Unatoč selidbi nastavili su rasti, a ovo popularno jelo im je spasilo kvartal

Autor: Marija Crnjak , 18. svibanj 2022. u 07:00
Lanac Submarine restorana do kraja godine širi se na tri nove poslovne lokacije u Hrvatskoj te jedne u Rumunjskoj/M. Habljak/PIXSELL

Craft pivovara objavila za trećinu više prihode od 22 milijuna kuna.

Unatoč značajnom ulaganju u novi prostor, gdje se smjestila nova pivovara i ugostiteljski objekt, The Garden Brewery u prvom kvartalu ove godine nastavio je snažan rast započet lani, a stvar su izvukli burgeri.

Naime, Grupa u koju osim pivovare spada i lanac restorana Yellow Submarine te festivalski biznis kroz tvrtku Lula, u prva četiri mjeseca ostvarila je ukupne konsolidirane prihode od gotovo 22 milijuna kuna, uz EBITDA od 1,3 milijuna kuna. EBIT je negativan od minus 967.000 kuna.

Prihod je za više od trećinu jači od lanjskog prvog kvartala, kad je Garden napravio 16,2 milijuna prometa, ipak u uvjetima kad su na snazi bile puno jače epidemiološke mjere nego ove godine.

Utjecaj preseljenja
Kako se navodi u izvješću objavljenom u utorak na Zagrebačkoj burzi, prvo tromjesečje obilježilo je preseljenje poslovnog segmenta proizvodnje craft piva te povezane maloprodaje na novu lokaciju, u što su uložili 23 milijuna kuna, te dobili čak četiri puta veći kapacitete proizvodnje.

Kako je selidba uključivala i instaliranje dodatnih proizvodnih kapaciteta, maloprodajna lokacija uz pivovaru zbog preseljenja nije radila praktično gotovo cijelo prvo tromjesečje, što je utjecalo na realizaciju ukupnih prihoda.

Također, proizvodnja craft piva u punom kapacitetu započet će tek tijekom drugog tromjesečja 2022. godine, dok je Grupa tijekom prvog tromjesečja proizvodila u ograničenom volumenu zbog testnih ispitivanja na novoinstaliranoj opremi.

1,3

milijuna kuna iznosila je operativna dobit (EBITDA) Grupe

Sve navedeno utjecalo je na razinu ostvarenih prihoda u segmentu proizvodnje i prodaje craft piva tijekom prvog tromjesečja, ističu u Gardenu.

“U segmentu prodaje piva Grupa je u odnosu na isti period prethodne godine ostvarila prihod od 1,5 milijun kuna, u odnosu na 2,7 milijuna u istom razdoblju 2021.

U segmentu prodaje originalnih craft burgera ‘Submarine’ ostvaren je prihod od prodaje u iznosu od 20 milijuna kuna, što je za čak 64,7 posto više nego što je društvo Yellow Submarine ostvarilo u istom razdoblju 2021. godine”, navode iz Gardena.

Inače, Submarine je u prvom kvartalu otvorio novu lokaciju u Radničkoj ulici u Zagrebu, a uz Radničku i Žitnjak do kraja godine očekuje se otvaranje tri nove poslovne lokacije u Hrvatskoj te jedne u Rumunjskoj.

Izazovi inflacije
Usto, tijekom prvog tromjesečja nastavljene su pripreme za održavanje festivalskih djelatnosti na lokaciji “Uvala Rastovac – Tisno”, gdje se očekuje održavanje svih šest glazbenih festivala u razdoblju od srpnja do rujna. Od online prodaje Grupa je imala prihode od 11 milijuna kuna, što je polovica ukupnih prihoda.

Inače, u Gardenu ističu izazove snažnih inflatornih pritisaka te rasta proizvodnih inputa u svim segmentima poslovanja Grupe, od proizvodnje piva, originalnih craft burgera te produkcije glazbenih festivala.

“Rast inflacije te započeta ratna djelovanja u Ukrajini čine se najvećim poslovnim rizikom izvan sustava poslovanja Grupe. Premda se čini kako pandemija jenjava, Grupa i dalje primjenjuje mjere opreza, osobito u kontekstu planiranja poslovanja za četvrto tromjesečje 2022. godine”, napominju iz kompanije. 

Komentirajte prvi

New Report

Close