Greyp bi pod novim vlasnikom mogao ‘procvjetati’, Rimcu ostaje trećina udjela

Autor: Sergej Novosel Vučković , 22. studeni 2021. u 06:44
Photo: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Njemački auto velikan postao većinski vlasnik tvrtke za proizvodnju električnih bicikala.

Proizvođač električnih ‘pametnih’ bicikala Greyp Bikes iz Svete Nedelje novi je “motor” s kojim Porsche, moćni njemački proizvođač luksuznih automobila (među njima i e-modela) pojačava razvoj mikromobilnosti, koje će imati veliku važnost u budućem promišljanju prometa i prijevoza. Tako je, naglašavajući Greyp kao predvodnika elektrifikacije Porscheova portfelja, i intonirana vijest koju je tvrtka koju je 2013. osnovao poduzetnik inovator Mate Rimac objavila u petak – da Porsche posredstvom investicijskog “krila” Porsche Ventures svoj udio u Greypu sa sadašnjih 10% povećava na većinski. Iako iznos novog ulaganja i srodne informacije nisu otkriveni, jer proces, navodi se, još traje i čeka odobrenje regulatora, procjenjuje se da se radi o oko 100 milijuna kuna. Nakon što su Nijemci ove godine već ulili 70 milijuna eura u Rimac Automobile, i ovim potezom potvrđuju da na svetonedeljske aseve elektromobilnosti ozbiljno računaju:

“Povećanje udjela u Greypu odvija se zbog interesa za širenje djelatnosti u području električnih bicikala. Porsche je prepoznao potencijal Greypa i odlučio ojačati svoju poziciju u vlasničkoj strukturi”, ističu u Stuttgartu. Zamjenik šefa Uprave Porschea i čelnik za financije Lutz Meschke dodaje da aktivnosti u sektoru e-bicikala naglašava dosljednost Porschea kao pionira održive mobilnosti. Ove su godine već lansirali i brzo rasprodali dva modela e-bicikala, a na novom upravo i rade s Greypom.

“Razvijamo model Cyklær s kojim je cilj bicikliranje učiniti povezanijim, sigurnijim i udobnijim za svakog”, pišu iz Porschea. Partneri su im i tvrtke Storck i Fazua.

“Surađujemo već neko vrijem, Storck npr. izrađuje ramu, a mi softver”, kažu nam iz Svete Nedelje o projektu. Greyp Bikes ove godine ima znatan rast prihoda u odnosu na lani, kad je također “eksplodirao” (prema Poslovnoj Hrvatskoj u 2020. prihodi 18,05 milijuna kuna, u 2019. – 7,05 milijuna, no i dalje nema dobiti, minus je lani bio 14,99 miljuna kuna), prodaja je išla solidno, bolje vani nego u Hrvatskoj – otišlo je više tisuća komada, od “klasik” modela G6 do novog T5, a nedavno su ušli i u britanski lanac robnih kuća Selfridges pa bi mogla biti još bolja.

Izražavajući zadovoljstvo Porscheovim preuzimanjem i ponosan na tim Greypa od 100 ljudi, koji vodi Krešimir Hlede, Mate Rimac kaže da će tvrtka imati jaku i rastuću prisutnost u Hrvatskoj.

“Oduvijek sam vjerovao da Greyp ima potencijal biti iznimno uspješna tvrtka svjetske klase i jedan od lidera. Tim je stvorio najpovezanije i tehnološki najnaprednije e-bicikle, pokrenuo serijsku proizvodnju u Svetoj Nedelji i isporučio bicikle u svijet. Sad počinje novo uzbudljivo poglavlje u povijesti i ovo će biti sjeme za nešto još veće, no o tom drugi put”, kaže Rimac, ostajući tajnovit što bi “to” moglo biti i koliko veliko.

No, iz njegova komentara da je Greyp bio “u sjeni Rimca i da nikad nije mogao procvjetati u punom potencijalu” može se zaključiti kako će tvrtki novi većinski vlasnik davati vjetar u leđa za nove važne projekte koji će donositi i profit. Što se tiče Rimčeve i uloga Hledea i Adriana Mudrog kao suosnivača, zadržat će manjinske udjele (Rimac oko trećinu), dok će oko tisuću vlasnika tokena, kao oblika vlasništva (preračunato imaju oko 3% udjela u Greypu), Porsche prema dioničarskom ugovoru, do 18. prosinca trebao isplatiti oko 1,7 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close