Dok u domaćim medijima Brodosplit pažnju privlači predstečajnim postupkom svojih tvrtki i stječe se dojam da je splitski škver prekrižen s obzirom da su zaposlenici upućeni kući, vijest koju je objavila američka kompanija Storylines zvuči senzacionalno. Priča o tome da bi Brodosplit mogao sudjelovati u gradnji prvog tzv. rezidencijalnog kruzera s 547 stanova, koji su na prodaju, stara je otprilike nešto više od godinu dana i zadnja stvar koju se očekivalo je da bi u njegovoj sadašnjoj neizvjesnoj situaciji Amerikanci potpisali ugovor za gradnju broda vrijednosti 1,5 milijardi dolara. Naprotiv, u priopćenju za medije koji je dao Storylines iz Miamija potvrđuju da je ugovor s Brodosplitom već potpisan.
Brodosplit će u Splitu graditi brod pod imenom Narrative dužine 232,5 metra, koji će, prema priopćenju biti i prvi potpuno ekološki održiv brod, a isporučen bi trebao biti 2025.
“Oduševljeni smo partnerstvom s tako uglednim europskim brodogradilištem koje ima dugu povijest u gradnji visokokvalitetnih putničkih brodova”, izjavio je predsjednik uprave Storylinesa Alister Punton. Prema njemu, brod će stanovnicima pružiti komfor doma. Razlikuje se od ostalih kruzera po tome što je namijenjen punom životu stanovnika na moru. Na njemu će se nalaziti i pošta, škola, knjižnica, bolnica, banka, bazeni, poslovni prostori i 20-ak ugostiteljskih objekata. To će biti i najveći wellness centar na moru, a imat će i svoje vrtove i farme i prostor za više vrsta sportova i rekreacije.
U Brodosplitu, iz razumljivih razloga, vrlo su kratki u komunikaciji o ovoj gradnji, sve je, kažu, rečeno u priopćenju Storylinesa, u kojem se navodi i izjava Tomislava Debeljaka.
“Uvijek ulazimo u projekte koji donose razvoj industrije i uključivanje novih tehnologija. Ovaj brod energetski je učinkovit, s dvije vrste pogona (dizel i ukapljeni plin) i bit će optimiziran za najmanju moguću emisiju stakleničkih plinova”, stoji u izjavi Debeljaka.
Američki partner, dakle, i dalje vjeruje da je Brodosplit dobar izbor za partnerstvo, a drugo pitanje je kako će se ponijeti hrvatska Vlada s obzirom da Brodosplitu za početak ovog posla treba avansno jamstvo. Neslužbeno se čuje da je riječ o dosad u postotku od ukupne cijene gradnje najmanjem avansnom jamstvu koje je traženo za gradnju, odnosno 40 posto (u pravilu država daje 80%), s tim da je riječ o do sada najvrjednijoj gradnji u hrvatskoj brodogradnji uopće. Moglo bi se zaključiti da o ovoj potpori i poslu izgledno ovisi i opstanak splitskog škvera.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Koliko je već milijardi jamstava država spičkala na ovu firmu ?……..
Koja su se jamstva -AKTIVIRALA i u kojim projektima / ugovorima / jer ovo je već
zbilja teško povjerovati …..kako se netko lopta s takvim novcem
Jel će opet netko nasjest. Tako uspješna tvrtka koja stalno treba pomoć države bolje da se ugasi. Netko tko bi trebao stvarati profit konstantno ulazi u probleme. Znači ne zna vodit tako veliku tvrtku ali znaju si svi menađerske plaće isplatiti.
Bravo, Debeljak!
Uključite se u raspravu