgledanijih TV programa do 48 sati unatrag. “Izdvajamo se i MediaCentrom koji omogućuje uživanje u vlastitim slikama, glazbi i filmovima s USB-a i uskoro i s kućne mreže”, kaže Motika.
Pretekli konkurenciju
U Metronetu kažu da im je glavni adut širina ponude od 76 kanala u osnovnom paketu te dodatnih 12 takozvanih premium kanala i 13 nacionalnih radiokanala. “Naši korisnici su posebno zadovoljni jednostavnošću korištenja Metronetova IPTV-a kao i brzim odazivom sadržaja”, kaže Luka Rukavina, voditelj Odjela komunikacija Metroneta. U Iskonu navode da su se već dokazali kao vodeći inovator u digitalnoj televiziji u Hrvatskoj. “Dobar primjer je Iskon.TV Player koji omogućuje praćenje TV programa na mobilnim uređajima bilo gdje u Hrvatskoj”, ističu u Iskonu. Kristin Uwe Ćurković iz H1 Telekoma ističe da su ponudom uspjeli premašiti sve operatere na tržištu. “Nudimo sve od H1TV Playera preko mogućnosti premotavanja TV ekrana pa sve do Facebooka i YouTubea, a dio funkcionalnosti planiramo ponuditi tek u idućem razdoblju”, zaključuje Ćurković.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu