Početkom listopada Lena Habuš postala je nova partnerica u Deloitteu Hrvatska. Na novu poziciju došla je iz tvrtke Mlinar gdje je od studenog 2019. radila na poziciji članice Uprave za financije i poslovni razvoj te je uspješno rješavala sve poslovne izazove.
U tranzicijskom razdoblju od šest mjeseci obnašala je i dužnost predsjednice Uprave Mlinara, gdje je bila fokusirana na stabilizaciju ukupnog poslovanja tvrtke u izazovnom poslovnom okruženju uzrokovanom globalnom pandemijom.
Lena je u Mlinar došla s pozicije partnera iz druge Big4 tvrtke gdje je vodila Odjel savjetovanja pri poslovnim transakcijama. Diplomirana je ekonomistica, a MBA program završila je na uglednom američkom sveučilištu Columbia Business School u New Yorku.
S Lenom Habuš razgovarali smo o njenim budućim zadacima u Deloitteu Hrvatska, iskustvu koja je stekla na prijašnjim poslovima te izazovima koja je pandemija donijela poduzećima, ali i konzultantskim tvrtkama.
Nova ste partnerica u Deloitteu Hrvatska. Možete li reći što vama osobno znači dolazak u najveću globalnu revizorsko-konzultantska tvrtku i koji će biti vaši zadaci?
Osobno mi je izuzetno drago postati dio Deloitte tima u Hrvatskoj budući da je Deloitte Hrvatska dio najveće globalne revizorsko-konzultantske tvrtke u svijetu te samim time omogućava svojim klijentima najvišu kvalitetu usluge.
U ovoj godini Deloitte je objedinio novu regiju Central Europe South koja uključuje Albaniju, Bosnu i Hercegovinu, Bugarsku, Crnu Goru, Hrvatsku, Kosovo, Makedoniju, Sloveniju te Srbiju kako bi dodatno osnažio i povezao tim u regiji te samim time pružio svojim klijentima najkvalitetniju moguću uslugu.
Kao dio Deloitte tima bit ću zadužena ne samo za daljnji razvoj usluga financijskog savjetovanja u Hrvatskoj već i za usluge korporativnih financija u Central Europe South regiji.
Možete li istaknuti neke projekte, poslove na kojima ste radili prije dolaska u Deloitte, a na kojime ste stekli iskustvo koje će vam pomoći u izazovima koji vas čekaju?
U svojoj karijeri dugi niz godina radila sam na poziciji financijskog savjetnika u vodećem regionalnom corporate finance boutiqueu te drugoj Big4 konzultantskoj kompaniji gdje sam savjetovala klijente u mnogobrojnim M&A transakcijama kako sa strane kupca tako i sa strane prodavatelja, također sam bila uključena u velik broj projekata dubinskih snimanja te vodila niz procjena vrijednosti tvrtki te projekte restrukturiranja.
Pored toga zadnje dvije godine provela sam na poziciji članice Uprave za financije i poslovni razvoj tvrtke u većinskom vlasništvu jednog od vodećih fondova rizičnog kapitala u centralnoj i istočnoj Europi gdje sam također u tranzicijskom razdoblju od šest mjeseci obnašala i dužnost predsjednice Uprave.
Na ovim posljednjim pozicijama sam uspješno rješavala mnogobrojne poslovne izazove te bila fokusirana na stabilizaciju ukupnog poslovanja tvrtke u izazovnom poslovnom okruženju uzrokovanom globalnom pandemijom.
Upravo ova kombinacija prethodnih iskustava i sa strane konzultanta i iz realnog sektora dodatno mi je pomogla u pripremi za izazove koje su pred Deloitteom i našim klijentima u idućim razdobljima.
Posljednje dvije godine svjetsko gospodarsko obilježila je pandemija Covida-19. Što se najviše promijenilo u poslovnom okruženju i koliko ste se sami bavili tim problemom?
Poslovno okruženje bilo je naviše promijenjeno kroz lockdown koji je sa sobom donio veći fokus na digitalizaciju, na fleksibilniji način rada te nužnost firmi da se brzo prilagode novim preferencijama potrošača.
Pandemija nam je pokazala da je digitalizacija neizbježna te potaknula mnoge tvrtke da se gotovo preko noći prilagode novonastaloj situaciji kako bi omogućile nesmetan rad svojim zaposlenicima u novim uvjetima rada od kuće. Ubrzana digitalizacija također je utjecala na bolje razumijevanje važnosti kibernetičke sigurnosti.
Dodatno, menadžment firmi se morao prilagoditi kriznom upravljanju te uvođenju dodatnih kontrola troškova i restrukturiranju poslovanja. Deloitte se u vrijeme pandemije uspješno prilagodio na novonastalu situaciju te maksimiziranje globalnog znanja u digitalizaciji poslovanja.
Također interno se pokrenula konsolidacija aktivnosti čime su se dodatno ojačali regionalni timovi kako bi u doba krize klijentima pružili ne samo najkvalitetniju moguću već i najoptimalniju uslugu u specifičnom poslovnom okruženju.
Naši timovi su se morali brzo prilagoditi hibridnom načinu rada te komunicirati virtualno kako međusobno tako i s klijentima. Novi način rada u konačnici se pokazao vrlo efikasan te će naši timovi i u budućnosti nastaviti raditi u fleksibilnom okruženju gdje ćemo dio tjedna provesti u uredu, a dio u radu od kuće.
Je li zbog pandemije poslovno savjetovanje važnije no ikad i koliko tvrtke u Hrvatskoj i regiji koriste tu mogućnost? Što velika tvrtka kao Deloitte može ponuditi više u tom smjeru, koliko globalno iskustvo može pomoći u rješavanju nekog lokalnog problema?
Ne bih rekla da je zbog pandemije poslovno savjetovanje važnije no ikad, ono je uvijek bilo važno, a pogotovo u uvjetima izazovnog poslovnog okruženja kakvo je danas. Slična je situacija bila prije desetak godina za vrijeme globalne krize, ali takve se krize događaju s vremena na vrijeme i tada je bitno da je menadžment spreman odgovoriti na novonastalu situaciju.
Budući da su globalne krize uvijek one koje imaju najveći utjecaj na poslovanje s obzirom na intenzitet istih, iskustva savjetnika kao što je Deloitte koji može firmama ponuditi najbolje prakse iz drugih zemalja te prenijeti iskustva menadžmenta koji su se uspješno nosili s takvim situacijama u svojim zemljama sigurno je prednost u odnosu na lokalnu konkurenciju koja nema globalnu prisutnost te nije u mogućnosti ponuditi svojim klijentima takva iskustva ili specifične ekspertize.
Zato se i veliki klijenti ili oni koji tome teže odlučuju za savjetnike kao što je Deloitte dok se manji klijenti koji su fokusirani isključivo na rješavanje nekog lokalnog problema često odlučuju za lokalne savjetnike, budući da možda ne percipiraju Deloitte kao nekoga tko im može pomoći u specifičnim lokalnim problemima.
Na toj percepciji ćemo i mi sami morati poraditi te još jasnije komunicirati našim klijentima da iako samo dio globalne grupacije, mi smo prije svega lokalni savjetnik s jakim lokalnim i regionalnim timom spremni odgovoriti na sve zahtjeve naših potencijalnih klijenata.
* Sadržaj omogućio Deloitte Hrvatska