Poslovna 2022.
Tomislav Debeljak

Financijski potencijal u RH nije dovoljan za naš biznis, moramo se okretati stranim bankama

U proteklih devet mjeseci izvezli smo 12.000 tona vijčane robe što je 600 kamiona ili prosječno mjesečno nešto više od 66 kamiona.

Tomislav Debeljak
09. prosinac 2021. u 22:00
Foto: Milan SabiĆ/PIXSELL

Razbuktavanjem pandemije prvi put smo se suočili s potpunim zatvaranjem tržišta i padom potražnje. Pravovremenim poduzimanjem mjera štednje i organizaciji, uspjeli smo pozitivno poslovati u 2020. te nastaviti sa solidnim rezultatima i u devet mjeseci ove godine.

U dijelu proizvodnje vijčane robe na ruku nam je privremeno išao rast cijena u prodaji, za proizvode koje smo proizveli ranije, no taj efekt nije moguće održati dugo, jer su nove sirovine poskupile. U proteklih devet mjeseci izvezli smo 12.000 tona vijčane robe što je 600 kamiona ili prosječno mjesečno nešto više od 66 kamiona. Najviše je izvezeno u EU, no i druge zemlje kao SAD, Maroko, Tunis, Južna Afrika, Ukrajina.

U dijelu brodogradnje početkom travnja isporučili smo polarni kruzer za američkog naručitelja za 110 milijuna eura, čime smo pridonijeli i rastu BDP-a u drugom kvartalu. U dijelu infrastrukturnih projekata aktivni smo na dionici pruge Dugo selo-Križevci te na projektima prilaznih cesta Pelješkog mosta, gdje smo u kolovozu odradili montažu čeličnog dijela gornjeg ustroja vijadukta Prapratno. Svi segmenti čelične konstrukcije mosta Ston izrađeni su u Brodosplitu i od lipnja su spremni za transport i montažu.

Kako bismo bili uspješniji i rasli u 2022. neophodno je osiguranje svih oblika financijskog praćenja od razine garancija, akreditiva, okvira za praćenje poslovanja do projektnog financiranja. Nažalost, financijski potencijal u RH potreban za naše poslovanje nije dovoljan, a pojedine banke našu industriju nemaju u kreditnim politikama. Moramo se sve više okretati stranim bankama, koje imaju potencijal za praćenje poslovanja kojim se bavimo.

Radi uspješne utakmice s konkurencijom nužno je i osigurati nam iste uvjete kakve ima ona u svojim državama EU, u smislu pravovremenog osiguranja financijskih instrumenata iz domene države kao što su jamstva, police osiguranja i slično za projekte velikih vrijednosti. Covid je sve usporio, ali smo optimisti jer najveće svjetsko međunarodno udruženje brodskih linija CLIA očekuje da će skoro 100% njihovih brodova ploviti do sredine 2022.

Polarni kruzeri kakve gradimo krenuli su s putovanjima, to je pobudilo veći interes naručitelja pa očekujemo aktualizaciju pregovora koji su zastali zbog pandemije i nastavak punjenja knjige narudžbi.

Metaloprerađivačka industrija radno je intenzivna, ovisna o uvozu sirovina, zahtjeva ogromne procesne resurse, ljudske potencijale, sigurnost i raspoloživost logističkih pravaca, te značajna obrtna sredstva. Na sva ta područja pandemija je utjecala negativno i još je prisutna, a ostavila je velike ožiljke i na našu industriju.

Dok je 2020. bila godina za “zaborav”, jer se ništa od planiranog nije moglo ostvarivati, 2021. je posebna po tome što smo pojavom cjepiva svi očekivali zaokret uklanjanjem svih prepreka, no zbog nepredvidljivosti razvoja pandemije i dalje je teško predvidjeti kraj utjecaja koji remeti i ograničava planove.

Tomislav Debeljak, vlasnik i predsjednik Uprave DIV grupe i Brodosplita

New Report

Close